Tuesday, February 22, 2011 By: kasihibu

DAH SOROK LUPA DI MANA...

Kadang ada masanya sya pergi kerja ..............

lupa nak pakai lipstik

tak dapat nak pakai bedak

tak pakai minyak wangi

tak pakai eyeshadow

sebab...................


selalu sya sorok sorok 
dan terus tak jumpa

lupa mana sya sorok benda alah tu...

sya sorok sebab................

elak dari di guna oleh si kakak chantik..........

senyap senyap masuk bilik, kelebek beg ibu dan

keluar bilik tangan melekap dimulut sebab nak sorok dah pakai lipstik

Dah namanya anak perempuankan?

42 jeJari meNulis:

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

ce cuba sorok duit....nanti bertimbun jadinya, bila sesekali terjumpa.

My Life My World said...

Hik hik hik ... kakak dah beso nanti mesti cantik. Mengingatkan memori pada diri sendiri, dulu masa kecik pakai lipstick mak. Lepas tu abang nampak ... kena ejek dengan abang. Malu wooooo .. sob sob sob

Yunus Badawi said...

Kenalah belikan kakak chantik satu set sendiri hehehe

kakcik said...

Kakcik tak ada anak perempuan. Alat solek yang kakcik ada pun cuma bedak dan gincu je (bedak pun jarang guna..) :)

Amy Syaquena said...

baca entry nie teringat pula amy masa zaman kecik2 dulu..suka sangat main alat solek bonda hehe..

sayangsayangibu said...

ahmad humairi
-------------
w.salam
kaedahnya kalau duit ingat pulak di mana.. ;p

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..teringat kat nazmi raja lawak " saya lupa la" huhuhhh

sayangsayangibu said...

acik
------
hehehe... teruja je dapat pakai alat solek tu kan? si kakak chantik tu memang gitu, kalau nampak ibu pakai eyesdow tp dia tak pakai, sanggup dia 'ambik' dimata ibu

sayangsayangibu said...

YB
---
dah ada beli, nannti sya buat en3 pasal tu ye
lagi gewammm... semua pakai lipstik dia tu

Yasminhamid said...

dah namanya anak perempuan.. saya pulak kesnya sorok sebab anak lelaki yang nak pakai...huhuhu..

sayangsayangibu said...

kakcik
------
ialah, kak cik baru sya perasan...
tak apalah mana tahu rezeki dapat cucu perempuan pulak nanti.

sayangsayangibu said...

amy
---
; ) mesti comot lipstik tu jadinya
rosak pecah compact tu kan?

Zaitun said...

Masa anak kak Zai kecik2 pun suka bermekap tapi dah besar tak nak pulak.

sayangsayangibu said...

SN
--
memang bebetul lupa, sbb sorok ikut sempat, lepas tu tak ingat

sayangsayangibu said...

min
---
hehehehe....memacam kan.. dan sbb tengok si KC cantik cantik, enariq pun sibuk nak pakai..
ayoyooo...

sayangsayangibu said...

kak zai
-------
usia anak anak gitu memang teruja nak cantik2
tp anak dara yang berdua tu.

Hanis Azla said...

biasa tu.. sorok2 biar takut tak hilang dek anak2 terus hilang terus.. cari x jumpa2.. he..he..

Hamizah said...

belum ada pengalaman lg..

sayangsayangibu said...

hanis
-----
itulah kan? kadang tempat yg di sorok tu tak terjangka asal sempat je.

sayangsayangibu said...

mizah
-----
insya'allah tahun depan kan?

maiyah said...

assalam.. dlu msa sy kecik2 suka gak main make up :D

ibuintan said...

dah sorok mesti tak jumpa...

nasib baik anak dara sorang tu tak suka bendalah tu... setakat pakai bedak je

kak Erna said...

as salam sya..dah ada anak dara..sampai ibu pun tak dapat nak pakai lipstik..

Piasara said...

adoii..sama la kita..
lipstik dah berbatang beli bkn sbb dah habiss pakai tp sbb dah rosak,habis dipatah2 kan dan lunyai benda alah tu..dek ank2..

Yan said...

hee..hee.. nasib baik anak2 akak, anak jantan sume.. kalau tak jenuh gak.

DrSinga said...

anak makkkkk....
cer solekkan mak tu sekali !!!
:)

So Shy Lady said...

assalam,

hahaha...anak2 dara sy pun sama! mn2 lipstik yg dh patah tu sy hadiahkn trus. perfume pun ada sorang 1 ;D

sal said...

strategik betul tempatnya yee..
moga tak ghaib terus..

Amy Syaquena said...

Hancur terus di buatnya..last bonda terpaksa colek pakai jari nak letak kat bibir.kelakaw betul la..

sayangsayangibu said...

maiyah
------
w/salam
memang gitu dah jiwa pempuan kan..nak cantik cantik saja.. ;p

sayangsayangibu said...

ibuintan
----------
heheheheh.... nasib anak dara akak tak gitu kan?

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
terlampau sorok sampai terlupa
pantang lepa betul..

sayangsayangibu said...

K'sal
-----
bukan strategik sangat pun
tp sorok mana sempat tu yg lupa
tp bila kemas kemas baru
laa.... kat sini ibu sorok ;p

sayangsayangibu said...

amy
---
herrmmmm...
gitulah kaedahnya
tu yang buang terus tu, buat comot jari je ;)

sayangsayangibu said...

Piasara
--------
give me five.. ;p

sayangsayangibu said...

k'Yan
-----
itulah kak perangai anak dara sya..
memang suka nak melawa saja.

sayangsayangibu said...

doc
---
dia memang suka sangat nak solek2 kan orang, sampai mainan dia pun siap pakai lipstik lagi

sayangsayangibu said...

SSL
---
begitulah kaedahnya anak anak dara punya cerita kan?

cikceriacorner said...

eheh..

dulu masa kecik2 sy suka main alat solek mak sy..heheh

BIONIC WOMEN said...

sama ler macam dhiya, dah semakin pandai nak melaram..huhuhu..kekadang saya pun camtu, sorok2 pastuh trus lupa..hehe. En.suami ler yg tensen, bila x jumpa saya merengek nak yg lain..hehehehe

BIONIC WOMEN said...

sama ler macam dhiya, dah semakin pandai nak melaram..huhuhu..kekadang saya pun camtu, sorok2 pastuh trus lupa..hehe. En.suami ler yg tensen, bila x jumpa saya merengek nak yg lain..hehehehe

Kakzakie said...

Asslamu'alaikum,

Wah... dapat juga sesekali menyanyi beramai-ramai kan. Kenangan zaman sekolah memang tak boleh luput dari ingatan...