Friday, January 21, 2011 By: kasihibu

J.I.J.I.K.................

sumber pakcik google



Semalam cuti thaipusam kan..

sya pergi ke pasar dekat jenjarom nih

tak pernah pergi pun...semalamlah kali pertama dan mungkin kali terakhir kot...

tak selesalah, sbb pasar tu hampir keseluruhan adalah cina, melayu boleh di bilang dengan jari
jadi fefaham sajelahkan.....'si kaki pendek' tu banyak di jual dekat pasar tu, walaupun jauh dari penempatan ikan dan  sayur


Sya cari ketam, besar besar dan segar harga rm 17.00 sekilo

Beli ngam ngam lebih sikit sekilo jadi harga adalah rm 18.50 untuk 4 ekor ketam

Lepas jumpa ketam , cari santan dan juga nenas pulak
Menu utama semalam ketam masak lemak cili api campur nenas dan juga sayur  campur
Pecuci mulut buat agar agar permintaan si ayong....

Nak jadi cerita
Masa sya sedang sesibuk  masak di dapur
Anak anak dara berdua tu di bilik memasing buat kerja sekolah
Tetiba kak ngah tanya

Ika: Ibu...jijik tu apa?

Ibu: jijik , tu kotor atau pun tak bersih, itu pun kak ngah tak tahu ke?
Ika: jadinya jijik seven

Ibu: apasal pulak jijik seven pulak?
Kak ngah buat kerja sekolah apa?

Ika: Math
Ibu: laaa............kata lah digit, ibu dengar tadi jijik

Ayong: Itulah ayong pun hairan kenapa  ibu kata digit tu kotor pulak
Apa lagi kitorang pun bergelak ketawalah anak beranak..... : )

Ibu: alahai sorry ye kak ngah ibu terpekak sikit tadi. ;p
heheheheeee....... ; )


JIJIK    ~   DIGIT...... aiyaa...dekat dekat nak samo pulak bunyi eh.. ;p

11 jeJari meNulis:

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

pokak sedikit tak pa
janji menceriakan suasana

Wassalam

azieazah said...

Agaknya terbayang-bayang dan terkenang apa yang dilihat di pasar tadi kot?

Normal, kita kan manusia biasa.

Terpekak sekejap takper, jadi gak bahan lawak utk gelak anak beranak. Itu ler teraphy. Release tension.

Kalu mcm Kak Azie yg asyik pekak manjang ni apahal?

Ops! Ketam Masak Lemak dgn Nenas!
Kasi alamat laaarrrr... nak pi serang. :)

Ibu n Abah said...

Sya...
panjang yg sya tulis..
tp akak cuma nampak/baca...
ketam lomak nenas....
aduhai... mano nak cari dah tinggi matahari ni?.....

kakcik said...

Gara2 terfikir pasal pasar yang menjijikkanlah tu... :)

cikceriacorner said...

heheh..
ketam sedap..

kak Erna said...

sya..tu sebab..ibu asyik terfikirkan jijik yang dipasar la tu..

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam... hehehehe...
macam adik beradik sikit bunyinya kan? ;p



k'azie
------
tak sangup nak pandang pun geli.
memang seronok bergurau senda dgn anak2 ni hilang tension.

k'zie kena korek telinga tu.. ;p

ketam masak lomak dah habisss...;p

sayangsayangibu said...

akak
----
heheheh.. buat menu untuk esok ye?


kakcik
-----
tak sanggup nak pandang..

sayangsayangibu said...

CC
--
sodap tp kalau nak masak hari cuti ok lah..kalau hari kerja enpakwe akak tak benarkan..;p



kak erna
--------
itulah pasal...

Mak Su said...

kah kah kah, adoiyaiii, sampai tersalah dengar ek ;)

Mak Su said...

oops! tesalah denga ;)