Monday, December 27, 2010 By: kasihibu

KENA C.A.B.U.L.................

sumber pakcik google






Ika: Ibu..merusuh tu apa?

Merusuh tu, orang ramai berkumpul lepas tu diorang buat kecoh kecoh, 

melawan , pukul pukul macam tu lah
Ika: ooooooooooooOOOOoooo......


terus lagi baca suratkahabar
Ika: Ibu C.A.B.U.L. tu apa?
sya terus raba raba badan dia, pastu cakap
ha.........yang macam tulah cabul namanya

Adik jangan biarkan orang L.E.L.A.K.I  atau sesiapa yang tak berkenaan pegang pegang raba raba adik macam ibu buat tadi faham?
jaga diri adik tu, kalau ada orang yang buat macam tu kena bagitahu dengan ibu ke ayah ke faham?
Ika:  ok.......


--------------------------------------------------------------------------------------------

Kejab kejapan tu enariq datang kacau kak ngah @ ika sedang baca suratkhabar

Ika: Ibu............Ariq C.A.B.U.L. kak ngah!!!!!!!!!!

ibu:  (";) aiyakkkkkkk......... itu bukan cabul kak ngah ariq tu kecip lagilah.........
Ika: ooooooooooooOOOOoooo......ingatkan itu pun cabul tadi...

16 jeJari meNulis:

kakcik said...

Bukan senang nak memberi kefaham yang 'jelas dan nyata' kepada anak2 bawah umur ni, kan?

Dulu sibuk dengan perkataan L*WAT - aduh... jenuh nak menerangkan!

ibuintan said...

tu yang payah nak menerangkan tu... beransur2 nanti dia paham lah tu

sahromnasrudin said...

HEHEHEH..mmg payoh nak menerangkan kan

luahfikiran said...

SALAM,
SALAH FAHAM DI PERINGKAT AWALNYA, TAPI KEMUDIAN DIA FAHAM. KALAU AYAH YANG CUBA MENJELASKAN MAKSUD CABUL, AGAK2 MACAM MANA?

sayangsayangibu said...

kakcik
------
betul tu, lepas tu bila dia tanaya bertubi tubi tu, nak kena cari jawapan yg buat dia tak tanya lagi..lagi dan lagi...

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
umur macam tu bila diorang nak bertanya apa je yg macam jarang di dengar mesti nak bertanya, tp ada jugak benda mudah dia masih keliru

sayangsayangibu said...

shahromnasrudin
--------------
begitulah ceritanya
sentiasa kena peka kan? apa pun sya ada buku kamus dewan bahasa, ada yg sya rujuk dlm kamus tu jugak.

sayangsayangibu said...

Dato LF
-------
w.salam
ia kan macam mana tugas si ayah nak menerangkan dengan anak perempuan ye?
sya kena tanya jugak pendapat lelaki kalau macam tu.

Mak Su said...

hahahaha ;)

eh, kecip tu apa?

Yan said...

akak pun kengkadang pening nak jawab soalan2 berbisa ni..

mRs sYa said...

haha,kompius sudahhh

sayangsayangibu said...

maksu
------
kecip tu kecik.. ;p

sayangsayangibu said...

kak yan
-------
kan, kekadang rasa mcm
"aiyak macamana nak jawab nih ;p"

sayangsayangibu said...

sya
---
hehehehe....keliru sudah..;p

sheila said...

kakakakak...
sekurang2nya dia taulah cabul tu apa..

sayangsayangibu said...

nest
----
iolah...kena ajarkan diorang nih.