Thursday, December 2, 2010 By: kasihibu

HUJAN KAN?

Sekarang ni memang musim hujan kan?
sumber pakcik google
 
nak bangun pun malas,

rasa nak tidur je selimut selimut...


kalau dulu masa kekecik
bila hujan turun boleh pulak main hujan dengan jayanya

sumber pakcik google
 
sambil gali pokok ubi yg mak tanam di belakang rumah
buat ubi rebus ke, pengat ubi ke...
perrggghhhhh cemerlang!!!!!


sangat seronok...
tp sekarang hujan tak boleh nak mandi manda bergumbira macam tu,
sebab kena hujan sikit
dah..............

sumber pakcik google
 
acccchhhhhhoooooooommmmmmmmmm.................

pening kepala dan domam

seronoknya hujan dulu dulu 

ke sebab umur dah meningkat? 
hehehee.....


berhati hati memandu dalam hujan
terutama hujan lebat, nagisssssss...............

sebab tak nampak jalan...
alahai...

erppp.....hujan pun boleh jadi en3 ;p

13 jeJari meNulis:

kakcik said...

AsSalam Sya...

dulu2 mungkin udara kurang tercemar, jadi air yang turun itu agak selamat untuk 'dibuat main'. Tapi.. sekarang ni terlalu banyak pencemaran yang berlaku...

Kakcik kalau terlampau sejuk, susah pulak nak lena. :)

Yunus Badawi said...

kalau tak nampak jalan masa hujan maknanya nak kena tukar wiper hehehe

Yunus Badawi said...

Skrg kalau nak makan ubi kayu kena beli. Kat Chow Kit atau pasar tani ada jual. RM2/kg.

Rebus dan makan dgn ikan kering goreng pergghhhh

Yunus Badawi said...

Nak giler kuasa sikit kat sini. Tapi tak nampak sama ada org lain ada ke tidak. Ini yg tak sedap.

Kalau giler kuasa sorang2 nanti org kata giler huhuhu

Ibu n Abah said...

Sya...
kalau nak main hujan sangat...
keluar jer.. buat-buat jemur kain ker... sambil tu, mandilah puas-puas...

kak Erna said...

salam sya..apa2 saja..bukan cuma hujan..bila datang idea tu..jadilah ceritakan..
betul la sya..kalau kena hujan je..mula lah berpinau biji mata..pening kepala..

sayangsayangibu said...

kakcik
------
w.salam
mungkin jugak kan kak cik
sbb sya ingat lagi tempayan tadah air hujan buat mandi kalau air tak ada

sayangsayangibu said...

YB 1
----
ia ke? bukan sebab kena tukar mata hehehe... ;p


YB 2
----
Masa sya duduk di Qrts PPK dulu ada gak tanam ubi belakang kawasan tu, dapat juga berkongsi hasil, untungnya enpakwe kerja melibatkan perladangan ni, kalau dia melawat projek balik mesti ada rezeki jd tak perlu beli dah, kadang sampai tak termakan.


YB 3
----
hehehe..seronokkan gile2 kuasa dekat ruang komen ;p

sayangsayangibu said...

akak
----
hehehe... bolehlah jemur kain sambil mandi air hujan ;p

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
kan kak, hujan dulu dulu meriah, macam pesta lagi kami adik beradik, sekarang ni hujan sikit dah pening kepala sbb banyak pencemaran udara kot?

gadisBunga said...

masa hujan mmg besttttt tidur. tapi kene pakai stokin dan selimut satu badan. baru layan...!

akak try la sapu rain-O kat cermin kereta. mmg nampak berbeza especially time2 hujan

ibuintan said...

sya best mandi hujan, akak sesekali lepas kan gian gak mandi hujan... buat2 cuci longkang masa tu tapi pastikan takde kilat dan petir..

syok giler... hahaha

Myaby said...

salam singgah,

tapi bila hujan selalu keta jadi masam. hihi. tak suke lah.

i flw u :)