Monday, December 6, 2010 By: kasihibu

HELAIAN BARU BERMULA



SALAM HIJRAH 1423


semoga helaian baru yang bermula akan lebih banyak mendapat kebaikan
dan membuat kebaikan
sesama insan dalam kehidupan 
dimuka bumi ini

semoga setiap helaan nafas kita adalah membuat perbuatan yang baik serta lebih baik dari sebelumnya......




Hijrah
1 Muharam detik permulaan
Perkiraan tahun Islam Hijrah
Perpindahan nabi dan umat islam
Dari kota mekah ke kota madinah
Atas keyakinan dan iman yang teguh
Kaum muhajirin dan ansar bersatu
Rela berkorban harta dan nyawa
Demi menegakkan islam tercinta
Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan
Oleh itu mari semua
Kita sambut Maal Hijrah
Tingkatkan semangat
Tegakkan syiar Islam
Untuk sepanjang zaman 
---------------------------------------------
Ingat tak lagu ni?
sya nak kongsi sikit sebab berpandukan lirik lagu ni sya lulus exam pengetahuan am
sebab soalan tu lebih kurang pasal penghijrahan kebaikan dan kesan diatas penghijrahan.

Snagat berkesan jugak lirik lirik lagu ni kan?

hiburan ni ada yang melalaikan dan ada juga yang memberi manafaat kan? 

16 jeJari meNulis:

Rozali said...

Salam Maal Hijrah Sayang Ibu

Amin amin amin

moga SI senantiasa dlm perlindungan Allah bersama keluaraga

Wassalam

Marina Monroe said...

Sama2 lah kita menjalani amanah Allah..Amin.
Selamat Menyambut Muharram.

kakcik said...

Salam Ma'ala Hijrah Sya...

Amin untuk doa Sya itu. :)

azieazah said...

Apalah sangat dgn lagu hiburan. Jika kita ambil positif, jadi positiflah ia..

Semoga Tahun Baru akan memberikan lebih makna dan kesejahteraan buat kita..

Aminnnn...

sayangsayangibu said...

atuk
----
salam maal hijrah juga buat atuk
semoga kita semua berada di dalam garisan yang telah di tetapkan olehNya amin.

sayangsayangibu said...

aunty
-----
salam maal hijrah juga buat aunty
semoga kita di redhai olehNya yg Esa

sayangsayangibu said...

kakcik
------
salam hijrah juga buat kakcik

sayangsayangibu said...

azieazah
-------
betul kan? maknya ikut penerimaan kita sendiri
salam hijrah juga buat kak zie

Yan said...

Salam Maal Hijrah. AMEEN

kak Erna said...

salam maal hijrah sya..
ingat sangat dengan lagu tu.tahun ni..akak tak dengar pulak rasanya..

ibuintan said...

salam maal hijrah,

yang baik jadi ikutan, yang buruk jadikan sempadan

Ibu n Abah said...

Sya..
Salam Maal Hijrah juga buat Sya sekeluarga....

Ibu n Abah said...

Sya,
salam maa; hijarah juga buat sya sekeluarga...

mRs sYa said...

salam maal hijrah kak eja...semoga permulaan tahun baru menjanjikan satu kehidupan baru buat kita semua...amin

OmbakBaik said...

salam maal hijrah kak..

lagu tu lagu nyanyi mase kat sekolah agama rakyat duludulu..tadi sy pon nyanyikan utk anak saye :D

Yan said...

Salam Maal Hijrah..

apa penghijrahan yg telah dibuat?