Friday, December 31, 2010 By: kasihibu

EN 3 DUO DALAM SATU..............




EN3 1
Sebabkan hari ni mood masak tak adakan, sebab nak berjalan,
jadinya sya pergi beli nasi lemak buah bidara  dekat depan jalan besar Taman Sejahtera nih

tempat yang dah biasa di beli tu tutuplah fulak....
terpaksalah menerjah secara rawak dekat tempat jual pacak payung 
berhampiran rumah qrts JKR nih
yang buat gewammmmm sesangat tu......


dah lah penjual tu muka macam 
sedang makan asam keping ke asam jawa tak tahulah

sya perhatikan bahan yang dia letak untuk nasi lemak  tu 2+3 biji kacang, 
timun hiris sebelah 1 potong dan bilis kasar keras tu  beberapa ekor 

dan yang paling gewammm ialah telur agaknya gred c kot, 
dahlah potong 4 tak ke kocik tu...alahaiiii........... 
lepas tu yang buat terperanjat sebab


harga nasi lemak biasa adalah RM 1.20


dah pegang plastik bungkusan tu kan, tak kan nak di letak balik 
sya ralat bukan apa sedangkan kedai pacak yang biasa sya beli tu, 
harga dia masih rm 1.00 pastu telur setengah,timun sepotong  meriah dgn kekacang dan bilis


Apapun itulah kali pertama dan kali terakhir sya singgah membeli nasi lemak di jual pacak payung tu
kalau pun dah lupus semua jual pacak nasi lemak di kawasan Jenjarom ni melainkan peniaga tadi ,haruswajiblah sya  buat nasi lomak sendiri
pueh hati....
  
EN3 2...


Sya sesangat terharu + suka......

sebab.....................seorang  wanita hebat di kaca tv
 yang berada  di barisan hadapan tv 3 saudari   MAZLIN NORDIN 
sampai di blog sya yang sekecil hama nih..

sya berbesar hati dengan kehadiran  beliau di dalam alam tanpa sempadan nih

mari kita reramai menerjah blog saudari mazlin nih
 ada banyak kisah pengalaman dan gambar2 aktiviti beliau
salah  seorang rakan sealiran yang seiring dengan  saudara MAZIDUL

terima kasih saudari Mazlin....

Sya sangat tersentuh hati semasa melihat beliau dalam segmen 'bersamamu"
apapun dimata sya beliau seorang wanita yang hebat

kepada semua terima kasih menyinggah di sini
 dan mengikuti blog yang sekadar satu catitan untuk diri sya dan keluarga

tiada yang istimewa, hanya berbicara di hujung jari
hanya" berbual" di kotak bual


wahai kawan kawan sya semua...
sya adalah mood pergi bercuti  di tanah tinggi malaysia bersama semua  keluarga tersayang,
 semoga perjalanan kami semua di lindungi olehNya yang Esa..
lov u all soo much............................

nota: selamat tahun baru 2011, selamat bersekolah dan selamat bercuti di hujung minggu

20 jeJari meNulis:

luahfikiran said...

SALAM,
SELAMAT BERCUTI DAN SELAMAT TAHUN BARU. SEMOGA TAHUN2 MENDATANG DAPAT KITA ISI DENGAN AMALAN2 KEBAIKAN

azieazah said...

Di KL kalu nasi lemak biasa rata-rata memang RM1.20, susah dah nak cari yg RM1. Dan memang telur rebus tu semua dibelah 4. Kalu ada yang belah dua, amboiiii... hebat dah tu.

Kak Azie rasa nasi lemak sebegitu terlalu biasa di KL sekarang ni. Cuma ada kala kita bernasib baik dapat kacang lebih skit, ikan bilis comey rangup dan sambal sedap!

azieazah said...

Dengar khabar, MAZLIN NORDIN tu nak kahwin tak lama lagi, kan?

Yunus Badawi said...

Salam Eja,

Memang patut diboikot aje gerai nasi lemak yg macam itu. Sudahlah mahal muka penjual pun mcm cuka. Org berniaga ni muka dan mulut nak manis. Baru seronok kita dtg membeli.

Yunus Badawi said...

Salam Eja,

Memang patut diboikot aje gerai nasi lemak yg macam itu. Sudahlah mahal muka penjual pun mcm cuka. Org berniaga ni muka dan mulut nak manis. Baru seronok kita dtg membeli.

Yunus Badawi said...

Cik Mazlin tu mmg rajin blogwalking. Tahniahlah kerana dia memilih blog ini.

Hari tu pun dia pernah singgah blog saya yg lebih kecil dari hama tu ngeeee

sayangsayangibu said...

Dato LF
-------
w.salam
semoga di tahun baru ni akan bertambah baik segalanya.

sayangsayangibu said...

k'azie
------
di KL sya faham tp ini di kawasan kg, dengan bermodalkan Payung meja serta barang jualan
sangat tak berpatutan, ramai lagi peniaga disini masih letak harga rm 1.00 tu, jadi bila ada yg lebih dari harga yg biasa geram jugak.

sayangsayangibu said...

kak'azie
--------
alhamdulillah..sya tumpang gembira semoga jodoh mereka kekal ke akhir hayat.

Sachi Asukai said...

happy new year!~!!

ckLah@xiiinam said...

Wah...orang2 popular belaka masuk blog ni (err..kecuali ckLah lah..) Hehehe..


Mazlin pun baru follow ckLah...

sayangsayangibu said...

YB 1 & 2
----
memangkan? dah lah tak bayar lesen ke tapak sewa ke kan? beragaklah sikit kan?
heheheh berapa banyak kan daaa.....

YB 3
-----
rajin sdri mazlin tu,tp malulah jugak bukan ada apa pun dlm blog ni, blog YB sebesar hama?

rasanya besar sikit kot dari hama ;p
amboi merendah diri pulak YB nih.

sayangsayangibu said...

Sachi Asukai
-------------
selamat tahun baru juga... ;p

Pok Li said...

Selamat bercuti. Saya selalu tanya harga dulu. Maklumlah duit dah bertambah kecil sekarang.

sayangsayangibu said...

ckLah
-----
lagi sorang merendah diri..
semua yang berblog adalah fofular.. hehehehehe ;p

kak Erna said...

sya..kat depan rumah akak tu..stall jual nasi lemak dah siap tulis..mula 1.1.2011..naik lemak akan dijual 1.20 sebungkus da kuih 40 sen satu.
sya..selamat bercuti dan selamat tahun baru 2011.

Aida Ali said...

Suka Kedah. Nasi lemak depa 5o sen je. Sambal pun banyak....

Rozali said...

Asalamualaikum Sayang Ibu

moga selamat dlm perjalanan
selamat bercuti

Wassalam

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat tahun baru

cikceriacorner said...

salam akak..
selamat tahun baru..
akak..nasi lemak buat sendiri lagi bestkan..bleh makan banyak2 kali..hehehe