Wednesday, December 29, 2010 By: kasihibu

DAH BURUK DAH..............

sumber pakcik google 



Hari ni enpakwe balik dari Langkawi  dan hari ni gak MIL datang rumah…

Errrrppp…. tadi tertengok pulak pisang yang MIL bagi minggu lepas dah macam buruk sikit dalam plastic dia bungkus, dalam plastic tu juga berbungkus dan di gantung tak berusik pun…

Alamak camno nih…nanti kecip ati pulak orang tua tu kan?

Nak buat apa ye? Cekodok dah biasa sangat, kek pisang ….?

 sumber pakcik google
 


Wah…best gak nih…tanya pakcik google dia tunjuk gambar nih


Hati pun terpaut

Jadi harus wajiblah balik ni mengodek pisang tu dan mengKEKkan pisang tu

Semoga menjadilah

Sobab……..

Sya ada pengalaman  kek  pisang tu menjadi elok gebu yo................

tp…………….


Lain kalilah cerito ye…. ;p

15 jeJari meNulis:

Yan said...

nanti loadkan recipe ye..

kakcik said...

Mesti kembang hati MIL bila tengok pisang dia dah dijadikan kek oleh DILnya... :)

cikceriacorner said...

bestnye pisang..pisang boleh buat mcm2 makanan..:)

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

moga2 menjadi gebunya..he he

Wassalam

Yasminhamid said...

bila jadi jgn lupa upload gambar yer...

ana said...

nnti masukkan gambar ye...

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
resepi pun dkt mesra.net ;p

sayangsayangibu said...

kakcik
------
hehehe.....harap2 menjadilah pisang dah blend tadi

sayangsayangibu said...

CC
--
akak suka pisang nagka goreng best
cicah dgn kicap pedas tak pun air gula melaka

sayangsayangibu said...

Atuk
----
w.salam Insya'Allah

sayangsayangibu said...

Min
---
gambar harus tak ado, samsung akak rosak

sayangsayangibu said...

ana
---
kamera akak rosak lah..ah lama tak ada gamber setiap en3 minta dgn pakcik google ;p

kak Erna said...

sya..kalau kat rumah akak..tak sempat buruk pisang tu..
semua suka makan pisang..

Temuk said...

Salam SAYANGSAYANGIBU
Agaknya pisang apalah yg MIL beri tu? Pisang jenis itukah yg terbaik utk dijadikan kek?

Masa di kampung dulu-dulu memang banyak makan pisang nangka: goreng, rebus & pengat. Masam sikit pisang tu. Tak tau, ngam pula dicicah dgn kicap bercabai kalau digoreng!

rynas said...

jadi tak kek pisang??? ngeh..ngeh..ngeh..