Monday, November 29, 2010 By: kasihibu

BALUT DAUN GETAH

berlenggas air tapai 
dekat tangan ;p
. Raya lepas sya balik Kuantan, banyaklah tapai pulut bungkus gini
Siapa suka makan tapai pulut?
tapai pulut bungkus gitu banyak dapat di belah pantai timur,
comel je sebab dia berangkai sejambak daun getah tu


sumber pakcik google
sya tak berapa suka sangat, tp suka makan tapai ubi goreng
dulo dulo masa duk di dungun selalu makan goreng pis ,kepok lekor dan tapai ubi goreng 
di tepi pantai sura nung...sonok weyyy.......

sekarang ni kalau balik Kuantan kami akan singgah di  Jaya Gading tu, 
sebab nak beli tapai ubi goreng dan kepok lekor
sedap sungguh makan sesama keluarga dalam kereta
di sebabkan enpakwe memandu sya tolonglah suapkan dia
romantika diamor lah sesikit...
hehehehehe....
chow chincau......... ;p

17 jeJari meNulis:

Che' Pit said...

tapai ubi goreng?
hmm x pernah nampak lak n x pernah cuba

Mak Su said...

dekorasi makanan :)

sahromnasrudin said...

sedapnya tapai tue huhuhuh

kakcik said...

Salam Sya...

lepas goreng tapai tu, disira dengan air gula, ya? Nampak macam sedap tu! :)

ckLah@xiiinam said...

Suka tapai, tapi anak2 ckLah tak boleh makan tapai. Masa puasa tu, beli tapai ubi, Nuha boleh kata...ubi busuk! Walhal sedap dan masih segar bugar.

al-lavendari said...

saya belum pernah rasa tapi ubi goreng bahkan mendengarnya pun ini adalah kali pertama.

Adry@Daun said...

Salam Sya,
Kat Kelantan tapai pulut biasa dibungkus dgn daun getah mcm tu. Ada juga org gna daun balik angin, rambai dn daun pisang. Tapai goreng tu dh lama sy tak mkn. Blik kg pn tak smpt nk beli.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

tapai ubi !!

sukanya... kat sini ada jual tapi semangkuk sampai RM3.50 besar semangkuk taufufah aje..



tak pernah makan tapai ubi goreng . festaim dengan ni k'eja..

nino said...

sedapnya tapai pulut..
insyaAllah esok nak buat tapai pulut ni.

Mya Elzara Batrisya said...

Saya Hantu TAPAI kak.. dr sejak dr dalam perut mak lagik... letak sebaldi pun sy boleh kasik licin dgn jaya nyer.... hehehe... tp kak.. sy first time dengar Tapai Ubi Goreng... mcm maner kah rasa nyer???

sayangsayangibu said...

CP
--
Kena cari tu dan cuba, sedap jugaklah kalau org tak suka memang kata tak sodap.


maksu
-----
mesti cuba maksu...

sayangsayangibu said...

sharomnasrudin
--------------
heheheh..kan?
terutama tapai ubu goreng tu




kakcik
------
w.salam
ada jugak yg makan mcm tu je mcm makan goreng pisang memang sedap kakcik

sayangsayangibu said...

ciklah
-----
rugi tui..kalau sya ado boleh kita makan secara jemaah ;p



pakngah
-------
mesti cubo raso
kalau ke pantai timur memang ado punyalah.

sayangsayangibu said...

adry
----
memang banyak di pantai timur stail gitu kan?
kalau sya balik kuantan memang tak lepas peluang punya, wajib cari.


reen
----
cuba reen jelajah kalau kalua terjumpa di mana mana
sedap tapai ubu goreng tu

sayangsayangibu said...

nino
-----
rajinya..sya tak pandai buat tp pandai makan ;p





mama mya
--------
terserlah keazalian tu..
dari dalam perut lagi..hehehehehe ;p

kak Erna said...

sya..baca tajuk je..akak dah tau..mesti cerita pasal tapai pulut ni..tapai balut daun getah..kegemaran akak ni..kalau pi terenganu..tak mis beli..sekali beli mesti sepuluh henget.makan lam kete aje dah habis..

Ibu n Abah said...

Sya...
kami di melaka balut tapai dengan daun yg diambil tepi laut. BIla tapai dah cukup masa, baunya memang harum... akak suka tapai ubi dan tapai pulut.... tapi belum pernah makan tapai goreng....