Wednesday, October 20, 2010 By: kasihibu

PEMBUKA MOOD.......

Salam sejahtera semua...

betulkan, kalau dah lama tak menjengok blog
kemalasan pun menimpa jua....
nak nak pulak masalah on9
lagilah ketara kemalasan tu...

 sebagai pembuka mood sya nak kongsi email  nih......
Manusia dapat bertahan 2 minggu tanpa makan, tetapi hanya bertahan 1 minggu saja tanpa rehat. Tidur adalah waktu istirehat yang sangat baik, dgn tidur organ-organ tubuh kita dapat beristirehat. Kekurangan tidur dapat merosakkan organ dan otak kita.

ADA 5 PERKARA PERLU DIHINDAR KETIKA TIDUR :

1. JANGAN TIDUR MEMAKAI JAM TANGAN
Jam boleh menghasilkan radioaktif, walaupun hanya sedikit, tapi kalau terlalu lama memakainya boleh mendatangkan bahaya.

2. JANGAN TIDUR MEMAKAI BRA (buat perempuan)
Para pengkaji di Amerika mengatakan bahawa memakai bra lebih 12 jam, boleh mengakibatkan kanser payudara.

3. JANGAN TIDUR MEMBAWA HANDPHONE
Gelombang Medan magnet yang dihasilkan oleh alat elektronik ini, boleh merosakkan sistem syaraf kita

4. JANGAN TIDUR KETIKA MASIH MENGENAKAN MAKE-UP
Hal ini dapat menimbulkan masalah pada kulit, kerana kulit tidak dpt bernafas

5. JANGAN TIDUR DENGAN ISTERI ORANG (buat lelaki)
Ini kerana anda mungkin tidak bangun-bangun lagi (kerana dibunuh suaminya hohoho)

7 jeJari meNulis:

sahromnasrudin said...

salam...no 5 tue kalau dibuat elok direjam sampai mati huhuhuhu

Yunus Badawi said...

Salam Eja,

Lepas ni ramailah pompuan tidur tak pakai bra. Ai like hahaha

kakcik said...

Salam Sya....

lamanya Sya tak 'muncul'. Semoga semuanya baik-baik saja.. :)

ayah,ummi, farish said...

Info yg berguna..terutama yg no.2 tu..tu mmg betul..cikgu maya masa sekolah lagik dah pesan, bg perempuan jgn tido pakai bra..sbb nk bagi udara sikit....mmg berguna sgt2 info nie

sayangsayangibu said...

sahromnasrudin
---
w.salam
kalaulah diguna pakai undang undang tu
mesti tiada maksiat yg berlaku kan?

sayangsayangibu said...

Y.B
---
rasanya kebanyakan orang perempuan dah tahu pasal ni

cuma

orang lelaki je yg tak tahu ;p

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

bagus juga pesanan tu

Wassalam