Saturday, September 4, 2010 By: kasihibu

APA YANG ENPAKWE MAKAN?

Petang semalam lepas balik kerja, telefon enpawe minta izin nak ke kanchong darat beli nasi kukus ayam berempah

sya:salam sayang sya nak ke kancong darat beli juadah berbuka, nanti sayang ambik KC dan ariq rumah mama ye...
enpakwe:kata nak balik kampung, tak jadi ke?
sya: esoklah lepas subuh, kesian sayang berbuka sya tak sempat nak masak apa, nanti bersahur makan apa
enpakwe: you nak beli apa di sana?
sya: nak beli nasi kukus ayam berempah

enpakwe:you dah sms ke orang tu nak beli nasi tu?( ferli kot...sya mana tahu no tifun orang tu)
sya:nape?
enpakwe:sempat ke nak beli, beratur panjang tu..dah jam berapa dah ni
sya:tak apa..sempat kot
enpakwe;oklah nanti abang ambik anak anak

-----------------------------------------------------------------------------------------------
4hb sept 2010
jam 0815hrs ( lepas subuh jugak kan? )

jam 7.40 enpakwe dah pergi ke pejabat untuk setelkan (urusan gaji orang asli bukit perah) kerja kerja sebelum cuti raya nanti

salam salam peluk cium , pesan pesan, lambai lambai

-----------------------------------------------------------------------------------------------

jam 1030++ mata dah mengantuk , mulut dah menguap tp berbual bual jugak dgn anak anak dara tu
anak anak dara bagi teka teki untuk ibu

malangnya ibu ni dah banyak makan garamkan, bolehlah jawab teka teki anak anak
tiba masa anak anak minta ibu bagi teka teki
apa lagi masa ni sya gunakan untuk tanya sifir tekateki jugak kan? hehehehehe...bijak tak ibu?

ika: bu kak ngah tak belajar lagi sifir 20
ibu: tak apalah hari ni kita belajar

 tak cukup jari si ika mengira menghitung,seronok pulak diorang berlumba lumba menjawab
 mana tak sya bagi sifir 20 x ?

------------------------------------------------------------------------------

makanya dengan jayanya sampai jugak di bahau untuk selelapkan mata yang memang mengantuk ni
tak sanggup nak memandu dah, mata ngantuk, kepala dah pening, lagi pun keselamatan lagi penting kan?

sementara nak sampai di kg, makcip tolong bawa kereta kebetulan dia of day hari ni dan esok

sampailah dengan selamatnya kami anak beranak di kampung jumpa atok dan uwa
seronoknya.............. ;p

 --------------------------------------------------------------------------------
 Lepas zohor sambung tidur, enariq dan kc leka menjelajah rumah atok uwa, dari atas ke bawah, dah berapa kali jatuh tangga dan menangis
yang anak dara ber-2 tu leka dengan tv di rumah jarang / tak boleh tengok tv balas dendamlah tu

ibu, tido............ohhh nikmatnya dapat tidurkan?
---------------------------------------------------------------------------------
Jam 4, anak anak dara mak + mak dara masuk dapur untuk masak
sementara tu atok melayan cucu cucu untuk pasang pelita
seronoknya........


Selesai masak buat itu ini, tlefon enpakwe
sya:salam sayang ada dimana?
enpakwe:pejabat lagi
sya:tak balik lagi?nak berbuka apa ni?kesian dia ..... :(
enpakwe:makan kurma, beras pulut ada 2kg, kalau lapar nanti makan opss....makan beras pulut tu

sya:sayang beli lah apa apa untuk berbuka, beli roti pun tak apa.
kesian pulak enpakwe...tp nak buat camno? sya tak sempat lagi nak berbuka dengan mak ayah ni.

---------------------------------------------------------------------------

7.15 petang
masuk waktu berbuka
seronok ramai ramai macam macam karenah
tp.............................................



teringgat enpakwe makan apalah agaknya ye..
kesian dia...  : (

---------------------------------------------------------------------------
 lepas selesai semua layan anak anak main bunga api.... ;p
seronok tengok pelita banyak sederet dari simpang masuk rumah sampai rumah hujung
rasa macam dah nak raya sangat dah dengan suasana yang meriah tu

dan


terlufer pada enpakwe........... ;p

psstt: sesekalikan? apa salahnya
tinggalkan enpakwe berdikari
heheheheh....pagi raya mohonlah ampun maaf kan?
tp enpakwe dah izinkan...tak apalah kan?

6 jeJari meNulis:

kakcik said...

Salam Sya.. wah. dah sampai ke kg ya? Kakcik pun dah sampai ke kg smlm.. perjalanan pergi balik lbhkrg 6 jam.. duduk kat kg, tak sampai sejam pun! ..

en_me said...

saperlar x sayang laki..

tapi ader kan.. kanns

alfa juliet said...

lelaki boleh kalau terpaksa...itulah isteri, kita selaluy pk apa laki nak makan...
laki plak jarang pk sbb dia tau isteri dia leh hidup..huhu

azieazah said...

Saya pernah juga begitu. Balik kampung dengan anak2 saja utk beraya, dan si suami beraya dengan keluarga dia. Cukuplah sekali tu. Takmo buat lagi...

Rasa pelik dan semacam jerrr, kan?

gadisBunga said...

sayang laki tinggal2kan..hihi

sayangsayangibu said...

kakcik
------
w.salam
sampai dengan selamat tengahari tu, jauh kg akak, tp balik sekadar men



jengok saja...




en_me
-----
sape yg tak sayang vini kan?
;p



alfa
----
ye betul..
tp ada masa kalau enpakwe makan2 di hotel ke apa, dia kata teringgat juga dgn anak bini makan apa.



azie
----
ia lah, walaupun bukan balik beraya, balik buka puasa je, tp teringgat dan tak senang duduk teringatkan enpakwe makan apa.



GB
--
Boleh diguna gunakan jugak peribahasa tu ;p