Thursday, August 5, 2010 By: kasihibu

TENTANG CHINTA.



 

chinta dan kakak chantik... ;p
Sya ada chinta hatikan?           
Namanya muhammad ariq

Nak tahu apa perkembagan enariq?

wah.....terlalu banyak
1- Kalau sya bersiap nak pergi kerja, dia akan tolong hulurkan tudung dan mulut mengomel nahhh...nahhhhh...nahhh.....

2- Kalau dia nak makan nakk maaammmmaamammmm...nannaaaakkkk mamamamaaaaammmm.....

3.Kalau dah eeee..(popo) dia akan mengomel arggkkk aggkkkkkk  sambil tunjuk pempers sbb dia tak selesa

4.Kalau nak mandi dia akan mengomel nmmmyaahhhhhh.....mmmnyaahhhhhhh.sambil cuba nak tanggal baju

5. Dah habis menyusu, dia serah botol susu sambil sebut nahhhhhhh...nahhhhhhhh.... tp bila kita suruh dia hantar di singki atau letak atas meja dia akan hantar.

Dia dah pandai nak suap sendiri, tp bila kita suapkan dia, pandai pilih apa yang dia nak.
Di suka tangkap benda bergerak, macam gonggok ke, semut ke....

Dia sudah jadi hero, semua kakak kakak sudah merasa di buli oleh enariq
Dia suka meniti atas badan sya, bila sya baring
Suka usik usik kita macam ajak main main ke gegurau ke
Kuat merajukkk............ payah chinta nan sorang nih .........

Ermmmm windu pulak ngan chinta ibu nih... doyaammmmmm.....
Apa lagi ye?
mmmmm..banyak bonar
tak tersenarai
lainkali yo... ;p

9 jeJari meNulis:

kakcik said...

Biasalah tu.. anak bongsukan? Sibongsu kakcik yang dah 9 tahun tu pun, kakcik rasa macam baru berumur 9 bulan je. :)

cheqna said...

besh kan kak....
mesti senyum sorang2 bila ingatkan kaletah anak2 ni

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

alahai..

syommmel nyeaaaa...

Yunus Badawi said...

Salam Eja,
seronok tengok perkembangan anak2 ni kan? Kena yg kecil sekali tu. Semua yg dia buat menjadikan kita teruja.

Raya nanti bawalah enariq main dgn Adam.

Ibu n Abah said...

Sya....
tang ni... kami kalah...
kat umah tu semuanya pompuan... separuh hero pun kami tak dak...

kak Erna said...

sya ala comelnya..baru nak bercakap.seronok kan..teringat zaman anak2 akak kecik2 dulu..

DrSinga said...

tudung yang dihulur tu sedondon dengan baju tak???
:)

sayangsayangibu said...

kakcik
------
Buat masa ni dia memang bungsu dan harap begitulah... ;p
cepat sangat anak anak membearkan, rasa tak puas nak gomol2 masa bayi.


ceqna
-----
memang best, memang senyum sorang, memang menenagkan hati, tp ado kalo
paling mencabar kesabaran


rin
---
doyam tak?hehehehehe.... ;p


YB
--
Betul tu, ada saja karenah dia..Insya'Allah... kalau ado jodoh nak jumpa tu adolah, kalau YB ke cheeding, singgahlah di jarom

akak
----
karenah anak tetap ada dan meriahkan?
sya pun ada 3 pempuan, memacam gelagat diorang , Alhmadulillah rezeki dapat enariq tu.

kakerna
-----
sedang sibuk mengomel...mulut tak diam, pantang sya buka petiais, mulut sibuk nak ammm...nak ammmmmm ;p

Doc
----
Ikut dio, asal jumpa tudung tarik dan hulur pada ibu.. ;o

mamawana said...

Salam

Best main ngan baby....comel comel comel