Monday, August 2, 2010 By: kasihibu

SELAMAT PINDAH

sumber pakcik google
 
Malam tadi kami dah tidur di rumah jarom

Mungkin sebab penat berulang alik dan mengemas, buatkan sya terrrrr...lewat bangun pagi tadi
Nasib baik enpakwe yang tersedar, itupun dah jam 0658hrs

Kesian diorang bertempiaran sebab dah lewat.
dengan  baju baju tak bergosok lagi.
Agaknya anak anak dah terlewat masuk kelas, sbb jam 0730hrs baru bergerak dari rumah.

Malam pertama tidur dengan enpakwe  di rumah jarom
sya tak boleh tidur, mengelisah saja, diorang semua dah tidur. Sebelum tidur pesan dengan anak anak baca surah 3 Qul tu sampai leno.
Malam tadi sebab kali pertama, jadinya kami anak beranak berderet deret tidur 6 orang sebilik.

Bukan apa, kesian anak anak takut diaorang terjaga dan terkejut pulak masa tidur.
Lepas Magrib tu kami sembahyang hajat dan baca yassin
MIL pesan dengan enpakwe, minta ayong  baca juzuk Al-Baqarah sampai habis di bahagian depan dan belakang rumah, maknanya 2 x bacalah.
Insya'Allah malam ni kami akan baca bersama sama.

Semoga kami semua akan dilindungi daripada perkara perkara yang tidak di ingini.
Insya'Allah hari minggu ni akan buat majlis doa selamat.

\

10 jeJari meNulis:

kakcik said...

Sya.. tak nak jemput kengkawan maya ke majlis doa selamat tu ke? :)

al-lavendari said...

tahniah kerana dah pindah rumah sendiri.

maaf saya ketinggalan .. rumah jarom itu apa maksudnya ?

tergelak baca kisah harimau tu !

kenapa sayang dibuang satu ?

sayangsayangibu said...

Kakcik
------
kecil kecilan saja, Insya'Allah sya akan mengajak kawan kawan alam maya di majlis perkahwinan adik sya oct ni.

sayangsayangibu said...

pakngah
-------
terima kasih..rumah di Jenjarom singkatan jarom ;p

iklan jarimau tu tak ada di sana ke?

ibuintan said...

salam sya..tahniah masuk rumah baru, tentu seronok beraya juga dirumah baru..

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

Alhamdulillah
Syukur
Allah beri nikmat yg lebih

Ameen
moga dlm perlindungan Allah senantiasa

Wassalam

Mya Elzara Batrisya said...

Seronoknyer kak dah masuk rumah baru... semoga family akak bahagia & Ceria di rumah baru.... nnt buat review yer rumah baru akak... :)

kak Erna said...

salam sya..tahniah..dah masuk rumah baru..betul kata mil sya tu..baca surah albaqarah sampai habis..
masa akak pindh dulu pun buat macam tu..

Ibu n Abah said...

Salam sya..
selamat menduduki rumah baru... tentunya menyeronokkan....
untuk berkemas... (bak kata orang jawa... Alon-alon..- maksudnya pelan-pelan...)

Mak Su said...

moga selamat dlm apa jua hal dan di mana pun