Friday, August 20, 2010 By: kasihibu

SELAMAT HARI LAHIR KAK NGAH.............. ; )




 Aksi yang di ulang malam tadi...
nak tidur dia buat susu milo dalam botol susu si KC dan terus menyusu dalam botol.


Hari ni adalah hari lahir Nur Atika @ kak ngah.....
Anak bertuah sya ni, sentiasa buat perkara perkara yang menguji kesabaran,
sampai kadang kadang naik malas nak melayan ....mogok tak mahu bercakap dengan dia sbb geram tu
Kadang boleh bergaduh lagi dengan dia ni...

Kelahiran kak ngah...
tragis jugak, sebab minggu minggu akhir kelahiran ika, sya dalam proses pindah dari Langkawi ke Selangor
Jadi pemeriksaan ulangan akhir akhir tu macam terabai kan..
Tp 19hb 08.2002 tu  dari pagi sampai ke tengahari pergerakan baby adalah sangat kurang, sya risau tp boleh buat senyap alasan sebab  takut nak ke hospital 
Tengahari tu, enpakwe hantar sya ke HKL naik motor nasib tak bersalin dijalanraya.

Bila dah ke hospital sah sah kena tahan ward terus kan...
Itu yang maleh tu, siap semua petang doktor  bagi ubat untuk buka jalan sbb jantung baby adalah tidak berapa memberangsangkan.

Sebenarnya hari lahir Ika adalah sama tarikh dengan ulangtahun sya dan enpakwe, tp sebabkan jam lahir 11.59 malam,  diorang dah ubah waktu kelahiran tu menjadi jam untuk 20hb Ogos.

Kesian  ika, di sebabkan ketakutan untuk pergi ke hospital, dia dah terbelit dengan tali pusat dan berjalur biru muka Ika
sangat sedih masa tengok tu, dan rasa menyesal disebabkan kelalaian diri sendiri.

Ika ni sikap dia agak kasar sikit, maknanya dia macam memberontak, jd cara nak mengasuh dia nak mengajar dia kena berlembut, tak boleh nak kasar kasar tp ibu ni kasar jugak sbb tahap kesabaran tu sentiasa di tahap yg sangat tepis.,  bila tiba tang angin anak beranak nih.

gambar tahun lepas 
bercuti cuti di muzium negara
 

dia ni nak kena lambung lambung, puji, kira kena buat hati dia berbunga dan dia rasa di hargai, masa tu kita mintak tolong apa pun dia akan buat.
Ishhh banyak lagi pasal ika nih, bak kata orang anak ke-2 memang ragam dia macam tu.
Semoga ika menjadi anak yang baik dan mendapat yang terbaik dalam hidup...
pesanan buat kak ngah....

Kalau ibu ayah marah marah tu, tandanya marah sayang, bukan marah benci
faham.............
oh ya nak tahu kenapa kadang kadang kami panggil ika ni puteri?
sbb bila dia pakai tudung yg ada awning tu, muka dia cantik macam nora danish cerita puteri bunian tu heheheh perasaan....... ;p

11 jeJari meNulis:

kakcik said...

Selamat hari lahir Kak Ngah. Semoga menjadi anak yang soleh buat ibu dan ayah. Membesar penuh kesempurnaan, dikurniakan dengan akal yang cerdas dan kesihatan yang baik. Amin.

(Bila nak berhenti minum guna puting tu?) (^_*)

kak Erna said...

Selamat hari lahir untuk kak ngah..semoga kak ngh menjadi anak yang solehah dan berbakti pada kedua ibu bapanya..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Selamat hari lahir Kak Ngah.


Pejam-celik-pejam-celik dah besar anak2 ni kan..rasa macam masih baby jer lagi..

Ibu n Abah said...

Sya..
untuk kak ngah...
selamat menyambut hari lahir dan semuga menjadi anak yang berjaya di dunia dan di akhirat... Amin.

Mya Elzara Batrisya said...

Heppy besday syg.. semoga jadi anak & Kakak yg baik yer... belajar rajin2...

kakpah said...

selamat hari lahir buat kakngah

sayangsayangibu said...

kakcik
------
Terima kasih kakcik, sebenarnya ikut teringinlah tu,malam tu masa nak tidur ika buat sendiri nak lepas gian kot... ;p



kak erna
-------
Terima kasih, moga begitulah hendaknya


rin
---
betul tu, cepat je diorang membesar, walaupun dah besar perangai kecik kecik tu ada lagi, bergaduh, sakat adik..
segalo....

sayangsayangibu said...

akak
----
terima kasih moganya begitulah
amin....



mama mya
--------
terima kasih..
kadang kakak tu mengusik adik juga, naknya si KC


kak pah
-------
terima kasih... ;p

penjejak maya said...

salam,

semoga si anak tu menjadi anak yang baik mendengar kata kedua orang tuanya dan mematuhi suruhan Tuhan..

al-lavendari said...

perangai ika tu ada sikit-sikit macam saya. mungkin perangai anak ke dua kot !

selamat ulang tahun kelahiran ika. besar nanti akan jadi orang yang berjaya. macam saya (hehe perasan !) terlambat lagi. nak buek macam mano. kojo atuk banyak.

sayangsayangibu said...

penjejak maya
--------------
w.salam..
semoga begitulah hendaknya



pakngah
-------
sya pun gaso macam tu., memang anak 2nd camtu agak eh
lambek pun lambeklah atuk..
"kato ibu ika"

perangai ika tu ada sikit-sikit macam saya. mungkin perangai anak ke dua kot !

selamat ulang tahun kelahiran ika. besar nanti akan jadi orang yang berjaya. macam saya (hehe perasan !) terlambat lagi. nak buek macam mano. kojo atuk banyak.

August 26, 2010 11:06 AM
Delete