Thursday, July 22, 2010 By: kasihibu

HUTANG DENGAN KERAJAAN MALAYSIA

Ambik...

Panjang tajuk tu, sepanjang nilai duit kertas sebanyak RM630.00  yang di tukar menjadi kepingan syiling 50 cen limopulehsen...limapulohsen...cerita Aisyah 50/  dan disusun sepanjang jalan dari rumah ke kuanter saman.


Apa cerita?
Cerita pasal saman yang enpakwe sudah lama suruh semak sejak balik dari Utara masa arwah tokwan meninggal
Kisahnya disini dan disini.                  sumber  pakcik google

Tadi dengan rajinya pergilah menyemak di kuanter Trafik K.Langat ni, macam yakin sesangat tak ado saman
sekali...........


Hambik...
1 saman untuk had laju di Sabak Bernam 20hb Mei yang itu enpakwe lah kot,
yg bawak kereta tugas luar atau  pun masa kami g kenduri kawen di dewan Sabak Bernam sebelah masjid tu.

1 lagi saman had laju jugak kot 24hb April di Perak Tengah....... yang tu, boleh jadi sya atau boleh jadi enpakwe.. hehehehee... tak nak ngaku pulak dio yang bawak ;p
dan lagi satu saman parking di S.Alam sah sah enpakwe yang bawak tu.

Punyalah terkejut dengan jumlah senarai saman tu, sampai lupa nak semak kereta sya sendiri, ado saman ko tidak, iolah kalau ke K.L  ke S.Alam ko...bawak kereta macam F1

 Sampai orang yg duduk di sebelah terasa nak tolong tekan break sajo..hehehhee..kesian siapa yang dah pernah naik kereta sya yang bawak...sabar yo lah..banyak banyak baco doa naik kenderaan yo..

Errpp...sekarang ni saman JPJ ke Trafik ke dah tak ada diskaun kan...
totaplah nak tak hendak bayar saman tu.

nak buek macamano?
Pesanan pada semuo termasuk diri sendiri

JADILAH PEMANDU YANG BERHEMAH............

biarlah lambat asal selamat dan biarlah tak disaman asal jangan disaman, sobab yang nak membayar sendiri jugak.... ;o

ppsssttt....sayang sorry i lambat semak saman .. ; p

9 jeJari meNulis:

ckLah@xiiinam said...

Ooooo..patutlah hari tu nampak kereta lajuu sangat kat Sabak Bernam tu.

:)



Antara Dewan dan Masjid Sabak tu...tempat ckLah main guli tu. Lain kali, singgah tau.

kakcikseroja said...

Samola kito weiiii.. kakcik pun baru sahaja dapat memperbaharui jukai jalan kete yang sejibik tu setelah membayar saman... huhuhu.. :(

Jiejah @ Iza said...

saya pun ado 2saman - RM600 huwaaaaaaaaaaaaaa nangissss ;-(

cheqna said...

hah
tula..memang tak de diskaun skang..cheqna pun ngeri gak ni..
nak chek gak r..

Ibu n Abah said...

sya..
rajinnya memeriksa saman...(akak belum bersedia nak ambil tahu kesalahan sendiri...)
akak tetap mengatakan tak mungkin akak ada saman.. sebab akak jarang-jarang memecut...

penjejak maya said...

salam,

pandu cermat jiwa selamat duit pun tak melayang..

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

semasa drp t intan
saya belakang ckLah
nampak kereta potong dgn lajunya
rupa2nyerrr....

he he
gurau aje

Wassalam

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

banyaknyaaaaaa....

sakit poket dibuatnya..

kak Erna said...

sya..bayar jangan tak bayar..nanti susah nak hidupkan road tax.he he.
dah nak raya pulak tu..