Monday, June 7, 2010 By: kasihibu

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan.......

Cuti sekolah dah bermulakan, jadinya masa untuk memenuhi sebahagian dari undangan jemputan nih
Kami gerak dari rumah  semalam dalam 1.00++, 
jadinya sya ingat kami pergi yang jauh dulu di U6 Subang ingatkan S.Alam  ;p

Tapi rupanya enpakwe bergerak ke Banting dulu  Dewan Kelanang, elok elok je masa kami sampai tu pengantin adalah sedang berarak mendung kelabu... 
disebabkan panas kan sya suruh enpakwe parking dalam dan haruslah kereta ikut belakang kompang, 

terasa macam sya yang berarak dgn enpakwe pulak,
kiranya kitaorang berarak bersama dalam kereta..
heheheh syokkk.....

pengantin lamo dalam kereta 
bersama anak anak



Enariq syok, dia pun
mengompangkan tangannya.. ;p

Yang ni adalah kenduri kawen anak rakan sekerja enpakwe, 
memang tiap tiap tahun dia terima menantu.
Haruslah dah masuk dewan tu, sya kejar air dulu, tak tahan panas dan dahaga sesangat, 
macambiasa kami ambik makanan secara ala kadar je sbb ada lagi 2 undangan nak dipenuhi.

Ambik masa dalam 2.40++ kami gerak ke Dewan Taman Sri Putra
yang ni pulak undangan dari Ahli PPK, anak anak tak makan dah, memasing makan bubur pulut hitam dan sya ambik nasi minyak secoit makan kongsi dgn enpakwe sbb menu adalah sangat best.

Dalam jam 3++ kami gerak ke U6 pulak untuk majlis kawin rakan sekerja enpakwe di LPP S.Alam dulu. Cadangnya kami nak ke Karak je bagi pihak lelaki minggu depan, 

 Tapi disebabkan enpakwe ada PTK jumaat sabtu tu, jadinya kami dapat pergi di rumah pengantin perempuan sajolah. Sampai sana dalam 4++ dengan panas dan penat lagi,  ada pulak cendol, fuuhhhh....
harus wajiblah kami anak beranak layan cendol dulu, lepas tu baru layan makan makan.

Gambar adolah tak ado, sebab lupa nak cas beteri kamera. ....

Balik dari U6, kami terus F1 balik Seremban, hantar anak dara duk rumah Tok cuti sekolah nih, 
sbb masa kami kerja tak ado siapo yang jaga diorang di rumah, 
sangat bahayakan kalau tinggalkan 2 beradik tu duk rumah ber2.......

Wah ........haruslah sya dan enpakwe jadi perantin lamo...
hehehehe.. tak adolah si Kakak Chantik dan enariq ado ngan kami pun...........








3 jeJari meNulis:

ibuintan said...

salam,
pergi kenduri memenuhi jemputan tuan rumah, hati tuan rumah amat gembira..

hari ini hari gembira pengantin, hari kita, kita juga dah merasa

Ibu n Abah said...

sya,
bila tiba cuti sekolah... ada sajalah jemputan kawin... plg lama akak kena duduk dlm kereta ialah pergi jemputan di sitiawan... serikkkkk.....

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

tak berasap lee dapur nampaknye
he he

Wassalam