Wednesday, June 2, 2010 By: kasihibu

Mari jalan jalan, makan makan, penat penat.......

Semalam konon nak pergi ikut enpakwe main dart untuk pemilihan sukan KSR bulan ni , tp tak boleh lah pulak, jadi alang alang menyeluk pekasam tak kerja tu, hapa lagi susun plan pergi berjalan jalan dengan mama si KC dan Enariq. 

Kami gerak dari TPG ni dalam jam 1000 pagi, siapkan basuh kain kemas rumah dulu. Lepas tu sya merempit pergi ke Subang Jaya, Maydeen Hyper tu, jalan jalan, makan makan, belanja belanja dan penatkan badan.

Macam biasalah kalau dah bawak anak anak berjalan harus ada acara ni...


            stereng sorang satu, enjin tokan 1 $



          pulas ariq..pulas..jom F1 dgn ibu.. ;p


       enariq nak pegang stereng sorang.

Mama bawak cucu saudaranya umur sebaya si KC, sangat baik, tak meragam pun
suap makan dia makan, bagi air ida minum, tak meminta apa apa pun
pasrah je budak Nor Farhana ni..

-------------------------------------------------------------------------------------------

Lepas penat penat badan jam 2.00++ bergerak balik ke TPG, lepas makan aura mengantuk mulalah datang kan...............
aura malas lagi lah pulak, kalau boleh lepas makan nak berlingkar je mano tak berat badan macam dipampam 
Sampai rumah lebih kurang 3.30 gitulah, tak silap, mata sangat ngantuk, sedang nak ambik anak dari sekolah jam 4.30 tu, tp boleh pulak kunci jam untuk melelapkan mata seminit dua.

Tp..hambik...lepas jam  berbunyi boleh sambung tido ,sangat best melayan mimpi, enariq dan KC elok je main main, mak diaorang layan mato yg ngantuk dan badan yg penat berjalan.

Agak agak dalam 5++ baru tersedar, alamat..anak anak tak jemput sekolah lagi

Lepas jemput balik sekolah singgah di pasar malam beli makananlah sudah tentu sekali
sebab mak adalah tak masak lagi.Anak anak balik sekolah haruslah laparkan......kesian diorang.
dah lah omak malas masak berjalan yo....

Menu pasar malam
~ apam balik sekeping
~kue doremon dorayaki tu 5 keping
~Soto sebungkus
~keuwtiew sup sebungkus
~Air tebu, milo, mangga, jagung
Daaaaannnnnnnnnnnnnnnn..................................

Taraaaaa..................................................

Nasi Ambeng...... ;o


Nasi putih, ayam masak kicap,kelapa goreng,ikan masin bulu ayam,meehoon,
 sayursayur benda tah, dan tempe goreng 


Harga RM 4$ sajok, makan berdua dengan enpakwe
Fuhh...makcik konyang.........

14 jeJari meNulis:

coodeang said...

Salam, nice blog. detailnya jalan cerita. boleh buat novel ni

ayah,ummi, farish said...

sedapnyer nase ambeng..dah lama x mkn...kat melaka nie susah nk jumpa

sayangsayangibu said...

coodeang
Buat novel..mesti sendiri baca
Buat ayat pun terabur isshh..ishh..ishh...

Ummi:
meh sini sya belanjo..
nak lagi best YB belanjo di Tanjung Karang

Yunus Badawi said...

Kalau pergi hari ni kan boleh kita jumpa huhuhu

Lain kali rogerlah awal. Malam tu awak tak beritahu pongggg

Yunus Badawi said...

Nasi ambeng itu sungguh menggoda. Nasib baik dah makan tengahari hehehe

Ibu n Abah said...

sya..
nasi ambeng memang menyelerakan.. tapi yang dijual tu, bukannya mudah nak jumpa yang sedap...

Pok Li said...

Suka makan kacang rebus

al-lavendari said...

baru lima malam lepas makan nasi ambeng di rumah besan kat parit zing, muar. best !

p/s: kue doremon dorayaki itu macamana rupanya ?

alfa juliet said...

ek eh apahal terliur pulak bila baca apam balik pasar malam ni..heh tak leh jadi ni..kena cari

rynas said...

nasi ambeng..makanan org Jawa..saya wpun bkn org jawa sgt suka nasi tuh

Yasminhamid said...

sedapnya nasi ambeng..... lama tak makan...

kak Erna said...

sya..alahai nasi ambeng..memang membuka selera akak ni..dulu kini dan selamanya akak memang suka makan nasi ambeng..tapi amatlah susah nak dapat..

ckLah said...

Sedap nasi ambeng tu....

mamawana said...

Salam...

Bak mai sini nasi ambeng sebungkuih...