Tuesday, June 1, 2010 By: kasihibu

Ayam jantan peliharaan datuk.........

bernama sang bedal
Amboi  malang sungguh nasib pengemis tua itu.
Cis cantik sungguh congsam kamu.


Pilih jawapan yang sesuai bagi kata tanya.


Mengapa jalan Kg Rahmat ditutup


Jalan ke kampung Rahmat dinaiki air
Air sudah memenuhi jalan ke kg Rahmat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Itu sebahagian daripada jawapan B.malaysia yang Ika jawab untuk peperiksaan tengah tahun ni


Pertama kali sejak dia sekolah dapat kertas jawapan kurang dari 80, maknaya peperiksaan
kali ni dia tak dapat
kekalkan 5A yang dia dapat seperti peperiksaan/ujian sebelum ni.


Kebanyakan jawapan yang dia jawab adalah dia keliru,patut jawapan a, tp dia jawab b. 
Maknanya dia memang sangat sangat keliru.


Memula tu sangat marah dan terkejut juga dengan keputusan kertas B.M Ika, 
tp bila sya semak semula kertas tu, boleh ketawa.


Sya tanya kawan kawan dapat markah 100 ke tidak, dia kata ada dan ada juga yg dapat
markah bawah daripada 50.


Marah memang marah, tp sya kena faham kekeliruan dalam semua jawapan dia tu, 
cara nak bagi dia ingat adalah,
~ Buat semula pembetulan kertas B.M
~ Buat ulangkaji semula dan kena tumpukan subjek tu


Memang itulah cara enpakwe buat untuk anak anak
Alhamdulillah Ayong dapat kekalkan dan tingkatkan prestasi pelajaran dia, setakat ni.


Masalahnya diorang ni kalau ayong dapat 100%, Ika akan menagis atau merajuk
kata ayong tu pandai dari dia
Sama jugak dengan Ayong, kalau Ika dapat 100% dia mesti nangis /merajuk punya


Alahai poning kepalo omak dengan ragam diaorang nih
Kalau menangis sebab yang tulah buat mak marah tu, geram aje...
Kalau nak kekalkan 100% tu jawab lah bebetul,


Sebelum periksa sya pesan,
baca doa yang atok ajar tu, baca Bismillah, buat semakan...semua dah duk ulang dekat telinga
diorang tu
Kalau tak ulang cakap,,ulang tanya apa nak buat bila mula belajar/ jawab periksa


Itulah sebahagian daripada ragam anak anak.
Bak kata YB jangan bagi tekanan dan jangan menaruh harapan yang tinggi sangat.


Tp..sedikit terkilan juga sebab Ika boleh buat dan dah buktikan kemampuan dia sebelum ni.
Harap selepas Ayong dan Ika akan bertambah bagus dlm peperiksaan/ujian.


Petang ni Ika serah keputusan Sains, salah 3...nak tahu dia tulis note apa?


Ibu...cuma salah 3 saje..tapi masih dapat A...
Sangat bertuah itu anak.... ;o






4 jeJari meNulis:

en_me said...

ayam atok tewww.. ehehe

rynas said...

uhhh keliru mmg keliru..

Ju@Lucky^Mummy said...

hihi.. siap buat ulasan dulu..

mmg bertuah betol..

sayangsayangibu said...

en_me:
pelik betul bebudak nih, perumpamaan ke, apa je dia jd keliru
isss..tak tahu nak ajar camna dah

rynas:
tak terkata, bila semak tu gelak ajolah..

Mummy:
memang bertuah, siap note lagi tu.