Wednesday, June 23, 2010 By: kasihibu

AKTIVITI DI AKHIR CUTI SEKOLAH EPISOD 4

Lihatlah pemandangan yang indah..
suasana di kampung yang sebenar....

v

v

v



Taraaaaa..................................

heheheh..nak masuk jalan ke  jeram tu terus
 nampak pemandangan 'indah' ni...
dan menghidu bauan yang ......??????????

Selamat datang ke Jeram Tengkek


anak anak gembira bermain air

enariq keletihan main air dan berkebun 
sodang leno diulit mimpi....

Semua dah kelaparan, 
si KC sampai makan guna 2 belah tangan.

Masa untuk pulang....
kereta merah atok yg banyak berjasa..cerita ada disini ;o

------------------------------------------------------------------------------------------------

Agenda seterusnya adalah membawa anak anak berendam di Jeram Tengkek,
asal nya cadangan sya kami nak pergi berkelah di Jeram Ulu Bendul tu, tp tak sangka rupanya pak ndak sekelurga pun balik dan diorang nak habiskan masa di kebun atok.
Jadinya ubah rancangan sya dan ikut agenda atok dan pakndak.

Dalam jam 11++ kami gerak ke jeram tu, Ya Allah.... m.sepanjang hidup ni walaupun masa kecik banyak dihabiskan masa duduk dengan arwah atok dan uwan, 
tp sya tak pernah lagi jejak kaki ke jeram tu
sungguh sungguh tak pernah...
jarak jeram tu dari kebun atok  lebih kurang 15 km, sepanjang jalan nak ke jeram tu, 
banyak betul kawanan lembu bermesyuarat tingkap di tengah jalan..
memang banyak tengok gambar pertama tu , kami disambut dengan taburan tahi lembu, baunya...huhhhh..usah dikato.... semerbak.. ;p

Rupanya jeram tu adalah kira penghujung kampunglah sebab kena lalu rumah orang asli kampung Guntur.

Tak lama kami di sana sebab tempat adalah tidak best, sedang dibaik pulih
Itu pun jenuh nak ajak anak anak  anak balik, enariq pun pandai menangis bila  sya angkat dia dari sungai kata kita nak balik.

Lain kali ye anak anak kita pergi mandi kolam di Waterpark Shah Alam.

Sampai di kebun ayah, semua lapar...
enariq pulak tido kepenantan, si KC kelaparan
 tp diorang tak makan nasi nak makan mee hoon pulak.
Sya...huhuhuuhu... makan nasi tak hinggat 2 pinggan tu, mak cuma masak lauk sardin campur pucuk gelugur..ya ampun..sangat sodap, ulam buah peria yang punggut di kebun tu
Disebabkan lapar giler dan menu yang best tu..............

lupo nak ambik gambar makanan yg sodap tu
Betulkan..air tangan mak ni memang sodap.....................

oklah.............kita sambung episod last  selepas ini... hehehhe ;p

4 jeJari meNulis:

sahromnasrudin said...

seronoknya dpt bercuti di kampong ;-)

niesz said...

huhu..best nye dpt mandi air terjun..

kak Erna said...

sayang ibu..akak pernah juga pergi ke jeram tengkek tu..tapi bukan untuk mandi..masa tu..ada pertanian buat program..kempen bumi hijau dan lepas anak ikan kat sungai tu..

sayangsayangibu said...

Shahrom
-------
Dapat balik kampung sehari dua pun dah seronokan?


niesz
-----
Jom mandi... ;o


Kak Erna
--------
agaknya masa akak pergi tu, tempat masih cantik kot?
dah bosar agak eh anak ikan tu ;p