Monday, June 21, 2010 By: kasihibu

AKTIVITI DI AKHIR CUTI SEKOLAH EPISOD 2

Sampai di kebun ayah inilah antara aktiviti anak anak dan sepupunya

abang Danish dengan tembak2nya


pondok tempat rehat rehat, 
ayah belum buat dinding lagi

ayong melayan enariq


memacam aktiviti yg diorang buat tu


kerahan tenago anak anak merumput

Aktiviti enariq, batas tu ada benih jagung

main masak2 rumput

KC


Memang lepas bebas diorang hari tu, memacam aktiviti diorang buat
Main tanah, main rumput,enariq sampai 'rasa' tanah di batas yang uwa buat  tu


Sya tanya mak tak apo ke si ariq makan tanah tu mak
Mak: Tak..dak Elly tu, apo ko bijak jugak , ingat tak dulu dio makan pasir


Ialahkan risau gak tah berapa lori enariq makan tanah batas tu..sabar yolah.... ; )


Memang tak duduk diam diorang tu, memacam benda dibuat tp macam tahu tahu je yang ada batas cantik cantik diorang tak usik lah, sbb mak sedang  semai benih jagung dan cili api.


Macam biaso lain lain aktiviti akan disambung lopeh siri nih.. ;o



9 jeJari meNulis:

ckLah said...

Seronoknya....jumpa pulak dengan sepupu sepupu merreka...Atuk pun senyum bahagia dikelilingi cucu.

sayangsayangibu said...

ckLah
-----
itu baru 2 keluarga yg balik, riuh suasana
poning kepalo atok ngan uwa bilo diorang bergaduh... ;)

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

maso kocik2 memang bebudak suko main macam tu, bilo godang mengadap ps2, komputor atau mengadap tv joo
he he

Wassalam

sahromnasrudin said...

kehidupan di kampung sangat2 menghiburkan kan...

ummu said...

assalamualaikum Sayang Ibu
bestnya, memang bebas betul
yang membaca ni pun rasa nak join sama.saat-saat begini, bila dewasa kelak pasti kan menjadi bualan kembali bila berkumpul sesekali..

DrSinga said...

enariq tak boleh tanam jagung... nanti jagung tak de 'gigi' macam enariq!!
:)

ibuintan said...

cucu-cucu hepi..uwan dan atuk pun samo hepi ee

Yunus Badawi said...

Seronoknya dapat berkumpul di kampung. Boleh lupakan pasal kerja sementara.

enariq makan tanah rasa apa? Lemak2 payau kot hehehe

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam
itulah, bukan selalu dapat jejak tanah lepas bebas gitu, cuma bila balik kampung aje dapat aktiviti gitu
lupa makan segala..
bilo dah bosar nanti tak adolah nak beraktiviti camtu..

Shahrom
-------
Kampung memang meyeronokkan,ada pulak aktiviti keluarga memang meriah kan?

Ummu
----
w.salam, memang meriah seronok tengok gelagat diorang


Doc
---
Salah tu, enariq adalah anak yang paling cepat tumbuh gg, dan usia sekarang beliau ada banyak gg
nanti sya buat en3 gigi enariq ye.. ;o

Ibuintan
--------
Iolah kak, tp maso bergaduh poning kepalo atok dan uwa

YB
---
Betul tu lupa segala bebanan kerja
tak tanya pulak enariq tanah tu rasa apa, mungkin rasa soberi kot? ;)sobab masa mengandung enariq sya mengidam nak makan soberi di CH tu.