Wednesday, May 26, 2010 By: kasihibu

Entah sampai ke tua ke idak lah......

Kadang kala  sya panggil enpakwe dengan  nama gini,
tak kisahlah lokasi memana pun sebab dah terbiaso

-Sayang - selalu, dan memang guna yang nih
-Enpakwe- ikut suko hati terasa nak panggil gitu panggillah saja.

-Baby - jarang jaranglah bilo terasa nak panggil tu panggil ajolah, kalau nak kejutkan tido ke..
---------------------------------------------------------------------------------------------------

suatu hari...

Sya: sayang makan ( ulang 2-3 kali) tp tak dengar atau buat buat tak dengar 

Ibu: Adik tolong panggil ayah, ibu ajak makan
KC: Sayang......OoooooOOOoooooooOOO.....sayang .....ibu panggil makan
sayang dengar tak? ibu panggil makan.....  

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Sya borak borak dengan enpakwe:
Baby...nape pulak blaa..blaa..blaaa....

tetiba si KC menyampuk

KC: Ibu nape panggil ayah baby pulak?
Ibu: Ialah..ibu kan sayang ayah

KC:Baby pulakkk....macam baby tua pulakkkk.....

si KC ni memang keletah, dia boleh sebut baby tua
sbb sya selalu cakap adik ni macam baby tua lah, pakai pempers....tak malu..... ;o


---------------------------------------------------------------------------------------------------
 Lokasi adalah di tempat awam........




Ayong:( sambil hulur henpon ) Ibu, pakwe ibu nak cakap....

Pada orang yang tak tahu tu
yang telefon adalah ensuami sya
bukan pakwe golapku yang ini............

v
v
v
v
v


tapi adolah enpakwe ku yang ini

ado iras tak...hahahahah
harus dan wajiblah tak ado.. ;o


 Tapikan kalau masa lidah tergigit ko, tergeliat ko tertolan ko apa sajalah....

hilang enpakwe ke, sayang ke, baby ke...

terus keluar yang nih


En Mohamad Munir Bin Abdul Kadirrrr.............


hambikk.....siap namo penuh dan bin sekali ;p

8 jeJari meNulis:

DrSinga said...

kahkahkah....
cuba bayangkan KC panggil 'sayang' di khalayak ramai pulak!!!
weh..weh..weh...tu gambar en Pakwe kita tu!!
gambar yang 2nd last tu!!
siapa suruh letak kat situ!!!

sheila said...

namo bapak akak & en pakwe samo ko???

Yunus Badawi said...

Pandainya KC.

Mmg tak boleh belah awak panggil enasben baby. Kalau dia yg panggil awak mcm tu takpe jugak hehehe

Ibu n Abah said...

sya..
biar apapun panggilan kita pada pasangan kita itu.. itulah lelaki yg dah berjaya menawan hati kita... Alhamdulillah.. semuga jodoh diberkati dan dipanjangkan Allah.

xiiinam said...

Kat kelas saya selalu panggil budak-budak dengan 'sayang!'


Bukan sebab sayang sangat pun, tapi...


..sebab lupa nama mereka! Ha..ha..

sayangsayangibu said...

Doc
tak dapek nak dibayangkan...
budak budak kan dia ikut aje apa yg kita buat dan apa yg kita chakap..
bahaya tui..

pakwe golap ku itu
ku funye...
hahahahah..berani rebutlah ;p



Nest
Adalah kebetul sesangat, namo ayah samo,
tarikh lahir dio pun samo dengan mak mertuo eh.



YB
KC tu jeles sebonar eh..

enpakwe panggil sya
ada ke patut kadang sayang, kadang siti, kadang U

Apo kato YB suh lah mak adam panggil YB baby... ;o


Akak
Betul lah kan kak

Amin..semoga semua pasangan suami isteri akan diberkati dan dipanjangkan jodoh mereka



xiiinam
Biasolah tu..
dah ramai sangat hanak murid
tp best cikgu panggil sayang
diorang rasa cikgu ambil berat sesangat dengan diorang
jd bersemangatlah mereka itu.

rynas said...

panggil sayang ok lagilah..tapi kalau anak2 ikut panggil baby jg tak ke haru sebab tu ler terkeluar baby tua tuh hehhehhe

sayangsayangibu said...

rynas
selalu baby tu akak buat masa taip mesej, kalau panggil tu ikut suko2 je
tergerak nak panggil gitu panggil aje..
hehehehee...