Wednesday, May 19, 2010 By: kasihibu

Boleh ke?


 opss...sya dan enpakwe adalah yang PERTAMA tu...hehehhe
ibubapa lain camne pulak?


Anak anak dara bagi tahu
Esok sambutan hari guru sekolah diorang SRAI Sg Manggis

Sekarang ni sya sedang fikir nak belikan hadiah apa untuk guru guru diorang tu
kalau tahun tahun sebelum pencil box dan pen segala warna hitambiru merah

Tahun ni dah tak tahu nak beli apa
nak tempah mug yg siap tulis hari guru tu
dekat K.Langat nih jenuh nak cari kot...

Malam hari tu tanya diorang nak bagi hadian apa dengan cikgu
Tetiba enpakwe menyampuk

Apa kata Atika bagi hadiah R.O.T.A.N
penuh simbolik kata enpakwe

Apa kata semua? Terutama sekali cikgu cikgu ;o

12 jeJari meNulis:

dalila said...

elok sgt la tu bagi rotan....aku pon tk paham..budak melampau or parents yg melampau..takleh lansung anak kene cuit sikit..dh ngamuk..tapi kalo smpai luka2 darah2 tu mmg patut diambil tindakanla kan..pada pendapat aku la...

Yunus Badawi said...

elok jugak tu. Jgn lupa pesan sekali kat cikgu tu rotan anak kalau dia nakal hehehe

Jiejah @ Iza said...

setuju ..bagi rotan hat paling halus sbb sakit dia menyengat kihkihkih

sayangsayangibu said...

dila
siapa dapat parents cam kami, sangat untung kot
siap pesan lagi dgn guru diorang,kalau tak ikut arahan ketegaq sangat
cikgu rotan saja, asal tak luka

YB
Pesanan tu harus ado..diorang ni lebih takut cikgu dari sya.

Mommy
yg halus tu, perit weyy..takut pulak nak g sekolah nanti ;p

suara said...

Org dulu pegang prinsip, sayang anak, tangan-tangankan... org sekarang ni, sayang anak timang-timangkan. Tu yang anak mudah rosak tu...

DrSinga said...

good idea...
tapi kena pesan jugak....
rotan sikit2 je...
pssst.. letak riben kaler merah biru hitam tau!!

alfa juliet said...

tak sesuai rotan...cikgu bukan bleh guna...yg cuma bleh pegang rotan guru besar n guru disiplin yg dipilih saja
maybe bleh bagi hand sanitizer..lepas mengajar bleh cikgu guna..sampai mati ingat

xiiinam said...

Sg Manggis rupanya....
ckLah dulu praktikal mengajar di SM Sg Manngis...sewa rumah depan masjid.... tap lama dahhh

sayangsayangibu said...

Suara
zaman dah berubah,sekarang mcm harta tu lagi penting dan boleh buat anak gembira

Doc
iolah, pesanan harus ado..siap reben tu hiasan sajok ;o

Alfa..
Gitu yek?kita dulu takut sesangatkan
tengok cikgu rotan kengkawan pun terasa mcm kita yg kena rotan sama

CikLah
ia ke? tak ada perubahan pun, depan masjid masih ada rumah kos rendah tu, rumah rakyat kot yg berubah pun mungkin jalan aje dah besar jadi simpang empat

rynas said...

hahhah..bg rotan jgn rotan makan tuan sudah hehhe.
P/s: sebelum bg hias cantik2 rotan tuh ehhehhe

Yasminhamid said...

kalau dapat rotan bukan cikgu boleh guna.. nak bawa masuk kelas saje-saje pun tak boleh..

Ibu n Abah said...

salam sya...
kalau bagi rotan, kenalah bersedia kena jumpa mak bapak murid yg nantinya kena rotan dengan rotan yg sya hadiahkan pada cikgu tu...
Mak bapak sekarang dah tak macam mak bapak dulu-dulu... mak bapak sekarang garang2, mau depa datang sekolah dan tumbuk cikgu kalau anak mereka di rotan. Masuk pula Harian Mero muka hadapan, " Ibu bapa yg hadiah rotan di tumbuk ". Betul ni sya.. tak mustahil boleh terjadi cenggitu...