Tuesday, April 20, 2010 By: kasihibu

Tugas t/jawab dan kasihsayang ibu

pinjam  gambar ye  tucin...akak malu nak tayang muka g2
kalau comel cam tucin tak pe jugak ..heheheheeee... ;p

------------------------------------------------------------------------------------------------

ohh...hari ni sangat ngantuk, sebab ......
semak jadual kita ye

 jam 8.30 - 10.30  kita semak bacaan surah lazim anak anak dara kita yang 2 orang tu,
sebab diorang ada kem apatah lupa pulak (balik ni kita semak)
tp setakat ni baru si ayong yang selesai habis bacaan surah lazim dia, dari AL-Fatihah sampai surah AN-Nas, bila selesai baca dan lancar kita tulis surah tu awal dan akhir dan t.tangan hujung borang tu, 
tandanya kita memang dah semak dan diorang baca lancar mengikut idhamnya.

ENpakwe? ohhh..kesian enpakwe dia sakit, telinga ada jerawat, enpakwe dah pergi jumpa doktor semalam di Telok Datok, tp macam biasa bila aku tanya MC, adalah sangat susah beliau mahu MC, errrpp..drsinga comellll 
kalau enpakwe kita namanya Mohamad M***r Bin Abdul Kadir dari L** datang buat rawatan paksa dia MC ye, tak boleh bagi seminggu 2 hari pun tak pe.. ;p

sebenarnya aku nak cerita pasal ngantuk nih, ok lah lepas siap semak anak anak dara punya buku dan beg dan segala nya, kita pesan dengan ayong,
ibu: Ayong lepas siap kerja ayong tolong tutup lampu dan buka lampu bilik belakang ye,
ibu dah ngantuk nih
Ayong: ok bu..tidolah nanti ayong buat..

maknaya jadual last malam tadi adalah lebih kurang 10.30 selesai dengan anak anak dara
lepas tu uruskan si Kakak chantik dia nak susu, lepas tu uruskan si cinta hati enariq, tukar pempers dan s.by susu panas untuk dia dalam jam 12++ dia akan bangun untuk susu.

Lebih kurang 11++ baru boleh tidur

cukup masa chinta hati merenggek mahu susu, tangan capai susu yg dah s/by tepi meja kecik, sumbat dalam mulut enariq
sambung tido lagi
jam 3++ si kakak chantik pulak merenggek mintak susu
KC: Ibu bangunlah bu adik nak susumilo
Ibu: aaaaaa.....nanti jab ye, adik tido dulu, jab lagi ibu buat 
( sambung tido sangat malas nak bangun)
KC:Ibu...bangunlah bu....adik nak susumilo
Ibu:Ialah......bangun sambil malasmalas

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

en3 ni nak bagitahu
oh senangnya jadi  si bapa
anak merenggek tak dengar, mungkin dengar ntah lah
tp biasanya bila aku tanya enpakwe jawab tak sedar pun ........ ;p

boleh gitu? 

4 jeJari meNulis:

DrSinga said...

wakakaka...
takde tempat lain ke jerawat nak tumbuh??!!!
dah alang2 datang dari L** tu..bawak
gulai lemak jantung pisang campur ikan masin dan sambal sardin eh...
:)

Mak Su said...

dugaan... utk menjadikan ibu yang lebih tabah :)

sayangsayangibu said...

dr
tulah kan, tak ada tempat lain kot nak menyinggah, tah berangan apa lah jerawat tu boleh tumbuh di telinga ;p

opss..kena masak baru tu
tp sya masak tak sedap macam chef wan
masakan sya cuma lebih sedap dari chef wan
hehehehe...

sayangsayangibu said...

maksu
betul gitu, kadang sya rasa adalah seorang S.U.P.E.R.W.O.M.E.N ;o