Tuesday, April 13, 2010 By: kasihibu

Nak dengki sat... ;p

Saje hari ni nak mendengki ye..

dah lama dah lauk nih, dah jadi baja pun
tp sebab kan ada dalam
fail maka haruslah di tayang ye ;p





yang pertama 

v
v

v
v
v

...
berasaskan si jantung pisang nih
makanya jadilah ini.......................................


 gulai lemak jantung pisang campur ikan masin dan sambal sardin



walllllaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..............

kenikmatan makan denga nasi panas menu tu

sampaikan ................

v
v
v
v
v


pakwe gelap i yang ni lalu dibelakang pun, i tak heran....hahahahahahaaa......



tak tahan tu..."pakwe gelap"

uikss....tak ado makno eh......
cuma aku minat giler suaranya yang super beb tu .... ;p


mahu resepi sambal sardin tu...?

sardin untuk keluarga aku cuma 1 tin kecik tu saje
cili api 5 ulas
cili kering blend dalam 2 sudu
bawang kecik,putih (2 ulas setiap satu) dan halia secoit tumbuk tak perlu hancurlah
bawang besar potong bulat
minyak untuk tumis
sedikit garam dan asam jawa secoit

cara caranya:
buatlah secara masak sambal yep...
tumis bahan yang ditumbuk dan cili lepas tu bila dah masak cili tu lebur aje yang lain tu okiess siap.....


gulai jantung pisang tu lagi senang
jantung tu, hiris dan rebus sebentar

santan kelapa, serbuk kunyit
cili api beberapa  ulas dan asam keping
ikan masin atau ikan bilis

cara caranya
 lebur semua bahan tp jangan masukkan jantung yang dah rebus, biar mengelegak sikit

lepas tu dalam 10 minit itu masakan santan lepas tu  baru masukan jantung pisang dan ikan masin

hasilnya....bolehlah dimakan..

sebelum makan jangan lupa basuh tangan dan baca doa makan ye....




notas:aku masak ikut gaya nak cepat siap, dan kenyang dimakan.....heheheeee..

6 jeJari meNulis:

Jiejah @ Iza said...

errrkkkkkkkkkk curik kekasih gelap ku huwaaaaa ..

sayangsayangibu said...

hehehe...kongsi kongsi naaa.... ;p
pakwemu,pakweku juo...

Sya Annur said...

jantung pisang! rebus cicah smbal kicap lado pun sodapppppp
kak, sharing is caring kan? den nak share gak kekasih golap tuh. muahahhaa

DrSinga said...

jom nyanyi sama-sama....
'kain pelikat la la la la....'

sayangsayangibu said...

sya haruss
cicah ngan sambal belacan pun, nak lagik best suruh pakwe golap kito nyanyi2...

fuuhhh..... verangan...;p

sayangsayangibu said...

dr
kain pelekat diguna disinisana...

uiksss.... dah tue ke pakwe gelapku itu? ;p