Thursday, April 22, 2010 By: kasihibu

Jawapan jangan main api .......




 Ini adalah ayong Nur Aisyah anak sulung yang dapat menjawab uji minda jangan main api tu semasa hari keluarga di Wet Word S.Alam  .
Hadiah yang dia dapat adalah set krayon oklah jugak tu ye.


Memang mula mula tu tak percayalah sebab ayong dapat jawab uji minda tu,
kita pun tak tahu jawapan untuk soklan tu.
Lepas tu tanya dengan ayong

Ibu: Ayong betul ke ayong jawab soklan tu tadi
Ayong: Betul bu
Ibu:Issshhhh... tak percayalah ibu, sbb ibu pun tak boleh jawab

Ayong: Betul bu, sebabkan memula tu ayong memang tak boleh nak jawab,
tapi ayong fokus ayong fikirkan pasal mancis tu

Ibu: Apa jawapanya?
Ayong: BAKAR, ABU DAN BUANG

Ibu: Kenapa pulak jawapanya itu
Ayong: Ibu tengok ye, mula mula mancis tu, kita BAKAR kan, lepas tu jadilah ABU, bila dah jadi ABU, kita BUANG lah..betul tak bu
Ibu: OOoOOoOOOoooooooo............

heheheheee.....adehhh kenapa  pulak sya tak terfikir pasal jawapan tu ye
Jadi kesimpulannya adalah, janganlah kita pandang rendah dengan pemikiran anak anak ye... ;p

 
Inilah sebahagian daripada hadiah cenderahati yang kami dapat  masa hari keluarga  hujung bulan Mac tu, peper bag yang cantik tu si kakak chantik punya.



--------------------------------------------------------------------------------------------------

Oh...sya dapat panggilan dari pada SIL, dia kata Tok Wan  sakit teruk, lihat gambar di bawah
Tok Wan umur dia dah 95++ macam tulah, masa kami balik melawat hujung bulan Dis tahun lepas, beliau pun dah macam anak anak kecil, kencing merata, cakap pun tak berapa nak faham.......tp kopiah dia tak pernah tanggal, ada yang cuba tanggalkan, dia pakai balik.Kalau tak silap beliau adalah bekas guru.Masa sya mula mula kawin dengan enpakwe, tahun 2000 tu beliau masih boleh memandu lagi dari Sg.Petani ke Baling seorang diri. 
Jadi mungkin esok lepas balik kerja kami akan balik ke Sg Petani. Insya 'Allah 

si Kakak chantik dan enariq bersama dengan tok n'yan di Baling Kedah.



7 jeJari meNulis:

Che' Pit said...

ooo mcm tu ek?
er Abu Bakar tu ayah CP
tapi Buang takde kaitan dgn famili CP hehe

xiiinam said...

......cute!

rynas said...

huhuhu..pandai2..

al-lavendari said...

TAHNIAH AYONG. DAN SEMOGA TOK WAN DI KEMBALIKAN KESIHATANNYA.

sayangsayangibu said...

CP
kebetulan pulak eh, tp percayalah..tiada kaitan cuma kebetulan ;p

xiiinam & rynas
tq..ayong memang g2, bila dia kata fokus maknanya dia memang fokus
tp budak umur 9 tahun, main masih di tempat PERTAMA ;P

tuan
terima kasih dari ayong, dan semoga tok nyan ayong dipermudahkan olehNya.

DrSinga said...

alzheimer gitu...

sayangsayangibu said...

dr
yup..itulah bahasa doktornya ;p