Thursday, March 11, 2010 By: kasihibu

Fakta bukan auta...

Apa pelajar perempuan tu buat disini ye? 
aku pun segan dan tak mahu masuk kedai macam ni walau pun di beri upah yang tinggi...

Aku suka baca en3 disini

Blog seorang wartawan, haruslah menarik kan

En3 yang aku link tu bukan apa
Cuma nak kongsi gejala sosial di kalangan pelajar sejak awal tahun 2000

Di bawah ini fakta ye, jangan terkejut pulak

Aku: Macam macam perangai pelajar sekolah sekarang, dari tahun 1 sampai sekolah menengah...memang risau betul bila di fikirkan cabaran sosial  anak anak akan datang

En P: Memanglah, td cikgu disiplin tu siap bagitahu 60% pelajar pelajar adalah sangat minat dan cenderung kepada seks.

Aku: Ha............? ya Allah, patutlah cikgu2 tidak sanggup untuk mengajar pelajaran tu di sekolah
Budak budak sekarang terlebih explorer, masa ni dioarang tak fikir masa depan lagi, fikir seronok aje....kesian dengan diorang ni, umur baru setahun jagung tp dah tiada kesucian diri lagi, macamana dengan generasi kita akan datang

En P: Itulah yang aku geram siap menipu lagi, tp memang diorang silap oranglah nak menipu.
 ___________________________________________________________________________________

Ops.... itu adalah sebahagian saja senario pelajar pelajar di kawasan luar bandar ni ye, masa aku duduk di S.Alam dulu, lagi hebat, bukan hebat pada kebaikan, tp keburukan..

Pelajar sekolah rendah terlibat dengan kes mencabul rakan sekelasnya.
Siap nak r***l  lagi, kunci kelas dan kurung pelajar perempuan dalam kelas
Punca kenapa jd begitu?
Pelajar lelaki tu sudah  selalu  join abang dan kawan kawan  dia layan cerita blue.......

Dimana silapnya?

Ibu bapa.....?
Guru guru.......?
Kawan kawan......?

Bersamalah kita memantau aktiviti yang anak anak kita lakukan
demi masa depan dan genarasi kita juga

Faktanya lagi kebanyakan yang jadi begitu adalah anak anak bangsa kita sendiri, sedih dan takutkan


p/s: ini cuma sebahagian saja yang aku kongsikan kalau ikutkan memang terrrr.....lalu banyak lagi kisah sosial para  pelajar pelajar ni. :( :(

0 jeJari meNulis: