Wednesday, August 26, 2009 By: kasihibu

STICKY MODE!!!! RAYA!!! RAYA!!! RAYA!!! GIVEAWAY





Gambar gambar ni adalah hari raya tahun lepas masa tu Ariq masih berada di dalam perut ibu....umurnya baru 5 bulan++, nampak very the tambun ibu kan..
ada cerita gak dibalik gambar ni.

Dan dengan ini adalah gambar yang aku pertaruhkan untuk GIVE AWAY CONTEST dari blog si comel SARAH AIMY AZZALEA .

Ok ini adalah suasana dihari raya tahun lepas,raya bersama uwa dan atok di kampung ibu. (kenapa panggil uwa? coz of anak saudara sulung ku dari pandai bercakap sampai sekarang panggil uwa saje,jd lekatlah panggilan tu pada bonda ku )
Kesian uwa dan atok raya tu cuma ibu dan pak ndak aje yang balik kampung, maklong raya di Pandan,Pak ngah raya di Sarawak, mak cik on call (kerja),yang ada cuma ibu,makteh,pak ndak dan mak su lah saje...

Nak dijadikan cerita awal bulan puasa tu aku dan en pakwe pergi cari kain pasang untuk di buat baju raya sedondon macam biasalah kami anak beranak.
Kami pergi ke Seremban 2 Gulatis shop tak silap,lufe pulak...pilih punya pilih aku berkenan warna hijau sebagai tema untuk tahun tu.Aku tempah baju raya dekat kawan , cepat juga siapnya jahitan pun kemas sangat.Bila dah siap aku gantung baju tu,dengan semangat berkobar kobar aku nak tunjuk dengan en.pakwe betapa cantiknya baju raya aku tahun lepas.
Tapi.......

tp.............

tahu apa en.pakwe ku kata? ohhh...
tidak.......ada ke patut dia kata
isshhhh........I TENGOK BAJU U MACAM KAIN LANGSIR AJE..............
ciss..ciss...ciss....ada ka..patut.......

x pe..x pe....aku gelak ajelah kan...sambil cakap ada ke patut kata kain langsir...kan cantik tu....hehehe...siapa lagi nak memuji selain diri aku sendiri.

Bila tiba hari raya,
semua insan bergembira...........

uikss...ternyanyi pulok....
part ni yang best nih,masa kami bergambar keluarga tu,macam acara wajib pulakkan? biasalah tu...
Adik bungsu ku pulak terperasan
Bang lang, adik tengok baju bang lang sama je dengan langsir nih..
hahahahaaaa..... aku pun memecahkan gelak ku di depan en.pakwe ku..

pastu aku cakap, sekarang baju siapa yang macam kain langsir heheheheee.....
tp en.pakwe ku dengan manchonya kata

latar belakang warna je sama jenis kain tak sama.....
uikss..betul jugak yep....
haaaa.......gitulah ceritanya.

boleh ke g2?
bolehlah ye Aimy...boleh lah.....
k...layan pulak gambar gambar ni ye...


Gambar ni Uwa bersama cucu-cucunya
ayong,kak ngah,kakak chantik dan abang Danish anak pak ndak, bijak dak teruna encem nih..

yang ni pulak gambar kami sekeluarga.

yang ni gambar aku, Muhammad Ariq dan en pakwe ku..
Muhammad Ariq? uiksss..mano ye..haa....ada dalam perut aku..hehehehee....

sesiapa yang nak menjoinkan diri sila ke blog aimy chumel nih....
http://sarah-aimy-azzalea.blogspot.com/

0 jeJari meNulis: