Monday, July 15, 2013 By: kasihibu

TERUK SUNGGUH RASANYA PERASAAN IBU...(^^)

Hari jumaat lepas sya berpeluang jemput anak anak dara balik dari asrama

2 Minggu lamanya anak anak dara sya menyepi,pendam perasaan rindu pada ibuayah dan adik adik

sebenarnya minggu sebelum puasa tu sya tertunggu tunggu jugak panggilan telefon dari anak anak sebab kebiasaan diaorang akan hubungi sya petang jumaat,sabtu dan pagi ahad

tertanya tanya,
tertunggu tunggu
rindu sudah pasti,sedih jangan katalah
bukan sya tak usaha hendak berjumpa anak anak
tapi keadaan sya sekarang menyebabkan tenaga sya bukan secergas dulu,dan pastinya trauma untuk memandu masih ada lebih lebih lagi selepas kemalangan tu

lagi pulak tekanan yang sya hadapi sekarang
seperti yang sya pernah luahkan di entry "makna kebajikan & keistimewaan"

sya kalau perkara yang melibatkan anak anak memang mudah tersentuh sebak sedih rasa hati ,sya tak kisah orang nak tindas diri sya tapi bila melibatkan anak anak...luluh rasanya hati

rasanya kekuatan sya untuk menjadi perlindung pada anak anak seperti tidak berfungsi
masa sya pada suami pada anak anak dara berdua tu hanyalah pada hari minggu saja,itu saja waktunya...

tapi ada orang nak kisah?
sebab itu bukan masalah mereka
hidup mereka di kelilingi oleh keluarga ada anak suami isteri disisi
sya?
agaknya di hati mereka 
ahhhhhh...persetankan bukan masalah aku pun!!!

berbalik cerita jumaat petang tu,sya sampai je bergenang air mata kami 
sya tanya tak rindu ibu ke? kenapa senyap tak telefon ibu?buat ibu tertunggu tunggu
nak tau jawapan diaorang?

Ibu kan dah kata jangan telefon ibu lagi

Nak tahu bila sya sebut ayat tu?
30hb jun petang,sebab masa tu sya sedang penat dan sangat stress bila ada sedikit perselisihan dengan ragam anak anak

sedih rasanya bila anak anak dara pegang arahan sya tu(^^)
bila sedang marah kan? 

entahlah sya cuma berharap ....harap .....harap .... sangat usaha usaha yang sya dah buat untuk dapat berpindah dan kami dapat berkumpul satu keluarga semula menjadi nyata sempena sinar ramadhan ini

sya akui sekarang sya mudah terasa ,tertekan dan lebih lebih lagi keadaan sya berbadan dua jauh dari suami
sakit pening,selera makan pun terganggu....

ada kala sya akan menangis rasa tak tertahan sampai rasa macam sya nak cuti nak lari dari situasi sekarang
sya penat,letih ,tertekan sangat

emosi tidak stabil
perasaan berbaur baur
Ya Allah berilah hambamu ini kekuatan  permudahkanlah urusan ku ini....Amin

Sent from Samsung Mobile

6 jeJari meNulis:

Khai♥Rin : anies said...

bak kata org, ibu mn yg x sayangkan ank kn kak?

gadisBunga™ said...

akak....dah lama kita tak jumpa...

ibuintan said...

banyakkan sabar Sya... sedih akak membacanya, moga permohonan tukar diluluskan

azieazah said...

Begitulah dugaan seorang ibu. Berbadan dua pula lagi...

Tingkatkan lagi kesabaran tu. InsyaAllah semuanya akan baik baik saja nanti....

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Semoga dimudahkan urusan akak. Doa di bulan yang berkat ini yea.

~ yus ~ said...

akak, banyakkan bersabar ya. Yus tak berada di tempat akak, jadi memang susah nak dapat rasa apa yang akak rasa.

Mungkin ada hikmah di sebalik semuanya.