Tuesday, July 2, 2013 By: kasihibu

BERBAGAI KISAH NAK DI CERITA

Kisah 1
--------
Sya sekarang dah masuk 19+  jadinya dah kena minum air gula unuk periksa kadar gula dalam darah
nak tahu ada kencing manis ke tidak sebab mak sya ada kencing manis

Pagi tadi jam 8 dah terpacak di klinik tp giliran minum gula jam 9.05 minit sebelum tu dah ambik darah
dan di arahkan puasa lagi sampai jam 1105hrs untuk ambik darah lagi

Pagi tadi sebelum hantar abang Ariq ke sekolah sya bagi tahu dia, hari ni ibu nak ke klinik sebab ambik darah.
Ariq kata ha? ambik darah lagi? janganlah ibu hari tu dah ambik

Eh sya tak sangka abang ariq ingat lagi minggu lepas sya kena amik darah
Masa tu dia teman sya sebab sekolah tutup jerebu kan
masa ambik darah tu dia cakap dengan nurse janganlah ambik darah ibu abang
nanti sakit ibu abang katanya

Alaaaaaaaa........sayang abang dekat ibu yep (",)


Kisah 2
--------
Abang ariq dan kakak chantik kalau tidur kan, bila salah sorang mengigau
yang sorang akan menyahut igauan tu
contohkan

KC: adik..basuh dulu tangan tu kotor
Ariq: Dah lah abang dah basuh

Ariq: abang tak nak bagi kakak, kakak tak sayang abang
KC: kakak tak sayanglah abang buat akal.....


Ariq: ibu sayang abang tak sayang kakak hahahahahha...
KC:  ibu sayang kakak...kan ibu


hahahhahahahaaa.... tu yang buat sya golak tu
sebab diorang mengigau mesti bersahut sahut
kelakar betui...
banyak lagi sebenarnya tapi memang lawak lah
asal apa jadi gitu ek? hairan juga

Kisah 3
-------
Di rumah mak ayah sya ada bela kucing di rumah Mil pun ada jugak bela kucing
tapi kan sejak si putih meninggal dunia tu, sya memang tak mau sayang sayang sangat kucing
sebab sya tak mau rasa ralat bila kita balik ke kampung sesekali tu dapat tahu kucing kucing tu dah tak ada hilang ke arwah ke kan?

Tapi minggu lepas mak ayah sya datang ke rumah sekadar melawat dan hantar pisang yang anak cucunya suka makan
Masa borak borak malam tu sya cakap dengan ayah apalah khabarnya si endek,G dan Ibu di rumah tu? mesti dia mencari cari manalah atok nih...
Lepas tu ayah sya kata endek dah tak ada
agak eh endek dah mati
sya pun terkejutlah sebab selama 1 minggu lebih cuti sekolah dulu sya duk layan baik si kucing kucing tu carikan kutulah borak boraklah
hmmmmmm....sodih : (
Ayah lagi sedih sebab ayah cakap si endek tu kalau ayah pergi rumah jiran dekat depan rumah tu dia suka mengikut teman ayah
ayah balik sia sambut

Kucing rumah Mil pulak si putih, Kakak dan comel je yang tinggalnya
kucing yng hitam chomel tu dah arwah sya terlanggar sebab tido dekat tayar kereta , lagi satu di ambik orang
Jadi lebih baiklah lepas ni sya tak mahu dah sayang sayang sangat kucing
tapi tak boleh lah sebab kucing kan chomel,manja kan
habis camno?

oklah dah habis cerita
wah panjang jugak cerita kosong sya hari ni ye



6 jeJari meNulis:

Khai♥Rin : anies said...

hahahahahah mcm2 cerita ye kak

ahmad humairi said...

bukan ngigau tu.....
pekse betul-betul...
....macam mimpi labu-labi...

Kakzakie said...

Jangan ada yg tanya apasal pokok ini tak berbuah-buah?

kasihibu said...

khairin
--------
memang macam2, macam suka duka kehidupan kan?

kasihibu said...

ahmad humairi
------------------
betul diaorang mengigau tak kira lah tidur siang / malam
tp mungkin separa sedar kot diaorang tu
hahaha....betulah macam labu labi p.ramlee

kasihibu said...

kakzakie
----------
kan? sebab cantik je merimbun