Monday, July 2, 2012 By: kasihibu

ERTI KAWAN....

ADA PEKERJA KONTRAK


ADA KAHWIN KONTRAK


ADA CARI KONTRAK


ADA KAWAN KONTRAK

eh?????? ada ke.............(,")

pada sya  semua orang sya terima sebagai seorang kawan
walaupun kawan tu pernah buat kita rasa macam serik untuk berkawan dengan dia

tapi dari pengalaman sendiri,  sya dah nampak
kalau kita berkawan dengan orang yang kita rasa tak boleh di buat kawan
sebenarnya ada lagi kebaikan yang ada  dalam diri mereka

Pada sya berkawan biarlah seribu, yang baik kita ambil, yang tak baik kita buang
sebab kita bukan manusia yang sempurna pun, ada salah dan silapnya

mungkin bila berkawan dengan kita mereka boleh berubah
itu pun  sebahagian daripada membuat perkara yang baik kan?

Ok...kawan kawan sya semua
sya sayang dan tak akan buang kawan kawan

di sini lah tempat kita saling meluahkan, memerlukan
jangan gaduh gaduh ye kawan kawan............
hidup kita singkat
entah kan sekejab lagi kita di panggil olehNya Yang Esa.......

15 jeJari meNulis:

Bionic women said...

peace no war..
hehe..

cheqna said...

kawan..sedikit sebanyak mempengaruhi kehidupan kita..
hargai kawan yang senantiasa disisi
kawan yang hanya masa gembira disisi masa susah dijauhi???doakan moga dia kan diberkati =)

sal said...

kawan2 menceriakan suasana kita yee..
moga kita sentiasa serasi2 dengan kawan..amin

kasihibu said...

Bionic women
-------------
yup..baru senang hati kan?

kasihibu said...

cheqna
------
ia setuju sangat..
kadang kadang sebab kawan juga kita jatuh dan sebab kawan juga kita kuat kan?

kasihibu said...

sal
---
ia, selepas keluarga kawan dan jiran pun paling utama

atuk said...

Assalamualaikum Kasihibu

Insyaallah
kasihibu akan memperolehi kawan yg ramai

mamaijat said...

.....terkenang RUHIL AMANI...
'kawan' ..apa erti 'sayang'.....

kasihibu said...

atuk
-----
w.salam..kalau boleh semua org sya nak jd kan kawan,hidup kita singkat kalau nak bergaduh bermasam muka bila kala kita nak bersenang hati kan?

kasihibu said...

mamaija
-----------
betul tu sya baru teringat pasal lagu tu

Acik Erna said...

assalama sya..semoga sya dapat berpindah dan tinggal serumah dan semua kerinduan akan terubat

al-lavendari said...

memang manusia bukan sempurna .. kalau tak percaya baca n3 pakngah hari ini.

jangan marah.

sayadankamerasaya said...

awak kawan saya kann..?

:)

awak..
saya dah pindah blog

@cu SaYaNg said...

acu pun sayang akak
walau pun baru sekali kita bertemu
moga ukhwah antara kita terjalin sampai ke akhir hayat :)

cik lala said...

ssh senang pn kita ttp perlukan kwn...