Friday, April 20, 2012 By: kasihibu

MARI BELAJAR MENGIRA BERSAMA SI KAKAK CHANTIK....

 Semalam KC ada kerja sekolah, sains dan matematik,
 kerja anak kecil 5 tahun apa sangatlah bersungguhnya,
 tumpuan kerja sekolah campur main main,
 jadinya kerja sekolah adalah tidak siap

Petang tu sebelum keluar ke taman,
sya dah suruh dia buat kerja sekolah tp KC tak buat juga
dia melayan abang ariq main dan bergaduh tentunyalah juga

 Soalan ada 60 di beri masa selama 2 minit (,")
siapnya 40 soalan dalam msa 1jam++
main lebih dengan si abang ariq

 ibu...kakak dah mengantuk nak tidur..
katanya, jadi tak lah habis 60 soalan tu dia buat, cumanya 40 saja
dah pujuk buat sikit lagi tp KC tak nak, sabar yo lah...

Ibu suruh buat kerja sekolah dekat meja, tapi tak mahu,
 menonggeng lah buat kerja sekolah sambil main main.

bila tiba nombor besar ,dah tak cukup jari KC  buat macam ni,
dia susun segala macam benda yg ada di depan mata lepas tu kira
hehehehehe....banyak akal sungguh si KC ni
berjasa jugak part ultromen abang ariq kan?

si abang pun nak masuk muka buku blog ibu jugak...(,")


Kakak Chantik.......

14 jeJari meNulis:

kakcik said...

KC memang cantik dan cerdik. :)

mak encik | SZ said...

baguslah idea KC bila tak cukup jari nak mengira ni ...
tak terpikir plak sebelum ni ... hihihi

Kakzakie said...

Daripada suruh ibu julurkan kaki dan tangan nak guna jari baik guna adik punya mainan ye KC...:)

kasihibu said...

kakcik
------
banyak akal jugak, kuat merajuk, manja dan gedik2 ;p

kasihibu said...

mak encik
---------
kerja sekolah semalam ada + dan -
jadinya bila nombor besar dah susah kira, lepas tu dia kata kakak pinjam abang punya ultromen katanya ;p

kasihibu said...

kakzakie
--------
hehehehe...kalau gitu habis semua jari jari ibu dan abang ariq jadi mangsa nanti ;p

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

cerdiknye dier kakak cantekk nie...:D semoga menjadi anak yg berbakti yer, dear...:D

kasihibu said...

YayansMum
---------
Insya'Allah mudah mudahan amin..

KhaiRin : anies said...

kira beauty with brain la ni ya bgs3

kasihibu said...

khairin
-------
insya'allah ;p

gadisBunga said...

pandai kakak cantik fungsikan mainan yang ada. cerdas budak ni. :D

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

ragam si cumil yang dah bersar pulak.. siMerah Humaira baru 4month... ragam cara 4month... seronok tgk anak2 menbesar... macam2 kepintaran yang mereka keluarkan (^___^)

eni said...

anak yg bijak...

Siti_btp said...

Salam perkenalan ..

Seronoknya dapat anak yg pandai berkata-kata..