Friday, March 16, 2012 By: kasihibu

MARI BELAJAR MENGIRA DAN BERKIRA KIRA.....

700 x 3 sebulan RM 2100.00


sumber pakcik google

Hrrmmmmm……..sayang....
kalaulah bayar pada kitakan...
 setiap bulan banyak tu untuk 3 kerja,
urus rumah, anak anak dan masak masak
bila dicampur dengan gaji sya sendiri...

Dah jadi  RM 5k++

Mak cik kayo nih………..  sambil verangan gayanya (,") 


sumber selanjutnya di SINI........

35 jeJari meNulis:

Acik Erna said...

sya..kayo dia orang bila datang sini

KhaiRin : anies said...

kalu amah2 ni x reti bersyukur..xtau la

kakcik said...

Kakcik memang tak mampu nak menggajikan seorang amah.

sudipVSsenduk said...

pasang angan-angan sbb confirm tak dapat... hehehe

nice blog

kasihibu said...

acik erna
---------
mana boleh kayo kak, diorang kena bayar duit makan minum dan tinggal dkt rumah majikan jugak baru adil kan? ;p

kasihibu said...

khaiRin
-------
kebanyakan memang tak tahu pun bersyukur ...

kasihibu said...

kakcik
------
urus sendiri lebih baik kan kakcik? puas hati
urus bersama sama satu keluarga

kasihibu said...

sVs
---
heheheh...berangan ok je..indah kan?
terima kasih sudi bertamu

munna said...

kaya2 lah org indon nanti kat sini kan... cuma bagi gaji tu kat rakyat malaysia mesti ramai juga yg nak jadi pembantu ramah rasanya

kasihibu said...

munna
-----
mari kita jadi orang gaji di rumah sendiri kan?

Hanis Azla said...

besar betul demand mereka kan.. klu bukan kerana betul2 keperluan, pastinya ramai yg dah tak ambil dah mereka2 tu..

Aine Ainun said...

kalo mampu pun, saya tak nak ada MAID. Sy lebih selesa berumahtangga dengan keluarga sendiri...

sampai tahapnya, kita bergantung pd maid je...

pandangan sy je...ehehee...

cheqna said...

banyak tu..
x leh ke letak syarat
makan minum..bil air bil api amah kena bayar..

ooaea said...

sy rs mcm xfair je rm700 hanya utk tugas khusus. biasa org amek maid sbb maid boleh buat semua. of course laa yg penting jaga anak. cume kalo anak tdo ke bole kemas umh skit... hmm mcm tu baik hantar nursery je laa

MulutPayau said...

dah 5 bulan bibik balik, konpem tak akan datang dan tak akan ambik yg baru...hehehe

Daddy Ziyyad said...

nanti para suami cakap : kerja kena ikhlas..kerja rumah itu ibadah...

:)

Ros said...

Salam Kasihibu,

Wahhh lumayan tuuuu...mungkin lepas ni tak dak lagi dah amah dari luar ni kan...pasai akan penuh dengan amah2 dari orang malaysia sendiri he.he.he...

al-lavendari said...

kadang2 laporan akhbar sangat mengelirukan .. pakngah nak dengar ulasan kementerian atau jabatan yang berkaitan.

kalau benar, melampau.

pagi tadi pakngah pun update fb fasal isu ini.

So Shy Lady (SSL) said...

mcm t.stuju plak dgn tuntutan tu. ok, byr sewa n mkn sndiri bleh?

kasihibu said...

Hanis
-----
mungkin puncanya berbagai faktor, termasuk kes penderaan pencabulan atau apa saja yang mendatangkan masalah pada warga mereke, dan nampaknya mereka menjaga kebajikan warga mereka, tapi sangat tak patut pulak syarat yang begitu kan?

kasihibu said...

Aine Ainun
----------
ya betul tu, urus keluarga sendiri lebih baik, walau pun kadang kita rasa tidak mampu, tapi sebenarnya kalau kita rasa tanggungjawab dan ikhlas, semua menjadi mudah kan?
ada juga rasa tertekan,malas tapi bukan selalu pun mengikut peratus 2/% kot? hehehehe....(,")

kasihibu said...

Aine Ainun
----------
ya betul tu, urus keluarga sendiri lebih baik, walau pun kadang kita rasa tidak mampu, tapi sebenarnya kalau kita rasa tanggungjawab dan ikhlas, semua menjadi mudah kan?
ada juga rasa tertekan,malas tapi bukan selalu pun mengikut peratus 2/% kot? hehehehe....(,")

kasihibu said...

cheqna
------
baru betul macam tu kan?

kasihibu said...

ooaea
-----
pilihan di tangan kita keputusan yang terbaik pun dari kita sendiri kan?

kasihibu said...

MP
--
memang sahlah jadi macam tu
dia nak masuk ikut syarat dan terma yang baru pulak ;p

kasihibu said...

Daddy Z
-------
Semestinya begitu hehehehe...pasal apa jwp orang lelaki ni sama je ha? ;p

kasihibu said...

Ros
---
tapi betul ke ada orang kita nak jadi orang gaji ni?mcm tak ada je.

kasihibu said...

Pak ngah
--------
sebenarnya kalau dari sumber surat khabar, tak kisahlah jenis apa sya kurang percaya sumbernya
sebab adakalanya bila di olah tambah supaya kelihatan menarik dan panas isu tu
bak kata enpakwe ada artikel yang dia PC dgn wartawan semasa di sini dulu
eh..."abang tak ada cakap pun benda ni, tp dalam artikel ada pulak"
hehehehehe...jadi faham2 sendirilah ye..

kasihibu said...

SSL
---
rasanya semua tak setuju pun, kalau pun ada yang setuju, mungkin sbab terpaksa kot?

aimaniman said...

org indon ni berlagak lebih..demand sangat.. sepatutnya pihak mesia pun kena berkeras jgn terlalu berlembut..dah baik dah kita nak menggajikan rakyat mereka..klau keja kat arab..gaji tinggi tp kes penganiyaan seks tinggi maa..so beringat2 org indon jgn asyik nak demand dgn org mesia..p cuba le keje ngan tok arab tuuu...

sal said...

em..em..emm..1 kerja jee?

Papa Mifz said...

melampau permintaan tuh...

@cu SaYaNg said...

kalau gaji macam tu, acu sanggup berhenti keje dengan gomen nie untuk jadi maid..heheheee

Dinas Aldi said...

Memang syarat yg sangat sangat merepek. Tapi kalau dah terpaksa & sangat memerlukan, apa nak buat..

Tiramisu Fatiema said...

nak try keje sekali..haha..memang kayalah..maaf baru sempat singgah..