Thursday, March 8, 2012 By: kasihibu

BILA DAH KENYANG.......

Mengantuklah mata kan?

ermmmm... kekadang sya malas nak makan, sebab bila dah makan dan kenyang mata pun mengantuk
serupa spesis ular sawa..

malu betul...
Tp bila dah dapat selelap dua tu ok lah saja
hilang terus ngantuk

kalau tidak masa mengadap komputer / bercakap tu tetiba je rasa blank
ehhh...tersangguk sangguk mengantuk


jadinya kalau memandu dalam keadaan macam tu memag sah sahlah mengundang bahaya kan?
Sya rasa tak ada cara lain yang paling berkesan untuk menghilangkan mengantuk
melainkan dapat melelapkan mata walau pun seketika

15 jeJari meNulis:

Munnafendy said...

rehat la sekejap =)

cik L.A.L.A said...

mengantok plg mujarab :
- tenangkan fikiran.
- pejamkan mata.
- nikmat.

@cu SaYaNg said...

kadang2 acu sanggup skip lunch sebab nak tido...tu kalau dah tak tahan sangat dah la...tempat acu pulak strategik so,memang sedap le kalau nak terbongkang...hahahhaaa

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Lepas mkn kalau terlelap seketika kira ok lagi tapi yg lbh drp seketika tu tak berapa nak ok sbb perut tak semapt nk hadam makanan lagi.

cheqna said...

kalau mengantuk memang ubatnya adalah tidur =)

Acik Erna said...

assalam sya..kalau dah cam tu..bila nak memandu kenalah berlapar..dah sampai baru makan..

MulutPayau said...

memang betul...kalau mngntuk sangat, dapat lelap mata sekejap pun jadilah...

kasihibu said...

Munnafendy
----------
memang patut rehat, kalau tidak tak jadi kerja kan?

kasihibu said...

cik L.A.L.A
------------
setuju!!!
semua itu adalah betul ;p

kasihibu said...

@cu SaYaNg
-----------
betul tu dik, kalau akk dah tak larat sangat masuk bilik mesyuarat leno jab hehehehe...syyyy...jgn bg tahu sesiapa ye ;p

kasihibu said...

Adry@Daun
---------
betul tu kalau dah makan tidur, alahai lepas tu menyesal pulak ;p

kasihibu said...

cheqna
------
paling mujarab kan?

kasihibu said...

acik erna
---------
hehehehe...rugi kak kalau berlapar ;p

kasihibu said...

MP
--
kan? itu je ubat nya

kakcik said...

Kakcik dah lelapkan mata, tapi bila bangun masih rasa mengantuk lagi...