Friday, February 17, 2012 By: kasihibu

SAMPAI SEKARANG MASIH DI SINI

Sya masih duduk asing dengan enpakwe
hingga sekarang permohonan pertukaran senyap dan sunyi kaedahnya

ermmm...tak apalah, nak buat macamana
dulu masa memula rasa tak selesa jugak
tp dah hampir 5 bulan ni, alah bisa tegal biasa jadianya

tapi perbelanjaan mendadaklah
mana dengan petrolnya, mana dengan maintenance kereta lagi
kalau tak sya balik ke sana, enpakwe balik ke sini,
tak pun kami jumpa di tengah tengah
maksudnya di rumah MIL dekat Seremban

Nasib baiklah MIL tak balik Sungai Petani lagi
Kalau tidak errrrrmm...

Sampaikan kadang kadang sya dah naik malas nak memandu penat
bosan......
Agaknya itu jugak yang enpakwe rasa kot?

Hari minggu lepas enpakwe tunjuk pada sya
sijil keputusan KPSL untuk naik ke  gred seterusnya
Alhamdulillah...sya sangat bangga dan gembira semua nya lulus
Cuma ada sedikit kerisauan jugak
Andai enpakwe di tukarkan lagi mengikut kekosongan gred  jawatan
aduhai......
pindah dan pindah lagi lah gayanya
itulah sebarang kemungkinan yang wajib sya tempuhi

Rasa nak buat surat batalkan permohonan pertukaran sya
pun di lema jugak .......
hrrmmmmmm..................

21 jeJari meNulis:

munna said...

susah juga hidup berasingan ni ye kak... munna takde pengalaman mcm ni..lagipun en abg kerja sendiri... doakan yg terbaik buat akak sekeluarga

KhaiRin : anies said...

kalu berpindah tu agk jauh jg ke? or masih dlm negeri yg sm?

cheqna said...

moga allah permudahkan segala urusan akak dan kuarga =)

MulutPayau said...

hidup berasingan ni mmerlukan kesabaran yg tinggi....
Semoga Allah permudahkan segala urusan Sya....

Jiejah @ Iza said...

sian akak ,bertabah lah yer demi masa depan .


ehh ayat skema plak tp siyes kak ,bertabahlah.

kasihibu said...

munna
-----
kadang kadang tekanan jugak
bila anak anak dan anak buat perangai hehehehe...(,")

kasihibu said...

khairin_anies
-------------
tak boleh nak kata, kalau ada kekosongan dlm negeri tu, masih di dlm negeri sajalah, ikut HQ di K.L mana yg kosong perlu di isi kesanalah perginya

kasihibu said...

cheqna
------
amin..Insya'Allah moganya begitulah hendaknya

kasihibu said...

MP
--
betul tu, sebab tu kata alah bisa tegal biasa sekarang ni

kasihibu said...

mommy
-----
terima kasih..gitulah gayanya (,")

Daddy Ziyyad said...

Maaf bertanya, anda di mana, suami di mana pulak?

Memang tak best kan kalau dah kawin tinggal asing ni...Saya sehari tak balik rumah pun rasa tak best dah..haha

Temuk said...

KASIHIBU
Pakcik doakan semoga berlaku yang terbaik untuk kasihibu sekeluarga. Kalau pun yang dihajati tak termakbul, insya-Allah adalah kebaikan di sebalik itu.

Ibu n Abah said...

hahahahaha....
sedap lagu...
kes rindu dgn cik pakwe lah tu...
- tinggal berjauhan memang payah....

Ros said...

Salam Kasihredha,

Bersabar lah ya Kasih......jangan lupa ingat kat Allah setiasa....insyaallah dia akan permudahkan semua urusan kita kat atas dunia ni...

azieazah said...

Moga kejauhan itu, kerinduan makin menebal dan kasih sayang makin mengental!

Redha dan ikhlas.

sal said...

Moga Allah permudahkan urusan..memang susah klu terpisah2 krn perbelanjaan mengurus akan meningkat.

ibuintan said...

banyakkan sabar sya.. rasanya elok jugak sya kiv dulu permohonan tukar tu kalau hubby sya tukar lagi susah juga nanti

Azhariah Zuber said...

pindah itu mementkn. huhu

Papa Mifz said...

takpo...biar bersusah-susah skrg...kemudian hari insyallah bersenang-lenang...:)

ckLah @xiiinam said...

Moga masalah selesai dengan gembiranya...

Pok Li said...

perpisahan dan perpindahan sudah menjadi asam garam dalam dunia pekerjaan. Terimalah sebagai cabaran dan pengalaman.