Wednesday, February 1, 2012 By: kasihibu

PERKATAAN YANG SUSAH, FAHAM PULAK..TAPI YANG SENANG BOLEH TAK FAHAM..ERMMM....KALAU GINI GAYANYA B.MELAYU KE LAUT NANTI AYONG!!!!!!


sumber pakcik google...



TUKANG KEBUN
Ibu: bukan bermakna tukang kebun tu kena masuk KEBUN ye ayong 
tapi tukang kebun tu kerja yang nenek angkat ayong tu sedang kerja  di sekolah ayong tu ye...

Ayong: oooooooOOOooooo....baru ayong tahu(,")

ayong ingatkan tukang kebun tu kena masuk kebun

Alahai anak omak!!!!!!!

21 jeJari meNulis:

YaYaNsMuM said...

huhu...bebudak...sungguh schomell taw!

kasihibu said...

YaYaNsMuM
---------
merisaukan jugak
anak anak dara akak selalu keliru

atuk said...

Assalamualaikum Kasihibu

dia teringat kebun durian kut...he he

ibundo said...

Kakak ipar kpah masa menantu dia bersalin, dia bantu jaga dalam pntang selama semingu. Cucu dia cakap, nek... Nenek ni bibik ye... Hiiii...

Daddy Ziyyad said...

betul juga kan, kenapa kita panggil tukang kebun, sedangkan dia tak masuk kebun pun!

haha

mak encik | SZ said...

ihihiihiii...
ada nenek angkat ye ayong..bermaksud mak angkat akak la kan...kikiki

kasihibu said...

atuk
----
w.salam dia keliru sebenarnya

kasihibu said...

kak pah
-------
hehehe..keliru sudah ;p

kasihibu said...

dady ziyyad
------------
keliru sudah kan?

kasihibu said...

mak encik SZ
---------
akak ni kan peramah kaedahnya..;p
bila tunggu anak anak di sekolah tu, bertegur sapalah jugak
lepas tu ayong cerita nenek tu kalau ayong nak balik, salam tangan dia nenek tu selalu kata ayong ni cucu angkat dia ;p
secara tetiba akak dapat mak angkatlah pulak ye (,")

munna said...

kena bagi lebih peenrangan kan kak...

Ros said...

Salam Kasihibu,

Kannya apa Kasihibu... bukannya depa tak faham .....perkataan dan ayat2 la ni ja,banyak sangat yang mengelirukan depa....

JunAina said...

tukang rumah buat rumah, tukang gunting mesti menggunting, tukang jahit menjahit ikut logik tukang kebun memang masuk kebun pun...:)

aimaniman said...

Biasalah anak2, semua nak ditanya sampai ke lubang cacing dia tanya...

aanie said...

hehehe..masa kecik dulu-dulu pun sy confius gak kak....

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Tanya ayong, tukang kayu tu sape?

Zaitun said...

Keliru agaknya banyak sangat nak dipelajari.

Mak Su said...

kiut jer, kelakar... hahaha

Papa Mifz said...

kdg2 kito yg dah bosar nih pun jd keliru...hehe

Temuk said...

Sesetengah istilah BM kita ni memang membingungkan juga. Itu belum lagi dijadikan bahasa simpulan. Kalau kita kata kepada si anak tukang kebun itu juga "tukang kipas" dan tanya maknanya, lagi kelirulah dia agaknya.

KhaiRin - anies said...

hhahaaahhahahha...senak perut sy