Wednesday, February 22, 2012 By: kasihibu

BUKTI AYAH SAYANG KAN ABANG...

Pagi pagi subuh semalam ibu dapat sms dari ayah
Ayah kata nak raikan hari lahir abang di Seremban,

maknanya kita berkumpul di rumah tok selepas waktu kerja
Tapi ibu malas nak memandu, 
penat nanti nak balik semula ke rumah sbb pagi ni kerja dan ayong sekolah.  
Ibu balas mesej ayah macam tu  : (


Tiba tiba jam 5++ petang ayah sms ibu kata bergerak balik ke Jarom sekarang..
aduhai.....ibu rasa bersalah sangat...
apa lah salahnya ibu berkorban masa dan tenaga
untuk berkumpul rumah tok meraikan hari lahir abang yang ke -3 tahun kan?


Sangat jenuh ibu tunggu ayah sampai di rumah,
sebab pada kiraan ibu dalam 2jam 1/2 ayah mesti sampai
Tapi di tunggu tunggu tak jugak sampai

Akhirnya jam 9++ baru ayah sampai
kesian betul ibu
ayah balik naik motor rupanya  patutlah lambat sampai...............

Abang......kesian ayah kan abang....
sanggup meredah kesejukan, semata mata nak teman abang potong kek 
dan selesai makan jam 10.30 lebih kurang , ayah terus gerak balik semula 

Tapi ayah kata dia akan tidur di seremban, jam 5 pagi baru gerak balik
 nak uruskan persekolahan kak ngah

 ini kek pilihan abang sendiri 
perasa oren ,sedap jugak.

 ceria muka abang dapat tiup lilin di temani oleh ayah

Dan pagi ni ayah sms lagi bagi tahu ayah dah selesai
hantar kak ngah ke sekolah dan ayah dah sampai di tempat kerja
Alhamdulillah....segalanya berjalan dengan lancar.....
Amin.......

Dan ini adalah abang di pagi hari ini...
masih hensem dan comel dan manja.....

note: masa majlis tu  ayong dah tidur, puas kejut tak bangun, KC  tak balik tidur rumah mama
jadi yang ada ayah abang dan ibu saje ,itu pun dah meriah kan abang?

19 jeJari meNulis:

Cho Zila said...

ala terharunya... kalau suami akak rasanya idakler sanggup gitu,.. happy birthday abang...

kasihibu said...

Cho zila
--------
sya pun terharu jugak, rasa bersalah pun ia, kesian enpakwe.

Kakzakie said...

Kasih ayah tak mengira abang atau kakak. Sungguh itulah pengorbanan ayah.

Sya pun mesti terharu sama kan bila lihat en abang sanggup meredah malam baru sampai.

Moga bahagia sya...

KhaiRin : anies said...

demi anak ayah kn...

Ibu n Abah said...

Aduhai...
Sangat terasa terharunyer...
Tak terkata akak....
Alhamdulillah...

kasihibu said...

kakzakie
--------
sangat sangat terharu kak, sya pun tak sanggup nak balik seremban ,malu pun ia pada enpakwe masa tu.

Amin mudah mudahan kami bahagia di dunia dan akhirat

kasihibu said...

KhaiRin anies
-------------
kasih sayang seorang ayah gayanya kan?

kasihibu said...

akak
----
macam juga sya rasa
terharu sesangat...sya teringgat hari lahir sya november lepas macam tu jugak, terharu rasanya.

Daddy Ziyyad said...

Selamat Hari Jadi yg ke -3 abang..

Kasih seorang ayah...alhamdullilah dapat ayah penyayang sebegini..

kasihibu said...

DZ
--
terharu jugak di buatnya
sedangkan ibu pun cipta alasan malas memandu

Marina Monroe said...

Salam,

Ya Allah, ayah redah kesejukkan mlm dgn menaiki moto utk meraikan anaknya..terharu auntie membaca..Selamat Hari Lahir pd abang

Jiejah @ Iza said...

alahaiiii sayangggg ayah. eh .

kasih sayang ayah .. hepi belated besday abang .

gadisBunga said...

saya pun terharu rasa ni kak. demi abang hensem.

teringat masa zaman saya kecik2 dulu~

kakcik said...

Demi kasih seorang ayah...

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Alhamdulillh, semua berjalan baik. Salam LF kepada cik abang

Dinas Aldi said...

Begitulah betapa kasih & sayangnya ayah pada anaknya :)

sahromnasrudin said...

terharunya..kasih sayang sejati seorang ayah

Papa Mifz said...

seorang ayah yg hebat...:)

MulutPayau said...

kasih seorang ayah...sanggup redah kesejukan malam utk anak...mmng terharu sangat....