Friday, January 20, 2012 By: kasihibu

TANDA NAMA

Hari Khamis petang sya pergi buat name tag 
sebelum tempah sya tanya boleh siap terus ke

aneeeyy tu kata boleh bagi dia 1 jam ye
sya ok..
berapa? dia kata RM 5
sumber pakcik google

sya tak pasti murah ke atau mahal ke
sebab sya jarang tempah

lepas tu dia bagi kertas untuk tulis nama
terus saja sya tulis nama panjang

habis 9 huruf tak tinggal

sya rasa tak pernah lagi tulis nama penuh, 
selalu kalau tak guna nama yang depan atau yang belakang je

lagi satu  kan setiap awal tahun anak anak sekolah
memang rasa nak nangis kena jahit nama dan lencana sekolah diorang,
4 pasang tudung untuk di jahit lencana dan nama

nagisss.......

last sekali sejak tahun lepas dan tahun ni
 dan mungkin  sampai habis diorang sekolah pun nanti
sya tetap akan gunakan yang ni ;p
sumber pakcik google

hehehehehe...kretif tak seorang mak yang tak pandai menjahit ni?

nota: sebenarnya sya boleh menjahit, tp tak pandai dan tak minat dan tak suka dan tak gemar
habis camno kan?

12 jeJari meNulis:

cheqna said...

kalu yang tulisan hitam putih tu rm 4 je kat tempat cheqna ni

Sya Annur said...

kerana itu jugalah saya belikan gam je utk lencana nya. n mungkin utk nama sekali sok :p

kasihibu said...

cheqna
------
kurang serial je
kira oklah harga tu kan?

kasihibu said...

dekfa
-----
camno rupa bentuk gam tu?nak jugak cari, nampak kemas lagi kalau gitu kan?

KhaiRin - anies said...

ok la tu harga mcm tu...maybe tmpt lain ada lg mahal...

akuzle ayu said...

kak, den pon lama x buat name tag neh... last 3 yrs rm8 yg pakai magnet tuh so x yah rosak2 tudung kener jarum dier. header baru sungguh ohsem! kakak cantik mmg cantik....hehehehhe

akuzle ayu said...

err.. lupo plaks.. sy pon 'rajin' babs tuh. jadi, abahnya anta kat kedai kasi jahit. 1 tanda nama rm2 ker bpe, lupa... cantik n kemas...sy plaks rasa bahagia...ahahahaha

kasihibu said...

khaiRin
-------
Betul tu, banyak versi harga sebenarnya.

So Shy Lady said...

eh tak tahu pulak bleh pkai tag. ingatkn stndad kna jahit. nk jugaklah buat tag. ssl pon mmng k laut bab2 jhit ni T.T

kasihibu said...

akuzle ayu
----------
guna yg megnet tu senangkan, kemas je melekat terus, tp kalau tersangkut terjatuh juga

kasihibu said...

akuzle ayu 2
------------
heheheh....nak singgah kedai jahit, tak tersinggah dik, gunalah apa yang ada

*malu akk kata header tu cantik, comot je dik, tangan keraslah katakan ;p*

DrSinga said...

saya..
hantar tailor..
singgit satu nama/lencana..
bak jahit sendiri..
tak koser !!

habis senget benget!!