Thursday, January 26, 2012 By: kasihibu

DARI SUNGAI KE PULAU, DARI PULAU KE SUNGAI LAGI....siri akhir(,")

Balik dari Sg besar, dalam jam 10++ kot baru gerak,
lepas tu berhenti lagi di sini...

Sebelum sampai di sini lalu kedai nasi ambeng ibu tu,
tp perut kenyang lagi, jadi taklah berhenti makan atau membungkus,
sbb membungkuskan hilang ke sedapan makanan tu kan?

pergghhhhh...sangatlah menyegarkan sesiapa yang lalu di Tanjung Karang
wajiblah singgah di sini ye....

masa ni panaslah sangat,
 malas nak turun kereta dan nak berlawan dengan karenah anak anak
 jadi nya enpakwe membungkuslah si cendol durian nih...

segar,nyaman,sedap, berbaloi sebungkus ni RM 3.00 saje..

enpakwe kata selain dari cendol ni, ada juga laksa,soto pun ada
lain kali kalau kami lalu lagi disini,
wajib untuk di singgah sebagai pembasah tekak dan
 tempat mengenyangkan perut yang lapar


Dalam perjalanan dah mrerangka rangka untuk belanja anak anak makan di MC'D
sebab semua dah adakan
jadi nya masa yang sesuai untuk makan bersama sekeluarga

elok je sampai di Bukit Tinggi dalam jam 1++ terus
 kami menyinggah mengenyangkan perut di situ
fuhh...ramai sangatlah manusia , penuh MC'D tu, baju kaler merah merah saja
masa tu kan hari CNY



tangan tangan si KC dan kak ngah

 enpakwe dan abang ariq

makan tengah hari kita nampaknya...

Lepas makan kitaorang teruslah balik ke rumah,
 penat dan letih dan mengantuk...
kira memang pekej menariklah hari tu...

Lepas solat baru kitorang anak beranak tidur
penat berjalan 2 hari tu...\

sekian episod akhir jalan jalan dan makan makan kami
dari sungai ke pulau, dari pulau balik ke sg lagi..

17 jeJari meNulis:

pena rozie said...

cendol memang best kan...

Kakzakie said...

Aduh Sya... cendol durian? Kakak tak pernah minum lagi tau. Sedapnyerr....

@cu SaYaNg said...

sedap nye tengok cendol tu kak

KhaiRin - anies said...

rm3? mak ai...bleh borong

kasihibu said...

pena rozie
----------
memang best ada rasa durian, agaknya guna durian sejuk beku kot?

kasihibu said...

kakzakie
--------
memang sedap tidak mengecewakan, kalau tersampai di sana cuba cubalah merasa kesedapanya

kasihibu said...

@cu sayang
----------
memang sedap dik, pergilah jalan jalan cari makan disana ;p

kasihibu said...

KhaiRin - anies
----------------
boleh saja...yang penting memang sedap ;p

cheqna said...

telan air liur tengok air tu...

diana said...

wah..cendol..
nak cari cendol jugak la nampaknya..;)

Tiramisu Fatiema said...

sedap cendol kalau kena time panas2 camnie...singgah petang akak

Dinas Aldi said...

Saya suka cendoi..telan ayaq lioq nih..

LYAfrina said...

seronoknya..jauh pjlanan..luas pmandangan...

ibundo said...

ingin benar nak merasa cendol durian tu..

ckLah @xiiinam said...

Syoknyaa...sejuk je tengok cendol tu!

a.samad jaafar said...

cendol durian??.. menarik jugak tu.. yg biasa saya dengar cendol pulut..

sahromnasrudin said...

time panas cenggini mmg cendol la pengubat terbaik jawabnya....