Wednesday, January 25, 2012 By: kasihibu

DARI SUNGAI KE PULAU, DARI PULAU KE SUNGAI LAGI....siri 2

Kenduri di Sg Besar rupa rupanya, 
kebiasaan kaum perempuan akan hadir pada hari siang/ petang
untuk memeriahkan majlis dan sebelah malam adalah untuk kaum lelaki

Majlis adalah selepas solat Isyak, mereka ramai ramai datang untuk marhaban 
dan acara majlis seterusnya...
ada jugaklah kaum perempuan yang hadir malam tu
tapi tak ramailah ada dalam 5-6 orang macam tu.

 Jadinya sya tak lah masuk ke ruang utama sebab semua kaum lelaki je di ruang tu
gambar gambar ni di ambil oleh bang long  

Abang memang buat hal dia sendiri dari petang sampai ke malam,
 lepas tu enpakwe kurung dia dalam kereta 
sbb dah tak larat nak mengikut rentak dia..

buah tangan untuk tetamu majlis shakira amni

ibu dan ayah shakira amni

atok amni Sg Besar

atok amni Palong

 semoga shakira amni menjadi anak yang soleh amin.....

 mungkin tok iman Sg Limau  ni kot?
 memulakan acara seterusnya 

 semoga shakira amni menjadi anak yang soleh


 Sya suka bab bab makan berhidang ni, di sana masih amalkan acara makan berhidang ye...
waktu waktu ni adik beradik saudara mara keluarga diorang menghantar dulang hidang
untuk makan selepas majlis.adik ipar sya kata memang dekat sana
diorang masih lagi amalkan makan berhidang





dekat jam 11++ jugak baru selesai bab basuh basuh pinggan dan kemas sikit sikit,
 lepas tu dah mencari bantal membentang tempat tidur masing masing
sebab penat kan dari pagi di Pulau Indah lepas tu melarat pulak ke Sg Besar........
penat tetapi memang seronok

8 jeJari meNulis:

YaYaNsMuM said...

Makan berhidang mmg seronok, tp agak memenatkan utk tuan rumah, huhu.

Acik Erna said...

sya..meriahkan..cuti2 asek menghadiri kenduri je kita ni..acik pun sama..
KC memang cantik pun sama macam baby2 yang comel tu.

cheqna said...

amin..mudah mudahan

KhaiRin - anies said...

da lama x tgk kenduri mcm ni...(da lama xde bdk kecik kt umah)

kasihibu said...

yayansmum
---------
sangat berbaloi kan? nak tambah depan mata je, tak perlu bangun lagi

kasihibu said...

acik erna
----------
ke dua dua kenduri tu cuma cukur jambul je, tp sbb anak sudarakan terasa meriah sesangat, dan mcm kami pulak tuan rumahnya ;p

kasihibu said...

cheqna
------
terima kasih.. mudah mudahan kan?

[PCL] said...

masak palembang tu mmg masakan org jawa..betul ke ? sy duk banting baru merasa masakan ni.., emm serius sedap.