Thursday, January 12, 2012 By: kasihibu

ABANG SELALU KENAKAN IBU...

Ramai yang tak percaya dengan umur abang yang 
tahun ni bulan depan 21hb kaedahnya
 abang baru masuk 3 tahun...
Sebab pertama abang tinggi

Kalau masuk tadika, mesti orang kata abang dah 4-5 tahun
Tapi sebenarnya abang baru nak masuk 3 tahun
Dengan botol susu lagi, dengan berpempers lagi

Bukan sya tak ajar dia nak guna tandas
Tp dia dah sudah lepas hajat di dapur dapurlah
Bawah meja pun jadi
Aduhai…ibu penat dan malasssss….lebihnya
Bukan ibu tak sokong abang ke tandas 
tp abang yang tak sokong ibukan?
hehehehe..sempat lagi salahkan abang kan?

--------------------------------------------------------------------------------------------------
 dan sebab ke dua abang pandai bercakap.

Kenapa ibu kata abang selalu kenakan ibu?
Abang selalu tanya ibu

Abang: ibu...mana ayah ?
Ibu: ayah keje

sekali dia asyik tanya je
sya terfikir nak kenakan abang pulak
macam biasa abang tanya 

Abang: ibu... mana ayah?
Ibu: ada dalam poket abang cuba tengok?

abang betul betul tengok dalam poket seluar dia
apa lagi gelaklah sya dan ayong

lepas tu abang kata tak ada pun, ayah kejalah ibu
ibu: ha....tahu pun ayah keje
abang pandai....

Baru baru ni dia tanya cara lain pulak

abang: ibu cuba teka ...mana ayah ?
ibu: hehehehehe......ayah kejalah....

petang semalam sya tanya dia
abang anak ayah ke anak ibu?

 abang jawab anak didik
terkejut sya dia jawab macam tu

apa bang? 
anak didik

sya tanya anak didik tu apa
anak didiklah

sebab tu orang tak percaya abang baru 3 tahun, 
dia pandai bercakap
 anak anak sya memang tak pelat,

 sbb kami memang tak ajar diorang pelat pelat
tapi kan...walaupun dia pandai bercakap, 
ada masa keluar jugak cakap bahasa alien dia

ada sesiapa nak borak dengan abang? 
mula mula dia malu malu kucing,
 tp lepas tu memang tak terlayanlah karenah dia.

abang abang....banyak akal macam KC jugak..........

9 jeJari meNulis:

kakcik said...

Abang ni memang menampakkan ciri2 anak yang cerdik. Alhamdulillah. :)

cheqna said...

hahaha
comel je abang

kasihibu said...

kakcik
------
amin..mudah mudahan..

kasihibu said...

cheqna
------
riuh mulut dia, kadang malas nak layan tak terlayan

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Ini atuk .. suka dengar cerita tentang abang ni

kasihibu said...

Dato LF
-------
w.salam
abang tu dgn atok orang lain pun dia buat mcm atok dia jugak

Cik SHiNJU said...

Bila la dapat jumpa abang nih..
Nak ajak borak 3 hari 3 mlm...kikiki :P

Zura said...

comel jek jawapan abang..huhuu

Zaitun said...

Budak banyak tanya menandakan budak cerdik.