Wednesday, August 24, 2011 By: kasihibu

SEMAKIN LAMA SEMAKIN HAMPIR.......

 
Hari ni dah hampir ke setengah bulan kita berpuasakan....?
jadi di kesempatan ini sya ingin memberi kad raya secara onlinelah saja
itu pun puas mengodek godek   maka terhasil kad yang tidak seberapa ni,
 harap ada  yang sudi menerimanya...(,")


dengan ucapan.....



Kalau di lipek sebosar kuku
Kalau di bontang sebosar alam
Kok hilang dichagi
Kok hanyut dipinteh
Kok tenggolam di solam
Datang biarlah Nampak muko
Kok poie biarlah Nampak belakang
Jauh dihimbau, dokek di gamit
Seuntai salam, sejambak kato
Bermaafan kito bersamo
-------------------------------------------------------------------
Nyimpan Jenang Nang Jero  Tin
Arek Digowo Mareng Suro Keluputan
Kulo Lahir Batin
Salah Silap Njalok Ngapuro
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir dan Batin
-----------------------------------------------------------------------

73 jeJari meNulis:

gadisBunga™ said...

tengkiu kak! ucapan paling keless sekali! ni pantun saya pulak yo~

isi sebekut dalam koropai,
mano comporot den dah ilang?

err.. :p

kasihibu said...

GB
--
sesama

dik akak tak boleh nak jawab pantun tu
sobab bersepai
hehehehehe...(,")

Acik Erna said...

Sya..selamat hari raya jugak buat sya..
sya..dua sekalai jalan..jawa dan negori.

IMANSHAH said...

kalau saya memang tak gheti..hehe

memang kelas ucapangnya ..

Azian Elias said...

selamat menyambut syawal al mubarak.

kasihibu said...

acik erna
---------
rasa sekejab je masa berlalu kan?

adil tu kak, yg jawa boleh faham negori pun boleh faham, tak faham google saja ;p

kasihibu said...

iman
----
ucapan tu aak terima tahun 2008
lama dah kan?

kasihibu said...

k'yan
-----
bersama kita meraikannya

Ibu n Abah said...

sya..
terima kaseh....
wah ada ucapan dua bahasa...Ngeee:)
akak cuma faham bahasa yang pertama..
- yang keduo... mahaplah ya....
Nak ucap Hari rayo lamo laei...
esok2 yo...

kasihibu said...

akak
----
yg-2 tu pun sya tak lah faham sangat, tp yg pertama tu indah kan?

Hanis Azla said...

berbelit juga lidah nak menyebutnya..he..he.. namun ucapan tanda ingatan yg sgt menarik.. kadnya pun cantik.. secantik orgnya dan secomel anak2nya..

maaf zahir batin juga dari saya sekeluarga..

kasihibu said...

hanis
-----
yg berbelit pada sya ucapan yg ke-2
terima kasih memuji pd ynag sedanya tu
selamat menyambut hari kemenagan juga yang bakal menjelma

Dinas Aldi said...

Unik ucapan tu :)

Selamat hari raya & maaf zahir batin ya :)

mak encik | SZ said...

k sya jawa johor ek?
njalok ngapuro nye ye mbakyu!

eiela said...

saya faham yang 1st tuh je kak. dua minggu je lagi kan.

ibuintan said...

wah... bak kata GB, keless ucapan tu..akak suko amek


yg bawah tu tak paham la..

selamat hari raya juga buat sya

Pia said...

"slmt hari raya...hehhe,tak lambat lagi ni..lagi 2 minggu jer lg lebih kurang...slmt hari raya, maaf zahir batin..utk semua!"

kasihibu said...

dinas Aldi
-----------
yg bahasa jawa tu, dah arwah kawan sekerja enpakwe tu, sakit jantung

ahmad humairi said...

TQ,

Ucapan yang sama buat SSI.

Maaf zahir dan batin.

Nanti saya amik kadnya.

kasihibu said...

Sz
---
tak lah, Cuma duduk di k.langat ni kan kebanyakan orang jawa.

kasihibu said...

eiela
-----
Samalah kita . sekejab je masa berlalu kan?

kasihibu said...

ibuintan
--------
Yg bawah tu pun ucapan raya juga tu, tp sya pun tak lah faham(,)

kasihibu said...

Pia
-----
Ialah kan cepat masa berlalu, akk pun tak buat apa apa lagi, baju anak2 pun tak beli lagi.

kasihibu said...

AH
--
terima kasih sudi menerima.

Kakcik Seroja said...

Sekali dia cakap bahasa German laaaa.... :)

PCL said...

terima kasih..salam singgah..kalau dulu2 kad raya tu kita pos tp skrg penggunaannya masih lg ada tp dgn cara yg berbeza..apa pon itu tanda ingatan tulus ikhlas. Selamat Hari Raya yg akan menjelang tiba dari PCL sekeluarga.

Kakzakie Purvit said...

Wah dah layang kad raya sya. Kakak balas yg bahasa special tu ye...

ngodek jenang orak jemu
ngelih weteng wong puoso
kito iki orak pernah ketemu
tapi kakak arek njalok ngapuro

hahaha... hebat tak pantun kakak sya

Dr Singa said...

Wehhhhh... :)

puas gua nak pahamkan..
tenkiuuu...

kasihibu said...

kakcik
-------
Sya faham yg pertama tu saja ;p

kasihibu said...

pCL [p@kcikLie]
---------------
Terima kasih
sya pun tak dapat kad raya yg pos,tah tahun bila agaknya kali terakhir sya terima.

kasihibu said...

kakzakie
--------
terima kasih kakzakie memang pandai berpantun, dan nak faham sya tanya kawan jawa di sini

kasihibu said...

doc
---
hehehehe.....
tak dapek nak nolong yo...

Dr K said...

tengkiu..kad raya online pertama saya dapat nih...:)

tak geti lah den kak nak balas pantun nogori ni...ekekekee

So Shy Lady (SSL) said...

huhuhu mcmn sy tak reti ni?
ucapan canggih btul ;D


smoga 2 minggu trakhir ramadan ini trisi sbaik mungkin,amin

kasihibu said...

daddy ziyyad
------------
tak jawab pun tak apa(,")
terima kasih sudi terima kad

Izza - Jiejah said...

salam kak
herot² mulut mummy baca ikut dialek org nogori hahaha .
apapun selamat hari raya ye kak.

kasihibu said...

So Shy Lady
-----------
heheheh..tak jawab pun tak po ;p

kasihibu said...

mummy
-----
dapat di bayangkan, seronoknya!!!!!

Kak Amy said...

selamat menyambut aidilfitri kak..

kasihibu said...

amy
---
samalah kita selamat menyambut al mubarak yg bakal menjelma

ibundo said...

er er.. ko ni negori ko jawo.
selamat hari rayo

sahromnasrudin said...

ini baru nogori ori nie heheheeee

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

k'eja,

berbelit nak nyobut eh.. hehe..

Selamat Hari Raya buat akak sekeluarga juga.

azhariahzuber said...

wow dah ada kad raya

kasihibu said...

bonda
-----
negori tp dikeliling jawo ;p

kasihibu said...

SN
--
hehehe..faham tak tu yo?

kasihibu said...

reen
----
senaman lidah lah namo eh tu ;p

kasihibu said...

aza
----
semoga sudi menerimanya ;)

Diana Rashid said...

tu dia...
keluar sudah ..
heheheh

MulutPayau said...

Selamat Hari Raya...

p/s..tak faham ucapan tu..

atuk said...

Assalamualaikum sayang Ibu

selamat hari rayo

Wassalam

mamawana said...

Part dilipek dibontang tu den ghoti
Part ni Nyimpan Jenang Nang Jero Tin
den tak ghoti..tak paham

apa2pon Salam idilfitri... Maaf zahir batin.

zino said...

selamat hari raya dari kami sekeluarga.....

eelobor said...

semakin dah tak sabar pun diri ini... hihihihi

ckLah @xiiinam said...

Oh...silap letak komenlah. Klik kat atas entri rupanya...

Temuk said...

Ayunya kad raya SSI tu, pasal mengandungi wajah-wajah ceria. Kira Pakcik dah turut sama terimalah. TQ.

Rindunya kat ikan kering kayu yg dah bertahun-tahun tak dicari. Dan nampak sedapnya kuih 'puteri dakap' SSI dlm entri-entri lepas tu.

Nggodok kupat ngisor ondo
Royo teko njalok ngapuro.

kasihibu said...

diana
-----
hehehe...setengah puas dah keluar ye tak? ;p

kasihibu said...

MP
--
selamat hari raya juga, semoga gembira bersama keluarga
ps: yg atas tu sya faham, t yg bawah kureng faham lor....

kasihibu said...

atuk
----
w.salam
selamat menyambut lebaran semoga bergembira bersama keluarga

kasihibu said...

mamawana
--------

hehehehe..kito samo ;p

kasihibu said...

mamawana
--------

hehehehe..kito samo ;p

kasihibu said...

zino
---
selamat menyambut lebaran semoga bergembira bersama keluarga

kasihibu said...

eelebor
-------
hehehe..sabar ye, tak kan menyorok anak bulan di intai ;)

kasihibu said...

cklah
-----
hehehe...tak apa, silalah ambik dan panjang panjangkan (,")

kasihibu said...

pakcik temuk
------------
terima kasih
ikan kering kayu? sya tak pernah tengok dan dengar
kue tu baru nak belajar buat, tp rasa bak kata enpakwe sya memang ada, cuma tak menariklah, mungkin lain kali boleh di baiki, setakat ni memang ada permintaan dari anak anak suruh ibu buat lagi.

selamat menyambut lebaran, semoga bergembira bersama keluarga

Kak Amy said...

Selamat hari raya aidilfitri buat akak sekeluarga..tue bahasa jawa ke atau banja kak...

en_me said...

vahhh nak raya kanns.. ehehe

Anonymous said...

selamat hari raya... moga ceria dihari raya ~

kasihibu said...

amy
---
jawa tu,
selamat hari raya buat amy dan keluarga

kasihibu said...

en_me
-----
mesti meriah dengan gambar raya nanti kan?

kasihibu said...

manje
----
selamat menyambut lebaran, semoga gembira bersama keluarga

Unknown said...

bahaso jawo ko ni...wife papa mifz faham la...hehe

selamat hari raya!!

Dr. Bentara said...

time ni selalu orang lupa dah nak kejar malam yang lebih baik dari 1000 bulan