Wednesday, August 24, 2011 By: kasihibu

SEMAKIN LAMA SEMAKIN HAMPIR.......

 
Hari ni dah hampir ke setengah bulan kita berpuasakan....?
jadi di kesempatan ini sya ingin memberi kad raya secara onlinelah saja
itu pun puas mengodek godek   maka terhasil kad yang tidak seberapa ni,
 harap ada  yang sudi menerimanya...(,")


dengan ucapan.....



Kalau di lipek sebosar kuku
Kalau di bontang sebosar alam
Kok hilang dichagi
Kok hanyut dipinteh
Kok tenggolam di solam
Datang biarlah Nampak muko
Kok poie biarlah Nampak belakang
Jauh dihimbau, dokek di gamit
Seuntai salam, sejambak kato
Bermaafan kito bersamo
-------------------------------------------------------------------
Nyimpan Jenang Nang Jero  Tin
Arek Digowo Mareng Suro Keluputan
Kulo Lahir Batin
Salah Silap Njalok Ngapuro
Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir dan Batin
-----------------------------------------------------------------------

73 jeJari meNulis:

gadisBunga said...

tengkiu kak! ucapan paling keless sekali! ni pantun saya pulak yo~

isi sebekut dalam koropai,
mano comporot den dah ilang?

err.. :p

sayangsayangibu said...

GB
--
sesama

dik akak tak boleh nak jawab pantun tu
sobab bersepai
hehehehehe...(,")

Acik Erna said...

Sya..selamat hari raya jugak buat sya..
sya..dua sekalai jalan..jawa dan negori.

IMANSHAH said...

kalau saya memang tak gheti..hehe

memang kelas ucapangnya ..

Yan said...

selamat menyambut syawal al mubarak.

sayangsayangibu said...

acik erna
---------
rasa sekejab je masa berlalu kan?

adil tu kak, yg jawa boleh faham negori pun boleh faham, tak faham google saja ;p

sayangsayangibu said...

iman
----
ucapan tu aak terima tahun 2008
lama dah kan?

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
bersama kita meraikannya

Ibu n Abah said...

sya..
terima kaseh....
wah ada ucapan dua bahasa...Ngeee:)
akak cuma faham bahasa yang pertama..
- yang keduo... mahaplah ya....
Nak ucap Hari rayo lamo laei...
esok2 yo...

sayangsayangibu said...

akak
----
yg-2 tu pun sya tak lah faham sangat, tp yg pertama tu indah kan?

Hanis Azla said...

berbelit juga lidah nak menyebutnya..he..he.. namun ucapan tanda ingatan yg sgt menarik.. kadnya pun cantik.. secantik orgnya dan secomel anak2nya..

maaf zahir batin juga dari saya sekeluarga..

sayangsayangibu said...

hanis
-----
yg berbelit pada sya ucapan yg ke-2
terima kasih memuji pd ynag sedanya tu
selamat menyambut hari kemenagan juga yang bakal menjelma

Dinas Aldi said...

Unik ucapan tu :)

Selamat hari raya & maaf zahir batin ya :)

Sz said...

k sya jawa johor ek?
njalok ngapuro nye ye mbakyu!

eiela said...

saya faham yang 1st tuh je kak. dua minggu je lagi kan.

ibuintan said...

wah... bak kata GB, keless ucapan tu..akak suko amek


yg bawah tu tak paham la..

selamat hari raya juga buat sya

Pia said...

"slmt hari raya...hehhe,tak lambat lagi ni..lagi 2 minggu jer lg lebih kurang...slmt hari raya, maaf zahir batin..utk semua!"

sayangsayangibu said...

dinas Aldi
-----------
yg bahasa jawa tu, dah arwah kawan sekerja enpakwe tu, sakit jantung

ahmad humairi said...

TQ,

Ucapan yang sama buat SSI.

Maaf zahir dan batin.

Nanti saya amik kadnya.

sayangsayangibu said...

Sz
---
tak lah, Cuma duduk di k.langat ni kan kebanyakan orang jawa.

sayangsayangibu said...

eiela
-----
Samalah kita . sekejab je masa berlalu kan?

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
Yg bawah tu pun ucapan raya juga tu, tp sya pun tak lah faham(,)

sayangsayangibu said...

Pia
-----
Ialah kan cepat masa berlalu, akk pun tak buat apa apa lagi, baju anak2 pun tak beli lagi.

sayangsayangibu said...

AH
--
terima kasih sudi menerima.

kakcik said...

Sekali dia cakap bahasa German laaaa.... :)

pCL [p@kcikLie] said...

terima kasih..salam singgah..kalau dulu2 kad raya tu kita pos tp skrg penggunaannya masih lg ada tp dgn cara yg berbeza..apa pon itu tanda ingatan tulus ikhlas. Selamat Hari Raya yg akan menjelang tiba dari PCL sekeluarga.

Kakzakie said...

Wah dah layang kad raya sya. Kakak balas yg bahasa special tu ye...

ngodek jenang orak jemu
ngelih weteng wong puoso
kito iki orak pernah ketemu
tapi kakak arek njalok ngapuro

hahaha... hebat tak pantun kakak sya

DrSinga said...

Wehhhhh... :)

puas gua nak pahamkan..
tenkiuuu...

sayangsayangibu said...

kakcik
-------
Sya faham yg pertama tu saja ;p

sayangsayangibu said...

pCL [p@kcikLie]
---------------
Terima kasih
sya pun tak dapat kad raya yg pos,tah tahun bila agaknya kali terakhir sya terima.

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
terima kasih kakzakie memang pandai berpantun, dan nak faham sya tanya kawan jawa di sini

sayangsayangibu said...

doc
---
hehehehe.....
tak dapek nak nolong yo...

Daddy Ziyyad said...

tengkiu..kad raya online pertama saya dapat nih...:)

tak geti lah den kak nak balas pantun nogori ni...ekekekee

So Shy Lady said...

huhuhu mcmn sy tak reti ni?
ucapan canggih btul ;D


smoga 2 minggu trakhir ramadan ini trisi sbaik mungkin,amin

sayangsayangibu said...

daddy ziyyad
------------
tak jawab pun tak apa(,")
terima kasih sudi terima kad

Jiejah @ Iza said...

salam kak
herot² mulut mummy baca ikut dialek org nogori hahaha .
apapun selamat hari raya ye kak.

sayangsayangibu said...

So Shy Lady
-----------
heheheh..tak jawab pun tak po ;p

sayangsayangibu said...

mummy
-----
dapat di bayangkan, seronoknya!!!!!

Amy Syaquena said...

selamat menyambut aidilfitri kak..

sayangsayangibu said...

amy
---
samalah kita selamat menyambut al mubarak yg bakal menjelma

ibundo said...

er er.. ko ni negori ko jawo.
selamat hari rayo

sahromnasrudin said...

ini baru nogori ori nie heheheeee

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

k'eja,

berbelit nak nyobut eh.. hehe..

Selamat Hari Raya buat akak sekeluarga juga.

Azhariah Zuber said...

wow dah ada kad raya

sayangsayangibu said...

bonda
-----
negori tp dikeliling jawo ;p

sayangsayangibu said...

SN
--
hehehe..faham tak tu yo?

sayangsayangibu said...

reen
----
senaman lidah lah namo eh tu ;p

sayangsayangibu said...

aza
----
semoga sudi menerimanya ;)

diana said...

tu dia...
keluar sudah ..
heheheh

MulutPayau said...

Selamat Hari Raya...

p/s..tak faham ucapan tu..

Rozali said...

Assalamualaikum sayang Ibu

selamat hari rayo

Wassalam

mamawana said...

Part dilipek dibontang tu den ghoti
Part ni Nyimpan Jenang Nang Jero Tin
den tak ghoti..tak paham

apa2pon Salam idilfitri... Maaf zahir batin.

zino said...

selamat hari raya dari kami sekeluarga.....

eelobor said...

semakin dah tak sabar pun diri ini... hihihihi

ckLah said...

Oh...silap letak komenlah. Klik kat atas entri rupanya...

Temuk said...

Ayunya kad raya SSI tu, pasal mengandungi wajah-wajah ceria. Kira Pakcik dah turut sama terimalah. TQ.

Rindunya kat ikan kering kayu yg dah bertahun-tahun tak dicari. Dan nampak sedapnya kuih 'puteri dakap' SSI dlm entri-entri lepas tu.

Nggodok kupat ngisor ondo
Royo teko njalok ngapuro.

sayangsayangibu said...

diana
-----
hehehe...setengah puas dah keluar ye tak? ;p

sayangsayangibu said...

MP
--
selamat hari raya juga, semoga gembira bersama keluarga
ps: yg atas tu sya faham, t yg bawah kureng faham lor....

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam
selamat menyambut lebaran semoga bergembira bersama keluarga

sayangsayangibu said...

mamawana
--------

hehehehe..kito samo ;p

sayangsayangibu said...

mamawana
--------

hehehehe..kito samo ;p

sayangsayangibu said...

zino
---
selamat menyambut lebaran semoga bergembira bersama keluarga

sayangsayangibu said...

eelebor
-------
hehehe..sabar ye, tak kan menyorok anak bulan di intai ;)

sayangsayangibu said...

cklah
-----
hehehe...tak apa, silalah ambik dan panjang panjangkan (,")

sayangsayangibu said...

pakcik temuk
------------
terima kasih
ikan kering kayu? sya tak pernah tengok dan dengar
kue tu baru nak belajar buat, tp rasa bak kata enpakwe sya memang ada, cuma tak menariklah, mungkin lain kali boleh di baiki, setakat ni memang ada permintaan dari anak anak suruh ibu buat lagi.

selamat menyambut lebaran, semoga bergembira bersama keluarga

Amy Syaquena said...

Selamat hari raya aidilfitri buat akak sekeluarga..tue bahasa jawa ke atau banja kak...

en_me said...

vahhh nak raya kanns.. ehehe

♥ manje ♥ said...

selamat hari raya... moga ceria dihari raya ~

sayangsayangibu said...

amy
---
jawa tu,
selamat hari raya buat amy dan keluarga

sayangsayangibu said...

en_me
-----
mesti meriah dengan gambar raya nanti kan?

sayangsayangibu said...

manje
----
selamat menyambut lebaran, semoga gembira bersama keluarga

Papa Mifz said...

bahaso jawo ko ni...wife papa mifz faham la...hehe

selamat hari raya!!

Dr. Ben said...

time ni selalu orang lupa dah nak kejar malam yang lebih baik dari 1000 bulan