Tuesday, June 28, 2011 By: kasihibu

KENALI SAYUR MAYUR PULAK

sayur kegemaran utama enariq..

Ayong kata sayur pokok!!!
Ayong suka makan sayur bayam, taugeh, kangkung.

                                   brendi kata p.ramlee

Atika pulak suka makan bendi, terung dan kacang panjang


Athirah suka lobak, tomato dan sayur kangkung

Kegemaran enariq adalah sayur sayur hijau, kalau kaler2 cam lobak tu dia tak suka.


percaya tak enariq kalau ada sayur2 hijau tu,
tak makan nasi pun tak apa sbb dia akan mintak sayur je
Agaknya anak anak ni makan sayur sbb ikut apa yg ibu suka makan masa mengandung kot?




16 jeJari meNulis:

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

Alhamdulillah
ini sudah cukup baik
sesetengah budak lansung tak nak makan sayur

Wassalam

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kalau lah ada tanah untuk tanam semua sayur mayur tu kan best..

kan kak?

al-lavendari said...

baguslah kalau anak2 suka makan sayur. payah nak jumpa tu.

anak2 pakngah, kalau jumpa sayur habis di sisihkannya.

kalau makan burger pun, dia makan burger dengan roti sahaja.

So Shy Lady said...

salam kak,

wah bagusnya ank akak. anak sy yg bongsu je bleh telan sayur, yg dh sekolah langsung t.nak sntuh.

Acik Erna said...

sya..ye kot..tapi anak yang sulong makan sayur pulak..
masa mengandungkan ketiga2nya tu satu sayur pun akak tak makan..

Che Mid said...

Salam, Bagus la tu.. tak payah nak paksa-paksa.. hasben che mid kata sayur tu rumput.. aduss.. memang dia tak makan sayur langsung!

Adry@Daun said...

As salam Sya, bgus la anak2 suka mkn sayur sejak dr kecil. Mmg ramai kanak2 yg tdk suka mkn sayur wlpn kna paksa. Ank pompuan sy yg umur 3 thn, petai pn dia nk mkn.. Dia kata petai tu kacang..hehe..

Hamizah said...

sy dah buntu camna nak bagi anak makan sayur..hias cantik2 pon xjalan jg..

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam
itulah nasib baik anak anak tak ada masalah makan sayur, sbb sya selalu dengar rungutan anak2 yg tak suka makan sayur ni.

sayangsayangibu said...

reen
----
dulu ada tanah sekangkang ariq, di semen2 fadan muka akak juga(,")

sayangsayangibu said...

pakngah
-------
ada jugak yang sya jumpa tak makan bawang sanggup sisihkan bawang
ada yg tak makan taugeh punggut sekor2.

sayangsayangibu said...

SSL
---
w.salam , mungkin sebab menu di rumah wajib ada hidangan sayur.

sayangsayangibu said...

acik erna
---------
mungkin sbb ada menu sayur di rumah akak kot sbb tu ada jugak yg makan sayur.

sayangsayangibu said...

che mid
-------
w.salam
tp diorang pilih2 jugak
enpakwe sya memang wajib ada menu sayur setiap hari.

sayangsayangibu said...

adry
----
w.saalam
anak sya yg sulung pun makan petai

lawak si kecik tu dia kata kacang ye?

sayangsayangibu said...

mizah
-----
kalau di sana lagi bestkan macam 2 jenis sayur warna warni