Friday, June 17, 2011 By: kasihibu

BERKORBAN ATAU TERKORBAN ?



       Cerita cuba KLIK DI SINI................................

Maaf ye..ini pandangan sya

sya sangat tidak bersetuju dgn tindakan murni  seorang isteri ni

sebab sangat tidak bertempat nilai kasihsayang dan pengorbanan dia  sebagai seorang isteri


berkorban ada had nya

kalau pun hendak membantu,
kalau pun hendak berkorban

janganlah diri sendiri yang menjadi mangsa
janganlah diri sendiri yang menjadi korban


Fikirkan anak anak
fikirkan ibubapa
fikirkan kepentingan diri sendiri.

fikirkan kemudian hari.

Semoga mereka dapat menyelesaikan masalah dengan cara  ikhtiar yang lain.




24 jeJari meNulis:

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

moga Allah memberi jalan yg terbaik utk mereka

Wassalam

luahfikiran said...

SALAM,
LF JUGA KURANG SETUJU DENGAN HASRAT ISTERI BERKENAAN. TUJUANNYA BAIK TAPI CARANYA TAK KENA ! APAPUN, MASALAH YG BERBANGKIT PERLU DISELESAIKAN ! JADI, APA YG PERLU DIBUAT? MAAF, LF TAK DPT NAK BERI SARANAN !

liyana said...

amin...

Acik Erna said...

sya..kena jugak fikirkan anak2 kan..

gadisBunga said...

biasanya org yg sanggup berkorban ni adalah sebab rasa cinta dia terhadap org lain melebihi diri sendiri.

tapi kalau sampai tahap tu...dah dikira melampau~

MulutPayau said...

Assalamualaikum...salam kenal..

Berkorbanpun ada had dan batasnya....
Mmng susah kalau pinjam ngan along..macam2 hal yg diaorang boleh buat........

sayangsayangibu said...

Atuk
----
w.salam
semoga di permudahkan urusan mereka

sayangsayangibu said...

Dato
----
w.salam
tujuan yg baik, tp memudaratkan pd diri sendiri
berat mata memandang berat lagi bahu memikul kan?

sayangsayangibu said...

Liyana
------
Insya'allah semoga mereka mendapat jalan yg lain untuk selesaikan masalah tu.

sayangsayangibu said...

Acik erna
---------
kan? masih ada orang lain yg perlukan diri dia sebagai seorang ibu

sayangsayangibu said...

GB
---
korban yang terkorban?

sayangsayangibu said...

mulut payau
-----------
w.salam, salam kenal juga
kalau dah melibatkah ah long begitulah kesudahanya

ajwa said...

Berkorban, terkorban jangan sampai menyusahkan yg hidup nanti.

sal said...

moga Allah memberi dia jalan yg terbaik...

Zaitun said...

Demi kasih pada keluarga tapi janganlah sampai memudaratkan diri.

Dinas Aldi said...

ada baca berita tu.

melampau sangat sampai ke tahap itu.

semoga dia dapat jalan lain yg lebih baik, insyaallah..

azieazah said...

Sayang tak bertempat. Obses tak guna akal. Begitulah...


Syukur: Sekadar untuk Rekod Peribadi Ibu dan Anak...

DrSinga said...

gilak...

ingat sini India kah...?

sayangsayangibu said...

ajwa
-----
panjang lagi masa depan kan?

sayangsayangibu said...

sal
---
Insya'allah..semoga di permudahkan urusan mereka

sayangsayangibu said...

Zaitun
-------
betul tu, masih ada anak anak yg memerlukan dirinya

sayangsayangibu said...

Dinas Aldi
----------
mungkin sbb dah buntu agaknya

sayangsayangibu said...

azieazah
---------
seluruh hidup hanya untuk suami agaknya

sayangsayangibu said...

Doc
---
kat sana darah pun diorang jual kan?