Wednesday, April 6, 2011 By: kasihibu

GELAK GELAK ......ANAK ANAK ANAK DAN ANAK.....

Ika: Ibu.. kak ngah tanya jangan marah ye……

Ibu: Apa dia?

Ika: Ibu ......ariq tu anak emas ibu ke?

Ibu: tak ada anak anak emas, kalau ariq tu anak emas dah lama ibu jual, kayo ibu nih

ika: Apalah ibu nih..

( Gelak gelaklah.anak beranak )





Hari minggu ibu gosok baju baju kerja

Ayong dalam bilik lipat kain

Tetiba ibu terdengar suara si ayong...........

Ayong: hari ni kita bakar kek beranika jenis ye..
Ada bentuk kain, ada bentuk baju, bentuk  seluar ada bentuk kecik ada bentuk besar

Ibu: suka hatilah ayong..asal keje siap ye..

( Gelak gelaklah.anak beranak )


macam biasa anak anak yang kecik daripada 
anak anak besar sedang main main di ruang tamu
lepas tu tetiba

KC: ibu….ariq tarik rambut kakak………
Ariq jahat……….dia rampas rambut  kakak……...
Ibu: ariq..kesian kakak, sakit   kakak jangan buat kakak ye....

2-3 minit tetiba ibu terdengar

KC @Anna: jangan pandang pandang.

ariq@suhaimi  : jangan pandang pandang.

KC @Anna rafali : duduk renggang renggang…

ariq@suhaimi : duduk renggang renggang…


maka gelak gelaklah.anak beranak ...........


inlah sebahagian warna warni  dunia anak anak kan?

19 jeJari meNulis:

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Hubungan baik, mesra dn rpt dgn ank2 spt ni la yg bagus. Skrg ni, dh pyh nk jmpa ikatan kekeluargaan yg rapat dn erat. Byk yg longgar dn menyebabkn pkara2 yg tdk baik berlaku. Teruskn hbgn mesra spt ini dgn ank2..

Kakzakie said...

Bahagia punya anak ramai. Ada suara menghibur walau ada kala bingit. Membanding kepada yg jenuh menanti zuriat. Kesian kan mereka....

luahfikiran said...

SALAM,
SUASANA RIANG RIA BEGINI SUNGGUH MENYERONOKKAN. BILA DAH DEWASA DAN BERUMAHTANGGA, SUASANA RUMAH BEGITU SUNYI SEPI. TINGGAL BERDUA!

ahmad humairi said...

Bila berjauhan nanti...belajar dan tinggal di asrama...terasa sunyi...huuu.

kak Erna said...

sya..itu lah yang seronoknya bila duduk anak beranak..

ibuintan said...

sya..

tu yang seronoknya bila ada anak2

time gaduh, time mereka suka,time gelak2 .... memang indah

ckLah said...

Semoga dapat pembelinya..

Yasminhamid said...

memang meriah bila dikelilingi anak2 kan??

eelobor said...

emmm....seronoknya. saya yang baca entri nie pun boleh terngih sorang2. belum ada pengalaman lagi sebab anak baru sorang & baru berumur 2 tahun lebih. masih dengan dunia dia & dialah penyeri hidup kami. bila baca entri nie, terimbas kembali zaman adik beradik semasa kecik. rindu pada zaman2 naif dulu.... huhuhuuh

sayangsayangibu said...

adry
-----
w.salam masa kekecik ni bukan panjang pun, sedar sedar diorang dah dewasa kan?
harap berpanjaganlah hubungan mesra adikberadik ni..

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
alhamdulillah..
sya ada kwn yg bertahun menati zuriat, harap ada rezeki mereka

sayangsayangibu said...

Dato
----
w.salam
ialah mcm mak dan ayah sya sekarang
tinggal berdua
kesian pulak mereka, bila anak anak cucu balik barulah riuh suasana...
bila kami semua balik sedihlah hati mereka.

sayangsayangibu said...

cikgu AH
--------
maka sunyilah ibu dan ayah.....

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
ada masa bila diorang bergaduh2 tu, gewam jugak ;p

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
penghibur, kalau sedang tension kerja pun bila teringgat anak anak
terbayang kaletah dan ragam pun boleh senyum sorang.

sayangsayangibu said...

ckLah
-----
silap parking komen .. ;p

sayangsayangibu said...

min
---
memacam peragai, memacam ragam,semuanya memacam....

sayangsayangibu said...

eelobor
-------
penawar hati duka lara
masa tulis en3 tu akak pun senyum sorang jugak,kalau nak di tulis ragam diorang memang tak habis

Hanis Azla said...

gelak2 gitu semakin bertambah kemesraan.. seronok mendengarnya..