Tuesday, February 1, 2011 By: kasihibu

TAK KAN MASA RAYA JE...?

sumber pakcik google

Hari minggu tu cari daun palas

yang sah sah memang tak ada...
 penjual di kedai tu kata
daun palas mana ada dik, bukan nak raya pun
erppmmmm..
hampa : (
  dari Jenjarom ke Teluk Panglima Garang 
semata mata nak  cari daun palas
sbb teringin nak buat ketupat palas

akhirnya  tanak pulut buat rendang ayam, masak kuah kacang
rebus ketupat segera, masak lodeh
hehehehehehe..........

siap.........
bagi jiran sebelah
Lepas tu petang jiran hantar pinggan letak ayam masak merah


tak semestinya time raya je makan macam tu kan?
sesekali bila teringin tu gigihkan sajolah...
meriahhh.....;p
  

sodap... makan .........makan .......makan ...makan...
makan...makan... dan konyang...... ;p

13 jeJari meNulis:

Zura said...

adehh..lapo!!! bg skit jiran yg jauh ni..hikhikkk

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

hari biasa tak ada sambutan kut
mukin sampai layu daun tu tak siapa nak beli... he he

Wassalam

cikceriacorner said...

akak bestnye..

ayam masak merah tu..

daun palas kalo xraya memang xjumpe..

Amy Syaquena said...

wah sedap tue jeles nie kalau tahu sepantas kilat amy datang rumah hehe..*buat muka x malu*

sayangsayangibu said...

zura
-----
dah habis..... makan makan dah kenyang tido
lagi pun hujan kan?

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam mungkin jugak kot..tp apalah salahnya ada serumpun -2 kan?

sayangsayangibu said...

cc
--
akak sampai sekarang tak berapa pandai masak merah tu, belum jumpa skill lagi kot..
setakat nak makan tu boleh lah, tp segan nak jamu orang
kalau di pantai timur banyaklah sbb diorang memang ada je menu ketupat palas tu pepagi.

sayangsayangibu said...

Amy
---
datanglah memang dialu alukan tetamu, rezeki yg ada di kongsi bersama kan?

Ibu n Abah said...

Sya...
ingatkan akak jer yg suka makan rendang, ketupat dan kuah kacang diluar musim perayaan... u pun sama...
alangkah bestnya kalau akak dapat berjiran dengan u....
semalam akak buat rendang itik... sedappppp.....

sayangsayangibu said...

akak
----
kalaulah kan......
sesekali nak jugak makan yg special di hari raya tu pada hari biasa2 kan kak?

rendang itik, sya pernah makan, tp tak ingat rasanya
mungkin lama sangat dah tak makan kot
harus cari ni, balik kg nanti sbb di kuala pilah tu ada dah jual itik siap panggang, balik masak je ;p

Menantu Pak Din.Anak Pak Mail said...

sedapnya tu kak. ketupat palas.suka makan tapi tak reti buat

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

salam ceria...

moga terus ceria.

Hamizah said...

syukur..