Thursday, February 10, 2011 By: kasihibu

SELESAI SUDAH......

Pernah tak
tidak ada masa, kesempatan dan kemalasannnnnnn........ sesangat  untuk melipat kain baju?


Itulah yang sya alamai  sejak hujung minggu lepas 
sebab tak sihat kan ( alasan ) sampai ke pagi nih

Bila sya masuk je bilik ayong, penuh atas tilam queen tu kain baju

memang diorang dah tolong asing asingkan

baju-baju ayah selonggok , ibu selonggok ,  ayong ika dan adik adik selonggok .
Buat macam tu sebab senang masa lipat dah tak payah nak asing asing lagi

Itu pun malas lagi nak melipat, sbb tak ada masa  mood .

Tp pagi tadi terasa tercabar pulak bila dah tengok sebanyak banyak macam tu ,
terasa malu pulak dengan enpakwe
walau pun dia tak bersuara pasal tu.
dengan gigihnya sya hadap kain baju tu dari jam 5++ siap jam 6.00 tetepat boleh buat pulak kan?


Balik ni tinggal nak susun saje lagi
Alhamdulillah... selosai satu bab.................


nota: jangan ikut  kemalasan sya yo ;p

23 jeJari meNulis:

bun_nee said...

kena rajn rajin nnati nak tido kat mane ibu.. hehhehe

bun_nee said...

kena rajn rajin nnati nak tido kat mane ibu.. hehhehe

Ibu n Abah said...

Sya..
kat dapur akak macam periuk api berlonggok2 baju busuk...
nak kena basuh...
hajatnya dah basuh... siap2 nak kena hantar kedai dobi keringkan sebab dryer kami dah rosak...
baru habis longgok.. lagi 5 longgok...
hadoi....

kak Erna said...

sya..akak pun selalau macam tu...tapi bila dah berbakul bakul..akan gigih jugak melipat..bukan ada budak kecik pun kan..

kakpah said...

beli je hanger banyak2. Pakai gantung je.. haha..

en_me said...

bibikk! hangkat jemurann.. ehehe

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

tak tercipta lagi mesin lipat kain
jadi walau macam manapun kena lipat juga kan
saya pun kadang2 lipat kain juga..he he

Wassalam

Yasminhamid said...

selalu gak jadi macam tu.. terutama time banyak keje sekolah nak buat

ana said...

eee...sama la ngan kak ana. kadang2 kat longgok tu la dikutip dan dipakai balik :P

sayangsayangibu said...

bun_nee
sbb bilik ayong tu dia tak mou tido
sanggup tido dgn adik
takutt....katanya

sayangsayangibu said...

akak
----
kadang memang kita tak sempat kan?
bila dah berlonggok2 tu, lagiiiii..
rasa tak sempat ;p

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
sebenarnya semangat melipat bila dah angkat terus lipat kan?
sbb ada haba matahari lagi
bila dah sejuk kain baju tu yg jadi malas tu ( errppp satu lagi alasan )

sayangsayangibu said...

kak pah
-------
sya tak suka bersangkut sangkut rimas, kalau tersusun tu sejuk mata memandang ;p

sayangsayangibu said...

en_me
------
bibik..dah lari.... ; )

sayangsayangibu said...

atuk
-----
kalaulah adakan?
enpakwe buat juga, lagi teliti cara dia kadang malu sya dengan dia.

sayangsayangibu said...

min
---
kadang rasa malu pulak dgn suami kan?

sayangsayangibu said...

ana
---
akak pun... ;p

ibuintan said...

sya,

lipat kain... kerja rumahtangga yang akak paling malassssssssss nak buat.

cikceriacorner said...

heheheh...

eemm.sy penah alaminye..

bile da lipat..saya malas nak susun kat tempat masing2..heheh

Mak Su said...

penah gaks, hehehe, biasaler tu, cobaan ;)

alfa juliet said...

tadi baru je i susun baju..lega..hehe

Zaitun said...

Kak Zai pun kalau bab melipat kain ni cukuplah malasnya.

sahromnasrudin said...

tunggu mesin lipat kain dijual..agak2 bile diorang nak cipta erk....