Monday, February 7, 2011 By: kasihibu

BERGUNA JUGAK YE...


sumber pakcik google



Kemas kemas dapur , jumpa ada 3-4 botol kosong myonis
dan 1 botol jem yang kosong dan dah di basuh

errrppp...nak buat apa botol ni ye?
nak di buang sayang pulak

fikir fikir ........

sumber pakcik google

sumber pakcik google


makan terjadilah begini
haruslah di guna pakai untuk masukan segala jenis rempah ratus nih..


hidup perlu kretif kan? 

nota: gambar non ado......sampai sekarang tak sempat lagi mendapat ganti kamera samseng tu 
sebb angan angan nak sambar yang nih..... ; )


 sumber pakcik google

20 jeJari meNulis:

azieazah said...

Betul tu.

Bila dah kreatif, pasti hasilnya akan cantik dan menarik. Buat hiasan dapur sendiri. Jimat apaaa...

Pagi Senin: Sehari Selepas Cuti CNY...

Amy Syaquena said...

wah kreatifnya kak...

sheila said...

akak ni sebijik cam mama den...bokeh axion tu pun dio sayang gak nak buang...adohaiiiiiiiii

Yasminhamid said...

saya dah lama guna botol2 tu untuk simpan rempah ratus...mmg berbaloi la..

cikceriacorner said...

salam akak..

emm..kreatif..bagus tu..guna sepenuhnye ape yg ada..xmembazir..dan cantik plak tu..heheh

insyaallah akan terlaksana gak cite2 akan memilikinye..:)

Kakzakie said...

Salam sayang ibu,

Kakak pun sama. Guna aje bekas botol kosong isi garam, serbuk kunyit dan rempah ratus. Kadang guna bekas tempat beli air tahu pun boleh juga. Janji kedap udara.

JunAina said...

kreatif2...nak lagi cantik conteng2 skit, idak pun buat lable...

KELI OH KELI said...

kreatif...x membazir dan menjaga alam sekitar kita...nice idea!

kak Erna said...

assalam sya..rajin ek simpan botol .akak memang malas..
dah habis je..tak basuh2 pun..dalam bakul sampah la tempatnya..
kadang2 akak basuh jugak..untuk isikan dengan minyak lepas goreng ikan..

sayangsayangibu said...

k'azie
------
betul tu,tak payah nak beli bekas dah kan? yg penting sama saiz dan bentuk nampak kemas jugak

sayangsayangibu said...

amy
---
sayang pulak bila dah di basuh tu ;p

sayangsayangibu said...

nest
----
mama nest samo mcm mil akak, dia lotak pin2 dlm bokeh axion tu ;)

sayangsayangibu said...

Min
---
ok kan? sangat berbaloi sbb sama saiz dan selaras je bila susun tu.

sayangsayangibu said...

CC
--
w.salam
dialu alukan..kitar semula ;0

sayangsayangibu said...

kakzie
------
sya pulak banyak bekas2 yg plastik tu di buang masa berpindah dulu, enpakwe kata buat semak je

sayangsayangibu said...

kakzie
------
sya pulak banyak bekas2 yg plastik tu di buang masa berpindah dulu, enpakwe kata buat semak je

sayangsayangibu said...

JunAina
-------
lebal tu yg penting kan? sedang usaha cari gambar warna rempah ratus ru nak menampal

sayangsayangibu said...

Keli
----
kitar semula kan?

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
sya memang suka simpan botol yang nampak comel comel tu
tp kekadang buang jugak

Ibu n Abah said...

sya...
sgt kreatif...
boleh tiru?