Monday, January 31, 2011 By: kasihibu

DULU DULU MASA KEKECIK.....

sumber pakcik google


Dulu dulu masa kekecik
paling suka dapat tidur dengan kucing
berebut rebut dengan adik adik, lepas tu takut mak bising marah marah, 
boleh seludup diam diam kucing tu bawak masuk bilik... 
heheheheheh seronok bila ingatkan balik.

Nak tahu nama kucing kucing sya?
musim silap mata david coperfiel ( hantam ajolah ejaan tu ye )
warna oren comel sesangat
ada yang warna hitam namanya micheal
selain dari nama tu ada yang bernama zooro, pussy, awang, hitam, 
jolie,bedah  dan tak ingat lagi beberapa ekor sebelum tu

Nama kucing memang tak agak agak..... ( ,")

yang ni oppie kucing kawan sekerja


Nama kucing yang menumpang, menyinggah cari makan pun sekarang ni ada
Misha (tp dah mati bersalin) kesian dia....
Milah pun dah mati juga, tp mati tua 
Milah tu ibu misha dan nenak pada shima anak misha   cerita disini.....

Sebenarnya sya nak cerita pasal kucing basuh muka depan pintu
masa kekecik kalau nampak kucing basuh muka depan pintu, 
rasa seronok sesanggat, sbb kata orang ada tetamu nak datang

Lagi satu siap berebut nak duduk depan kucing bila sedang basuh muka,
sbb seronok tengok teliti je, kalau kucing tu mandikan anak dia ke adikberadik dia ke teliti je..
penuh kasihsayang
Kenapa sya buat en3 kucing basuh muka ye?
Sobab.....................................

Baru tadi kucing melompat atas meja ni.. dan basuh muka depan sya....
memang mengembalikan nostalgia.... shima...shima....... (,")



nota:malangnya enpakwe tak benarkan sya bela kucing di rumah sbb alasan beliau adalah....
takut kucing tu mati bunuh diri sbb terlupa nak bagi makan...ada ke patut?


19 jeJari meNulis:

al-lavendari said...

pakngah suka kucing tapi tak boleh berdekatan .. alahan. mesti bersin, mata berair dan gatal pangkal mata.

Zura said...

hahhaaa..sebab xbg bela kucen tu mmg xtahan ar..ade ke ptt,kihkihhh.. teringt gak kat lulu yg dah mati n tanam kat belakang umah ni..uhuk uhuk

Kakzakie said...

Salam sayang ibu,

Kakak takut kucing. Lagi kalau nyik-nyik baru lahir, eeeh... geli dan takut. Bukan tak suka kalau yg comel-comel gebu masuk pertandigan kucing tu nampak cantik. Tapi takut nak pegang.

p/s: binatang kesayangan nabi. Sanggup gunting sejadah kerana ditiduri kucing sewaktu nak menunaikan solat.

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang Ibu

saya tak berupa suka kucing
sebab bulunya
tapi selalu bagi makan pd kucing yg lalu lalang kat belakang rumah

Wassalam

ibuintan said...

sya... samalah kita, dulu masa sekolah akak pun suka sangat dengan kucing, bawa tidur sekali...

sekarang dah tak boleh anak2 dan suami takde yg suka kucing, sayang kucing jiran je

mRs sYa said...

hahaha...saya takut kucen...

zul permatang badak said...

masa kekecik jugak.....teringat teka teki mengenai bandar2 kat Malaysia.....soalannya...dimana letaknya kucing?.........seorang pelajar menjawab dengan megah...DIRUMAH RUMAH ORANG.....Huuuu satu kelas tergelak sakan......he he..

kak Erna said...

as salam sya..patutu tak patut pun nak buat camana..sya dah tak dapat keizinan untuk bela kucing..
akak ingat dulu2..kalau ada kucing basuh muka..mula la arwah mak sibuk..tertanya tanya..sape la nak datang..

Hamizah said...

ms kat msia cuma beli prepaid kad sebulan sekali je-rm30..itu pon xhabis pki..

kat cni pki postpaid

sayangsayangibu said...

pak ngah
--------
suka kucing pun tak apa dah, suka taksemestinya kena bela ke pegang ke kan?
dah nak buat camno mendatangkan sakit pulak susah pulak nanti

sayangsayangibu said...

zura
-----
itulah alasan yg enpakwe bagi dari dulu sampai sekarang, anak anak puas suruh ibu pujuk ayah benarkan bela kucing ;p

sedihkan kalau kucing ke atau haiwan peliharaan kita mati :(

sayangsayangibu said...

kakzakie
--------
anak saudara sya pun takut kucing, sanggup dia angkat kaki atas kerusi sbb takut kucing
kalau rumah saudara mara ada kucing tu, memang tak akan masuk selagi kucing tak keluar.

sayangsayangibu said...

atuk
----
w.salam
tak suka tak apa, tp masih sayang kucing kan? ;p

sayangsayangibu said...

ibuintan
--------
menumpang kasih pada kucing2 yg ada tu pun dah mencukupikan?
tp tak lah sepuas membela kucing sendiri

kucing tidur sama dgn kita panas je kan kak.. ;p

sayangsayangibu said...

Sya
---
hehehehe...amoi amoi tu takut kucing tak? ;p

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
iolah kena ikut cakap suami
samolah mak akak dgn mak sya
seronok ingat masa kekecik dulu dgn kucing.

sayangsayangibu said...

enZul
-----
heheheheh memang lawakkkkkk ;)

sayangsayangibu said...

hamizah
-------
salah park komen lagi nih... ;p
cuba guna i talk murah jugak kan?

miss Aresheqyien said...

ikin suke kucing..
kucing ikin kekadang paham ape kin ckp...pulak2 time kin ade masalah