Thursday, September 16, 2010 By: kasihibu

NYARIS .........

Ceritanya
raya ke- 2 sya sekeluarga dan MIL beraya di Port Dickson rumah kawan baik MIL
lepas isyak baru kami bergerak, sepatutnya petang tp kami dah mula berpuasa hari  raya ke -2 tu, jadinya memang malamlah baru nak bergerak ziarah menziarahi.

Agak lewat juga sampai di rumah chek, dalam 10.30 malam kot, tak silap

masa dalam perjalanan sya sms KAK CIK dan YB untuk melihat keindahan ciptaanNya
mari kita berkongsi gambar yang sya ambil dari blog ni . 
Terima kasih doc izinkan sya membawa lari gambar ni, kamera sya tak tercapai dek akal  fokus untuk mengambil gambar tu, almaklumlah bukan  jenama kenon tp kenot  ;p


Subhanallah.....sesiapa yang berpeluang melihat bulan pada raya ke-2 tu
 Bulan separa sabit dan ada satu bintang di tengah tengah / atas bulan tu.

Nak tahu siapa yang sebut subhanallah masa nampak bulan tu
Kakak chantik
dia yang sebut
Bu..bu.. subhanallah sambil tunjuk pada bulan tu
dia yang suruh ambilkan gambar bulan, tp itulah kamera kenot
 
 ------------------------------------------------------------------------------

sambung cerita
sebabkan sampai dah lewat, jadinya balik pun haruslah lewatkan
makan makan, borak borak, main bunga api mercun segala

dalam jam 12++ baru bergerak balik ke Seremban

Sampai di lukut enpakwe kata dia mengantuk, sya dah memang mengantuk sesangat,
tak boleh nak bawak kereta
Kami berhenti untuk rehat lelapkan mata seminit 2 di hentian rehat mambau kalau tak silap.
Tempat tu terang tp sunyi sebab tak ada sebuah kereta pun maklumlah dah awal pagi.
Rasanya tak sampai 10 minit, tiba tiba sebuah kereta di naiki oleh beberapa lelaki india berhenti berhampiran kereta kami

masuk akal tak sorang lelaki india tu, ketuk cermin kereta semata mata untuk meminta api?
tanpa melayan permintaan lelaki tu, enpakwe terus memandu kereta.
Itulah bunga bunga nak mengenakan orang kan?
betul tak?
makanya selamatlah kami dari menjadi mangsa.

pengajaranya.....
kalau dah berjalan tu, janganlah sampai ke lewat malam
keselamatan tu sangat sangat penting kan?

14 jeJari meNulis:

Marina Monroe said...

Ya Allah, nasib tak apa2, jgn lagi lah bergerak lewat malam, amat merbahaya sekarang nih, macam2 jenayah dah terjadi ..
Syukur terselamat.

Rozali said...

Salam Aidil Fitri SI

Alhamdulillah
Alhamdulillah

macam2 cara

kamera kenot pun boleh nampak bulan yerrrr
he he

Wassalam

kak Erna said...

sya..tak angka kan..hero bomgsu akak pun..diruamh..sebok cari kamera..nak ambil gambar bulan sabit yang cantik..katanya..
dapat juga dia ambil gambar..tapi sebab kamera kenot juga..tak la jelas sangat..

penjejak maya said...

salam,

hati-hati semasa perjalanan sebaiknya kita merancang perjalanan kita..

Ibu n Abah said...

Alhamdulillah
memang itulah salah satu dari cara nak terkena aniaya... mujurlah Allah lindungi....
Pengajaran untuk kami semua juga....

luahfikiran said...

SALAM,
KALAU BOLEH, CUBA ELAKKAN PERJALANAN WAKTU MALAM.KALAU NAK BERHENTI BEREHAT, CARI TEMPAT YANG TERANG DAN RAMAI ORANG. DI WAKTU MALAM TU, KALAU NAK BERHENTI SEKEJAP, ELOK BERADA DALAM KERETA DAN JANGAN MATIKAN ENJIN. ALHAMDULILLAH TAK ADA APA2 BERLAKU

Mya Elzara Batrisya said...

ishkk.. bahaya lah kak berenti rehat kat tempat2 sunyi mcm tue.. klu jadi apa2 waktu tue.... Ya Allah mintak keluarga akak dijauhkan lah apa2 perkara yg buruk.

ikan emas said...

Selamat hari raya..

syg ikut hgway ke ?..memang byk dengar kes yg modus operandinya macam tu..hati-hati.IE pun sering lalu jam 12pm, seriau jg

ikan emas said...

ohh !
Subhanallah !!

mlm tak keluar rumah ,tak perasan pulak bulan tuu. Itulah tandanya wujud Allah swt yg menjadikan bulan dan bintang serta planet lain berputar mengikut jadualnya yg teratur

Hamizah said...

betul..skrg ni mcm2 blh jd..takuuuttt

sahromnasrudin said...

salam ziarah..bahaya tue..sib bek akak teruskan memandu..klu tak, tak dpt nak bayangkan apa yg akan terjadi..nauzubillah...

Pok Li said...

Ubat mengantuk ini memang tak ada. kalau ada pun kena tidur. Kalau saya mengantuk saya kerap membuka tingkap berulang kali supaya udara luar masuk dan sedikit memberi kesegaran. Kalau tidur pun di tempat yang ramai orang

DrSinga said...

;)
patutlah tersedak...
:)
.
.
sib en pakwe cepat pecut!!!
(apasal tak gelek je kaki dia..)

azieazah said...

Jenayah boleh berlaku di mana-mana, bila2 dan pada sesiapa saja.

Berhati-hati. Keluarga dan anak2 tanggungjawab kita.

Selamat sambung beraya...:)