Thursday, August 26, 2010 By: kasihibu

SYAHDU PULAK....

Salam shadu di hari khamis......
tetiba post shadu pulak... : (

Sya sebenarnya tersedih.....
tetiba je

masa tu dalam perjalanan hantar enariq ke rumah mama di TPG,
macam biasa si Kakak chantik tak balik tido rumah mama

Pasang radio terdengar pulak  lagu raya
 Mula mula tu macam biasa sajalah, macam tak ada perasaan kan?

Tetiba part tetengah tu,
Tershahdu sesangat, memang sedih sebak
Tak terkato

Nak tahu kenapa jadi macamtu?
Sebab sekarang kan dah ramadhan yang ke -16, tp…..




Tp………….



Tp………


Sya sedih sesangat : (  sampai sekarang  masih lagi tidak sempat untuk berbuka puasa dengan ayah dan emak di kampung …

Dengan MIL dah dapat hari sabtu lepas, itu pun hari jumaat lepas balik kerja, kami lari balik ke S’Ban di Taman Jujur tu.. tp sabtu dah kena  urusan rumah belum selesai lagi terutama rumah Qrts PPK Teluk tu.

Jadi dengan bersempena cuti sekolah ni, 4 dan 5 hb Sept ni  adalah hari khas untuk berbuka puasa dengan mak dan ayah di kampong.
Selain sya, maksu, makteh dan acip , pakndak sekeluarga serta along sekeluarga pun ada bersama, yang tak ada keluarga angah, sbb SIL dah sedang sibuk sesangat masa tu siapkan tempahan kek lapis yang diterima
Memang meriah lah nanti...seronoknya 
tak sabar........... 

memang tak  sabar menanti peluang tu.
Mak ayah….maafkan sya sbb  belum berkesempatan untuk berbuka puasa bersama…

16 jeJari meNulis:

al-lavendari said...

coppp !

al-lavendari said...

awak buat saya sayu .. sebab mak ayah dah lama tak ada !

tak apalah, dah tuo .. main ngan cuculah pulak.

kakcik said...

Salam Sya..

jangan sedih.. nanti nak balik juga, kan? InsyaAllah.. niat yang baik tu akan tertunai juga. :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Nak buat macam mana kannn..

Saya pergi rumah mak Ahad pertama awal puasa hari tu.

Kebetulan suami pun takde..bawak anak2 aje..

Lepas jugak rindu..Hujung puasa ni pergi lagi..InsyaAllah..

*masa tu mungkin saya pulak syahdu..

Mak Su said...

slamat bergembira, nanti bila depa tak der, lagiii sedih , huhuhu, sob sob sob

Ibu n Abah said...

Sya..
belum ada rejeki nak berbuka dengan ayah dan ibu...
nanti buka sama-sama bila nak dekat raya kot.. lagi meriah.. ada juadah raya lagi....
selamat berbuka....

Rozali said...

Salam Ramadhan Sayang Ibu

tak pa...tak dapat awal Ramadhan ni

ambil hujung Ramadhan
Insyaallah
dapat barakah yg lebih

Wassalam

Yasminhamid said...

syukur... akhirnya berkesempatan juga berbuka dgn ayah ibu kak sya...
saya belum ada kesempatan...

Hamizah said...

sedihnya..dah thn kedua kita xdpt berpuasa bersama mak..

Amy Syaquena said...

salam ibu...

insyaallah masih ada waktu lagi..amy pun belum berkesempatan lagi..insyaallah 2 hari sebelum raya balik so sempat la berbuka bersama kuarga

kak Erna said...

sya..jangan lepaskan peluang..ketika hayat ibu bapa ada..itulah keseronokan ramadhan..

penjejak maya said...

salam,

lg syahdu kalau dengar lagu dendang perantau tu..

Yan said...

Salam Sya,

jangan sedih.. banyak2 bersabar. pasti boleh gak one day tu

Temuk said...

Salam
Alhamdulillah. Baguslah tu, dah ada plan nak balik berbuka dgn kedua orang tua. Allah sendiri menyuruh kita memuliakan mereka, selain dari kita memuliakan DIA dan RasulNya. Macam al-lavendari kata, dah tak berorang tua ni hibalah hati. Malah cemburu juga lihat orang lain masih ada emak dgn ayah.

sayangsayangibu said...

pakngah
------
chooppp jugak ;p


bukan niat nak mensayukan hati sesiapa
tp memang sya sodih sesangat masa sedang drive tu
sekadar berkongsi kan?
pak ngah
semua orang akan mengalami apa yg pakngah rasa, cuma lambat dan ceptnya saja....
al fatihah untuk arwah ibubapa pak ngah.



kakcik
------
w.salam
Insya'allah
tak sabar rasanya ;p



Rin
----
ia lah...bila dah berkeluarga dan anak bersekolah jadual perjalanan balik ke kg
memang berubah, masa bujang lain, bila anak dah sekolah pun lain
yang penting wajib cari masa untuk ibuayah di kampung.



maksu
-----
terima kasih
tak tergambar dan tak mahu gambarkan
sedih... :(

sayangsayangibu said...

akak
----
seronok dapat berkumpul bersama keluarga kan?



atuk
----
Salam ramdhan juga

selamat berpuasa


min
---
Alhamdulillah, semoga tiada aral melintang hari minggu nanti


Hamizah
--------
jangan sedih sedih...miza kan jauh di perantauan...
selamat berpuasa. ;p



Amy Syaquena
------------
Selamat berpuasa, moga berkesempatan juga nanti



kak Erna
--------
Insya'allah kak
sya memang sentiasa mencari peluang


penjejak maya
-------------
sebab tu enpakwe sya tak suka dengar lagu raya.



Yan
---
Insya'allah....
terima kasih ;p
selamat berpuasa


pakcik Temuk
------------
w.salam
perancangan yang tak sabar untuk di laksanakan
Al-fatihah untuk arwah ibudan ayah pakcik.