Thursday, June 17, 2010 By: kasihibu

Adam YB, enAriq dan yang sebaya baya mereka...

Kebetulan enariq pun buat gitu, masa tu sya sedang nak membasuh baju
 jadinya baju baju kotor ada dalam bakul 

Bila enariq dah leka buat kerja
main susulah tu kan..sya marah dia hiaaappp......main susu ye....
pergi ambik kain, lap balik..amboiii.....

enariq dengan terkedek kedek...
pergilah ambik kain buat ngelap

pandai sungguh dia pilih kain, elok je dia mengambik baju sya buat mengelap susu
habis camno? gelak ajelah sambil rakam aksi dia

dan teringgatlah en3 YB yang tu..
tengok samakan?
perangai anak anak yang sebaya dan hampir baya baya...........







Ni kerja enariq lah..
tak duk diam...selagi tak tidur ada saja benda yang dia nak buat..

9 jeJari meNulis:

Rozali said...

Assalamualaikum Sayang ibu

itu tanda2 Ariq seorang budak yg rajin, suka usaha sendiri
Insyallah

Wassalam

Ibu n Abah said...

sya..
suami akak pernah kata..
anak yang bijak memang banyak keletahnya...
Enariq juga begitu....
Go enariq..go...

Temuk said...

Salam
Mohon izin singgah. Terima kasih jadi Pengikut blog saya yg tak sepertinya itu.
Satu hari, macam saya, insya Allah akan tengok pula si kanak-kanak yg menyeronokkan begitu yang namanya CUCU. Mudah-mudahan sampai.

kak Erna said...

sayangsayang ibu..sya..memang begitulah perangai budak kan..budak..kalau dok diam..baru kita kena risau..selagi dia aktif dan tak dok diam..selagi tu..kita tak perlu risau..dah tentu anak ibu tu..sehat kan..

Catwoman said...

Alololololo......pintarnya si comel ni.

Alahai kesiannya baju awak tu... jadi kain ngelap ye.

:)

sayangsayangibu said...

Atuk
-----
W.salam..
mudah mudahan semoga begitulah sikap dia


Akak
-----
Mudah mudahan begitulah
lasak sungguh enariq ni kak berbeza dari perangai kakak kakak dia.


Cikgu
-----
W.salam, sya pun mohon izin ikut blog tu, sbb banyak yg dapat di pelajari.
Insya'Allah kalau diizinkan Nya sya pun akan dapat melayan keletah cucu cucu pulak.


Kak Erna
--------
Betul tu kak,kalau anak anak tak sehat rasa rindu nak melihat keletah diorangkan?

Zyma
----
Seronok melayan karenah anak anak kan?
Lepas ni zyma layan kerenah baby pulak seronoknya....

ckLah said...

Tiba2 teringin beranak kecik...

DrSinga said...

hahaha...tu lah...
gelakkan YB tu lagi!!!!

sayangsayangibu said...

CkLah
-----

apa lagi..

on saja lah.. ;p


Doc
----
hehehehee...
ketulahan kato org n9 ;p